Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gaz w 100NX
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorz
Gość






PostWysłany: 29 Lip 2007 20:54     Temat postu: Gaz w 100NX

mam pytanko odnosnie
Cytat:

6. Czy NX-y dobrze się "gazują"? Jakie instalacje należy zainstalować?
Zależy od montera. Ogólnie zagazowany NX sprawuje się bez problemów.
Instalacja do GA16DS kosztuje ok. 1300zł, do pozostałych wersji ok. 1800zł. Instalacje to odpowiednio: tzw. pierwsza generacja do GA16DS, druga do pozostałych. Instalowanie wtrysku gazu itp. mija się z celem.

Chodzi o ostatnie zdanie czyli dlaczego instalowanie wtrysku gazu mija sie z celem?nieoplacalne?
Powrót do góry
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 29 Lip 2007 21:41     Temat postu: Re: Gaz w 100NX

grzegorz napisał:
mam pytanko odnosnie
Cytat:

6. Czy NX-y dobrze się "gazują"? Jakie instalacje należy zainstalować?
Zależy od montera. Ogólnie zagazowany NX sprawuje się bez problemów.
Instalacja do GA16DS kosztuje ok. 1300zł, do pozostałych wersji ok. 1800zł. Instalacje to odpowiednio: tzw. pierwsza generacja do GA16DS, druga do pozostałych. Instalowanie wtrysku gazu itp. mija się z celem.

Chodzi o ostatnie zdanie czyli dlaczego instalowanie wtrysku gazu mija sie z celem?nieoplacalne?

Tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzegorz
Gość






PostWysłany: 30 Lip 2007 19:43     Temat postu:

a mozna jasniej?dlaczego jest nieoplacalny?codziennie robie 200km wiec wydaje mi sie ze jednak jest oplacalne...a moze wiesz ile kosztuje sekwencja?
Powrót do góry
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 30 Lip 2007 21:10     Temat postu:

grzegorz napisał:
a mozna jasniej?dlaczego jest nieoplacalny?codziennie robie 200km wiec wydaje mi sie ze jednak jest oplacalne...

A jakie są wg Ciebie zalety sekwencji? Bo ja widzę (w przypadku NXa) prawie same wady - dodatkowe koszty zakupu, droższe użytkowanie, trudniejsza kalibracja...
grzegorz napisał:
a moze wiesz ile kosztuje sekwencja?

U Gościa (nasz lokalny guru od gazu) ok. 2400zł za instalację ich projektu, BRC i podobne ok. 2800-3000zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Lip 2007 16:45     Temat postu:

Dokładnie, do naszych aut sekwencja to wg mnie strata kasiory, u mnie w gti autko hula na zwykłej II generacji BRC + blos jak marzenie, więc po co "zakładać złote klamki w mieszkaniu w bloku z płyty" Laughing

p.s. za jakiś czas rozkręcamy u mnie silniczek i się zobaczy czy staruszek na wszystkie gary pali Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzegorz
Gość






PostWysłany: 01 Sie 2007 16:30     Temat postu:

ok dzieki o taka odp mi chodzilo dzieki za rade; )
Powrót do góry
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Sie 2007 17:04     Temat postu:

ja od wczoraj jestem posiadaczem gazu Wink
1 gen brc
jak narazie zadowolony z tym, ze obroty ma za niskie ale mysle ze to do wyregulowania Wink

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 02 Sie 2007 8:53     Temat postu:

red_shogun napisał:
Dokładnie, do naszych aut sekwencja to wg mnie strata kasiory, u mnie w gti autko hula na zwykłej II generacji BRC + blos jak marzenie, więc po co "zakładać złote klamki w mieszkaniu w bloku z płyty" Laughing

p.s. za jakiś czas rozkręcamy u mnie silniczek i się zobaczy czy staruszek na wszystkie gary pali Laughing


Shogun, zwariowałeś? Shocked Myślisz, że masz 150 koni z mniej niż 4 garów? Shocked Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2007 9:41     Temat postu:

damianos napisał:
red_shogun napisał:
Dokładnie, do naszych aut sekwencja to wg mnie strata kasiory, u mnie w gti autko hula na zwykłej II generacji BRC + blos jak marzenie, więc po co "zakładać złote klamki w mieszkaniu w bloku z płyty" Laughing

p.s. za jakiś czas rozkręcamy u mnie silniczek i się zobaczy czy staruszek na wszystkie gary pali Laughing


Shogun, zwariowałeś? Shocked Myślisz, że masz 150 koni z mniej niż 4 garów? Shocked Wink


A kto Ci powiedział że mam 150KM? Shocked
Mam 146 na PB Razz i 142 na LPG Razz
bo że między czasie stożek coś dodał to.... nie sądzę Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel_316




