Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Sty 2012 14:55 Temat postu: |
|
|
rz1 napisał: | 1. widze tam wlepe z F seria - srednio do setki pasi
2. mam w garazu przedni stabilizator od sunnego gti (PW jak cos)
rz |
Naklejek z serią F to leci już to Tomka do jego hanki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Mar 2012 16:47 Temat postu: |
|
|
Miało się skończyć na odkurzeniu ...
W przyszłym tygodniu ładnie się wypierze wykładzinę i fotele w sobotę założy a w przyszłym tygodniu składam na cacy zawieszenie Partsy które zakładam do zawieszenia ładnie odmalowałem co by jakoś to wyglądało
Kurde tylko spalanie mnie przeraża ... 19l/100km chyba trzeba wymienić sondę (sprawdzałem jej napięcie to 0,81V a powinna mieć 1V może to tego wina)
Planów co do nissana jest bardzo dużo , ale jak coś zrobię to dopiero będę się chwalił
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BeNeK dnia 17 Mar 2012 16:53 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Mar 2012 17:41 Temat postu: |
|
|
Sonda pokazuje napięcia między 0-1V, będą różne w zależności od składu spalin. Skąd wiesz że ma być równo 1V?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Mar 2012 17:43 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Sonda pokazuje napięcia między 0-1V, będą różne w zależności od składu spalin. Skąd wiesz że ma być równo 1V? |
na NZ napisano mi ze idealna sonda musi trzymać 1V , nie widze innej możliwość tak dużego spalania ... Jak wymieniałem świece to stare miała dużo czarnego nagaru więc coś ze spalaniem chyba nie tak ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jacek100nx
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PSK Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Mar 2012 21:48 Temat postu: |
|
|
BeNeK napisał: |
na NZ napisano mi ze idealna sonda musi trzymać 1V , nie widze innej możliwość tak dużego spalania ... Jak wymieniałem świece to stare miała dużo czarnego nagaru więc coś ze spalaniem chyba nie tak ... |
Gdyby sonda miała trzymać tylko napięcie 1V to była by ona nie potrzebna bo po co do komputera podawać stałą wartość ?? Thomsonicus dobrze napisał że sonda powinna podawać napięcie 0-1V podłącz miernik i dodaj gazu i sprawdź czy wartość się zmienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Mar 2012 14:28 Temat postu: |
|
|
Proponuje na początek sprawdzić szczelność układu dolotowego PZDR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Mar 2012 15:01 Temat postu: |
|
|
BeNeK napisał: | sonda musi trzymać 1V |
Jeśli trzyma ciągle to samo napięcie (obojętnie jakie) to znaczy że właśnie nadaje się do wymiany bo nie podaje aktualnej informacji nt. składu spalin i nie jest wg. niej dostosowywany skład mieszanki. Ktoś trochę chyba namieszał i coś pomylił. Ja u siebie w DSie kiedyś jak podpiąłem zwykły multimetr to pomimo dodawania/odpuszczania gazu sonda ciągle pokazywała bodajże 0.30V, czyli tak jakby skład spalin wcale się nie zmieniał. Efekt taki że LPG (2 gen czyli z ECU podpiętym pod lambdę) szalało i paliło chyba z 15L. Udało mi się wyrwać za bodajże 75zł sondę NGK-NTN w sklepie i wymieniłem ją sam w 15 minut. Potem jeszcze raz strojenie gazu i zrobiło się "normalnie", czyli 10L/100km.
Gdybyś miał sprawdzać sondę to od razu nadmienię że sondy w NXach 1.6 są bez podgrzewania, i zanim się rozgrzeją mija 3-5 minut i wtedy pokazują przeróżne cuda, poczynając od wartości -5V a kończąc na +12V. Po rozgrzaniu zakres pracy sondy powinien zawierać się pomiędzy 0 a +1V i powinien zmieniać chyba z 50 razy na sekundę.
Tak czy siak sondę sprawdzić dość łatwo - bierzesz multimetr i przytykasz czarny przewód gdzieś do masy a czerwony do przewodu od sondy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Mar 2012 15:12 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | BeNeK napisał: | sonda musi trzymać 1V |
Jeśli trzyma ciągle to samo napięcie (obojętnie jakie) to znaczy że właśnie nadaje się do wymiany bo nie podaje aktualnej informacji nt. składu spalin i nie jest wg. niej dostosowywany skład mieszanki. Ktoś trochę chyba namieszał i coś pomylił. Ja u siebie w DSie kiedyś jak podpiąłem zwykły multimetr to pomimo dodawania/odpuszczania gazu sonda ciągle pokazywała bodajże 0.30V, czyli tak jakby skład spalin wcale się nie zmieniał. Efekt taki że LPG (2 gen czyli z ECU podpiętym pod lambdę) szalało i paliło chyba z 15L. Udało mi się wyrwać za bodajże 75zł sondę NGK-NTN w sklepie i wymieniłem ją sam w 15 minut. Potem jeszcze raz strojenie gazu i zrobiło się "normalnie", czyli 10L/100km.
Gdybyś miał sprawdzać sondę to od razu nadmienię że sondy w NXach 1.6 są bez podgrzewania, i zanim się rozgrzeją mija 3-5 minut i wtedy pokazują przeróżne cuda, poczynając od wartości -5V a kończąc na +12V. Po rozgrzaniu zakres pracy sondy powinien zawierać się pomiędzy 0 a +1V i powinien zmieniać chyba z 50 razy na sekundę.
Tak czy siak sondę sprawdzić dość łatwo - bierzesz multimetr i przytykasz czarny przewód gdzieś do masy a czerwony do przewodu od sondy. |
Dzięki Thom że mi wszystko ładnie wytłumaczyłeś Jak dostanę sie do wnętrza to odpalę i sprawdzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Kwi 2012 20:07 Temat postu: |
|
|
Kurde ja juz nie wiem ... Sonda wymieniona na NTK NGK, spalania jeszcze nie sprawdzałem ale nismo po odpaleniu zaczyna dymić i walić wodą z wydechu , sądząc po zapachu nie jest to olej jak i nie jest to siwy dym jak przy spalaniu oleju . Pod korkiem wlewu oleju nie robi się mleko ani nie ma oleju w płynie chłodzącym .... Ponad to jak wciskamy hamulec to zaczyna przygasać , na wolnych obrotach faluje , i zauważyłem ze są również skoki napięcia , świtała i liczniki na dosłownie minimalny moment przygasają. Jeśli chodzi o sprawę z hamulcem to podejrzewam podciśnienia bo hamulec chyba ogólnie chodzi na podciśnieniu ? Czy ta woda wydobywając się z wydechu nie jest to efekt złego spalania ? dodam że świeczki mam nowe denso , a poprzednie po wykręceniu były czarne co chyba świadczy o złym spalaniu ?
http://www.youtube.com/watch?v=zpJsMJx2elM&feature=youtu.be
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BeNeK dnia 05 Kwi 2012 20:11 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Kwi 2012 20:42 Temat postu: |
|
|
Ja bym na Twoim miejscu obejrzał bardzo dokładnie silnik z zewnątrz pod kątem plucia oleju. Jak od frontu nic nie widać, to poszukaj okolice kolektora dolotowego, pompy paliwa...
Nadmienię, że pęknięcie uszczelki nie musi być pomiędzy kanałem olejowym a wodnym (maź w zbiorniku wyrównawczym, ubywanie płynu), bądź kanałem olejowym a cylindrem (spalanie oleju, niebieski dym), ale może być również między cylindrem a krawędzią silnika (wtedy ubywanie oleju no i kompresja do bani). Efekty są takie, że paliwo jest niedostatecznie spalone w tym jednym cylindrze przykładowo (bądź wielu) i sonda dobrze odczytuje zły stan mieszanki cały czas. Na dodatek, dane z sondy czyta ECU od gaźnika i stara się na swój sposób niby redukować to paliwo, co daje jeszcze gorsze efekty, bo spadają obroty, silnik ledwo zipie.
Ja bym zdjął pokrywę filtra, aby dostać się wzrokiem do tylnej części silnika, wziął porządne światło i wszystko dokładnie obejrzał. Jak coś jest brudne, to da Ci do myślenia. Weź wtedy wyczyść do sucha. Potem skręć wszystko do kupy, przejedź się z 10km, rozkręć wszystko raz jeszcze i będzie jasne.
Nie chcę Ciebie straszyć, ale stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Kwi 2012 14:03 Temat postu: |
|
|
Przyczyna chyba znaleziona:
Gaźnik na podstawie(połączenie kolektora z gaźnikiem) jest cały mokry ja i u góry gaźnika
NA początku z tatą zatkaliśmy rurę która zasysa powietrze ta obok akumulatora , nissan chodził jak gdyby nigdy nic na wolnych ja i wysokich obrotach , więc poszliśmy dalej tym tropem i zatkaliśmy już sam gaźnika i na wolnych też chodził , ale jak już dodałem gazu zgasł a resztę obrazują fotki Trzeba będzie kupić komplet uszczelek gaźnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Kwi 2012 18:47 Temat postu: |
|
|
BeNeK napisał: | Trzeba będzie kupić komplet uszczelek gaźnika |
Trzymam kciuki, aby to było to... Silnik suchy wkoło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Kwi 2012 19:28 Temat postu: |
|
|
Marian napisał: | BeNeK napisał: | Trzeba będzie kupić komplet uszczelek gaźnika |
Trzymam kciuki, aby to było to... Silnik suchy wkoło? |
Tak czyściutki
Dzięki Marcin za pomoc !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Kwi 2012 18:35 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj z tatą zaczęliśmy rozkręcać gaźnik po odkręceniu pierwszych śrub i zobaczeniu co jest wewnątrz nawet nie rozbieraliśmy dalej , trzeba będzie gdzieś oddać do mechanika ... Ale za to zaczęliśmy walkę z zawiechą
Stabilizator z 1.6 vs Gti
A tu stabilizator na samochodzie
A to czeka jeszcze na montaż
-Rozpórka tył
-sprężyny H&R progres x4 , -35mm
Radyjko wyleciało
Materiał na obicie podłokietnika
Polowanie na takie coś trwa
Enkei RP01
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BeNeK dnia 07 Kwi 2012 18:38 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 07 Kwi 2012 18:56 Temat postu: |
|
|
ale zatęskniłem za 100nxem dzięki Benek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|