Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lut 2010 13:11 Temat postu: MAJCHRZOK- GA16DS+ LPG z blosem |
|
|
Nissan 100nx
Rok Produkcji: 1993
Przebieg: 242 tys km
GA16Ds (gaźnik) + LPG z BLOS
Dach: Targa + podsufitki do targi
Kolor: Czarny metalik
WYPOSAŻENIE:
Standardowe:
wspomaganie
dach targa
elektryczne lusterka
elektrycznie regulowane światła
regulowana wysokość kierownicy
tapicerka szara welurowa
chlapacze oryginalne 100nx
Dodatkowe:
dokładki progowe GTI
centralny zamek z pilotem
nadkola od golfa II
siłowniki klapy tylnej od fabii
radyjko: jakieś od Volvo z CD.
głośniki: Drzwi blaupunkt śr. 16cm, w fabrycznym miejscu z tyłu dołozone "boshmann"- czekają na wymiane...
wzmacniacz:brak
aluski rial 14" (w garażu jeszcze mam od 98' fabryczne kołpaki:D)
Plany:
wymiana uszczelki pokrywy zaworów- zrobione
dokładki na progi od GTI - zrobione
przyciemnienie szyb
może kiedyś mod całego wydechu..- zrobione
jakieś lepsze głośniki na tył
wymiana zaróweczek podświetlenia tablicy oraz przełącznika ogrzewania tylnej szyby...- zrobione xD
Historia: auto mamy od 1998 roku. kupione od znajomego który sprowadził je z niemiec w 1993 roku jako uszkodzone. prędzej autem jeździła moja mama oraz mój tata... przez tyle lat i kilometrów (175 kkm) mało co bylo robione:
z mechaniki:
alternator 3 razy,sprzęgło, zawieszenie przednie (gumy i łączniki), przeguby,łożysko w lewym tylnym kole, tylne amortyzatory no i klocki i tarcze. ostatnio wymieniałem ponownie gumy w przednim zawiasie, świece(stare byly jeszcze oryginalne bosha) , zaciski z tyłu, osłony przegubów, olej w skrzyni, wężyki podciśnienia, sonda lambda.
modyfikacje jakie osobicie wprowadziłęm to usunięcie zaworu egr oraz stożkowy filtr, wydech 2 cale z kolektorem 4-2-1 oraz przyspieszony lekko zapłon. reszta seria- tak mi się wydaje ładnie.
jak widac kocham to auto i chyba zostanie ze mna do mometu w ktorym nie zgubi kół albo innych części.
a tak wyglądał kiedys (zdjecia zrobione około 2001r gdy mój ojciec chciał sprzedać nyske)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 27 Cze 2011 21:27 , w całości zmieniany 12 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Teoś
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 965
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełmno/Bydgoszcz Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lut 2010 19:28 Temat postu: |
|
|
hmmm. a ten dolot to rura od wody czasem nie jest??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lut 2010 19:39 Temat postu: |
|
|
to jest rura kanalizacyjna dostepna w kazdym budowalnym:D tanio i skutecznie... skusilem sie na to z innego powodu. poczytałem troche i wywnioskowalem ze pcv znacznie wolniej sie nagrzewa od metalu... wiec to chyba lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arkady
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lut 2010 21:22 Temat postu: |
|
|
wolniej sie nagrzewa i dluzej oddaje cieplo..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lut 2010 22:03 Temat postu: |
|
|
arkady napisał: | wolniej sie nagrzewa i dluzej oddaje cieplo.. |
moze jestem w bledzie ale niestety chyba się mylisz... weź np suszarke do włosów i podgrzej sobie kawałek plastiku oraz tej samej wielkosci i grubości kawałek metalowej blaszki.... i zobacz co szybciej zrobi się chłodniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arkady
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Lut 2010 13:50 Temat postu: |
|
|
a nie boisz sie ze sie moze stopi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Lut 2010 16:49 Temat postu: |
|
|
jak pisałem- czytałem troszke o tym i twierza ze nie powinno... a jak sie stopi to zalozy się z rur metalowych ale na to bedziemy musieli zaczekac do lata bo narazie w tych mrozach jest bardzo zimniutki:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafciu
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Lut 2010 20:23 Temat postu: |
|
|
Miałem u siebie kibel rure i nigdy nic się z nią nie działo Wytrzyma bez problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Lut 2010 22:04 Temat postu: |
|
|
no to mnie uspokoiłeś bo zaczołem wątpić w internetowe teorie:D Rafał powiedz mi tylko co zrobic z przewodem gumowym ktory znajduje się z lewej storny gaźnika... on wychodził w puszce filtra i był zakończony jakąś blaszka... czy go też zaślepić czy może sobie być otwarty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lut 2010 20:50 Temat postu: |
|
|
aktualnie po wymianie wężyków podciśnieniowych i niestety obroty nadal delikatnie faluja... ale mam nadzieje ze przynajmniej obniży to spalanie... zużyłem do tego ok 5metrow przewodów gumowych kupionych w sklepie z częściami rolniczymi za 5,70 za metr. guma odporna na oleje ,w sciankach wtopione jakby jakies niteczki czy coś w tym stylu... xD
a czy grubsze wężyki też wymieniać? a moze na obroty ma wplyw niedokonca szczelny zatkany zawor egr przy kolektorze?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 15 Lut 2010 20:55 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Lut 2010 18:33 Temat postu: |
|
|
Kolejna rzecz zrobiona przy aucie: wymieniona uszczelka pokrywy zaworów -25zł bo przepuszczała lekko olej oraz wymieniony olej w silniku na mobil super 15W-40? z filtrem -80zł z wymianą. silnik pracuje nieco ciszej.- interwał wymiany oleju był przekroczony o 2,5 tys km....
stara uszczelka była popękana i bardzo sztywna wiec nie ma czemu się dziwić że jej czas już minoł...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 10 Kwi 2014 13:08 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Mar 2010 22:13 Temat postu: |
|
|
dzisiaj wymieniłem sonde lambda. koszt 76 zł NGK nr kat: OZA624-E1 , 1951
czas wymiany ok 15min:D
ponizej foto starej:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Mar 2010 19:16 Temat postu: |
|
|
wreszcie uporałem sie ze spalaniem. winna była sonda lambda. spalanie teraz w okolicy 10 litrow/100km czyli takie jak było przed zima. 75 zł warto bylo wydac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arkady
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Mar 2010 21:33 Temat postu: |
|
|
jak pomogla to musze chyba tez wymienic
w jaki sposob zobaczyc czy sada uszkodzona ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Mar 2010 0:22 Temat postu: |
|
|
ja sprawdzałem w ten sposob ze ją odłączylem i nie było najmniejszej roznicy na odlaczonej a podłączonej. zarowno na zimnym jak i cieplym silniku nic sie nie dzialo po jej odlaczeniu.no a druga sprawa to bylo masakryczne spalanie... ok 14-16l /100km przy normalnej jezdzie w miescie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|