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Gru 2007 20:08     Temat postu:

Tutaj sie podepnę z tym pytaniem, moja setka ma 280 tyś km przebiegu ? jak myślicie ? bardzo ryzykownym ruchem będzie założenie tu instalacji gazowej ? jednak to duży przebieg i boje sie że przez gaz może mi coś trafić motor...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati1411




Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz (WLKP)

PostWysłany: 18 Gru 2007 20:14     Temat postu:

Moja ma troszkę mniejszy, ale tez nie mały przebiegi i zaryzykowałem. Co prawda szału nie ma bo ciągle walczę z tym gazem. Nie chce za cholerę trzymać niskich obrotów. Wymieniłem już sporo rzeczy. No i zamiast odcinać wtryski odcięli mi pompe paliwa, bo sie okazało ze wtryski przelewały nawet jak były wyłączone elektronicznie. Nie wiem czy to dobry ruch, bo ponoć nie powinno sie odcinać pompy. Na dniach daje silniczek krokowy do czyszczenia, bo może to przez niego obroty mi pływają. No i rozglądam się za blosem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel_316




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Gru 2007 20:56     Temat postu:

ja pewnie jezeli już zakąldałbym najprostrzą instalację z możliwych bo mam 1.6 na gażniku z 91r ale mimo to i tak sie zastanawiam .. Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Gru 2007 10:08     Temat postu:

marthen napisał:
... droższe użytkowanie, trudniejsza kalibracja...


A dlaczego użytkowanie jest droższe??? Więcej gazu pali na sekwencji???

Można blosa do sekwencji założyć???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 20 Gru 2007 10:17     Temat postu:

sykul napisał:
marthen napisał:
... droższe użytkowanie, trudniejsza kalibracja...

A dlaczego użytkowanie jest droższe??? Więcej gazu pali na sekwencji???

Przy sekwencji auto musi się rozgrzać na benzynie. I przy krótkich trasach, może się okazać że jeździsz tylko na benzynie.
sykul napisał:
Można blosa do sekwencji założyć???

Nie ma żadnej zwęzki w dolocie, to i BLOS niepotrzebny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Gru 2007 12:10     Temat postu:

sykul napisał:
marthen napisał:
... droższe użytkowanie, trudniejsza kalibracja...

A dlaczego użytkowanie jest droższe??? Więcej gazu pali na sekwencji???


Użytkowanie sekwencji jest droższe bo.... koszt zakupu niewspółmiernie wyższy, regulacja droższa (bez podpięcia się pod kompa i to odpowiedniego dla danej instalki np. BRC, Lovato itp. nic nie zdziałasz) i ewentualna naprawa droższa. Co do eksploatacji nie zgodzę się z argumentacją marthena że posiadając sekwencję popłyniesz na spalaniu bardziej niż chociażby na blosie. Sekwencja jest "dokładniejsza" i dozuje Ci lepiej dawkę gazu (daje tyle ile w danej chwili potrzebujesz) to po primo, po secundo nie wyobrażam sobie abym ja posiadając blosa odpalał zimną furę na gazie lub na benie i od razu przełanczając na gaz w celu zaoszczędzenia kilku kropel beny. Dlaczego? Dlatego że oszczędzę na benzynie 50 groszy a stracę na silniku 2 tysiące. Dlatego też w kwestii spalania nie widzę różnicy, a chyba wolałbym sekwencję która automatycznie przełancza się na gaz gdy silnik nabierze odpowiedniej temp., a nie tak jak np. na mikserze/blosie gdzie sam muszę domyśleć się kiedy motorek ma już cieplutko i wypadało by przerzucić się już na LPG.

Reasumując:
- Jak masz 100NXa 1.6 na gaźniku wrzucaj tylko i wyłącznie najprostszą instalkę I-generacji, a jak nie chcesz mieć zamulania to zamiast miksera wciskaj blosa.
- Jak masz 100NXa 1.6 na wtrysku wrzucaj instalkę II-generacji, a jak nie chcesz mieć zamulania to zamiast miksera wciskaj blosa, chyba że wolisz wsadzać sekwencję za cenę zbliżoną do wartości Twojego samochodu - Twój wybór.
- Jak masz 100NXa 2.0 oczywiście na wtrysku, można by się już konkretniej zastanowić nad sekwencją, wszystko zależy od tego czy koszt jej montażu Ci się zwróci i kiedy. Jak masz w perspektywie pojeździć furą max. 2 lata, lub jeździsz mało (parę km po mieście) to i do 2.0 ładuj II-generację z blosem (ja tak mam).

Amen

Aha takich rzeczy
sykul napisał:
Można blosa do sekwencji założyć???


to nawet nie piszcie Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 20 Gru 2007 12:13 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin