Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Sie 2012 6:23 Temat postu: |
|
|
Pochwal się co zakupiłeś. NX ma to do siebie że lepiej jeździ niż wygląda, więc nawet jak się rudego kupi to tuż po zajęciu miejsca w kabinie robi się przyjemnie.
Nie to co w hądzie :->
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Antek
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żagań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Sie 2012 19:15 Temat postu: |
|
|
Zgadza się ! - ja też,jako "młody" kilka lat temu zakupiłem Nissana, i przez ten okres byłem bardzo zadowolony- dziś - gdyby nie ta rdza... ale jeździ i walczę z nią. Wtedy-jako kawaler-super autko-dziś - jako drugi samochód-obecnie jeździ nim moja kobieta i nie zamieniła by go na inny )- - oby jeździł jak najdłużej- kupno 100NX ,kilka lat temu,było strzałem w dziesiątkę -przynajmniej dla mnie.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
icek
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Sie 2012 6:39 Temat postu: |
|
|
ja swojeg nissana kupilem za raptem 1500 zł z urwanym amortyzatorem i kielichami z tyłu pordzewialymi,i dojechalem nim do domu 150 km
amortyzatorek kupilem za 50 zł blacharka 700 zł i autko bylo na chodzie
a do DS'a mozna sie przyzwyczaić,ladnie sie przynajmniej wkręca na 8 tys rpm hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
vogel
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12 Sie 2012 1:01 Temat postu: |
|
|
A co powiecie na temat automatycznej skrzyni biegów tym aucie ? Ktoś może posiada takowy model ? ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sie 2012 10:37 Temat postu: |
|
|
Kiedyś rozmawiałem w Chełmie z jednym panem który miał automat i jeździł nim przeszło 4 lata. Auto było na sprzedaż i o obejżenie auta poprosił mnie znajomy.
Pan narzekał że trochę wolno biegi się zmieniają i kick-down jest nieco ospały, czuć też było szarpanie przy redukcji z 2 na 1. Dużą rolę w automacie odgrywa prawidłowy serwis, czyli wymiana oleju. Wchodzi go tam z 5-7 litrów (po 30-50zł za litr) i jestem na 85% pewien że wymiana "wyleczyłaby" go z wspomnianych przypadłości.
Auto miało przebieg prawie 300 000km, skrzynia tak samo. Właściciel bardzo chwalił że sam mechanizm jest praktycznie niezniszczalny; po chwili rozmów wspomniał że kiedyś rozglądał się "tak dla informacji" za drugą skrzynią i ponoć pasują z sentry, sunny i primery p10 1.6 (cośtam było trochę inaczej jednak) i koszta malowały się w granicach 600-1000zł w zależności od sprzedającego i informacji nt. skrzyni (serwis, przebieg etc.). Pan właściciel chwalił że w mieście super się z tym jeździ, aczkolwiek brakuje nieco 'poweru' do dynamicznej jazdy. W sumie te 80-85KM to nie potwór więc nie ma się co dziwić.
Ogólnie rzecz ujmując - po 4 latach użytkowania Pan był zadowolony i mówił że następne auto 100% Nissan i 100% automat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
vogel
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12 Sie 2012 12:42 Temat postu: |
|
|
Mój ojciec ma Nissana Maxime QX w automacie i patrząc na to jak działa tamta skrzynia, zastanawiam się nad tym wariantem. Naprawdę w tamtej 3-litrowej 'bestii' ona jest mocarzem : ) Właśnie nie wiem jak to w 100nx wygląda. Na początku chciałem manualną, ale czy to jest mi aż tak potrzebne ? Bo chyba odciny i palenia gumy się na automacie nie zrobi? Czy jak to jest ? ;> Dalej poszukuje jakiejś ciekawej oferty ; )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Sie 2012 14:20 Temat postu: |
|
|
automat w 1,6 to raczej samochód do spokojnej jazdy, skoro zależy Ci na kosztach to eksplatacja auta z automatem jest moim zdanuiem znacznie droższa.
dlaczego ?
po 1) hamulce - hamowanie biegami jest praktycznie niemożliwe - w efekcie szybsze zuzycie klocków-szczegolnie kiedy hamujemy z bardzo duzych predkosci, wystepuje tez koniueczność kupowania drozszych bardziej wytrzymałych komponentów
po 2) auto z automeatem więcej pali bo ustala za nas kiedy zmeinia bieg
po 3) to o czym wspomnaił Tomek konieczność wymiany oleju - drogiego oleju
bez tego zapomnij o plynnych zmianach , czy braku szarpania
ja bym odpuścil temat automatu w setce 1,6
tez mam maxime 3,0 i tam mocy jest pod dostatkiem - jest tez szpera co rekompensuje brak mozliwosci zmiany biegów, ale 90 Km na automat to malo - auto bedzie ospałe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sie 2012 17:09 Temat postu: |
|
|
Bez przesady, silnikiem można normalnie hamować przecież, a Drexon II aż taki drogi nie jest jak się go wymienia raz na 60-80 tyś km. Automat jest fajny.... aaaale chyba zgodzę się, niekoniecznie w małym coupe które ma być teoretycznie zwinne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Camel
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Sie 2012 17:45 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | .... aaaale chyba zgodzę się, niekoniecznie w małym coupe które ma być teoretycznie zwinne. |
racja, w automacie to fajnie sie w bmw serii 7 jezdzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
vogel
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12 Sie 2012 20:06 Temat postu: |
|
|
Yhym, dobra. W takim razie zostaje mi 1,6, automat z dachem targa i jakieś 2-3 koła na nie. Wracam do poszukiwań w takim razie, myślę że auto zakupię tak do miesiąca. Jak znajdę coś ciekawego to wkleję tu : )
Więc znalazłem coś takiego:
1) [link widoczny dla zalogowanych]
2) [link widoczny dla zalogowanych]
Ten z gaźnikiem mogę pojechać obejrzeć w tym tyg. bo mam tam z 30km. Ale czy gaźnik jest dobrym rozwiązaniem? Zdaję mi się, że lepszy wtrysk, a do Rybnika to już raczej wybrałbym się z ojcem, jego samochodem kiedy wróci : ) Chociaż samochód z 1 punktu wydaje się lepszy ze względu na niższy przebieg, wtrysk i sprzedawca piszę, że podłoga jest w dobrym stanie : )
Co myślicie o tych 2 autkach ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vogel dnia 12 Sie 2012 20:17 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
benalek
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wałbrzych Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sie 2012 20:33 Temat postu: |
|
|
Ale oba z linków, które wrzuciłeś to DS'y
Z tym, że jeden ma stożek, a drugi ori filtr z obudową
Ja osobiście jeżdżę DS'em od roku i nic nie robiłem póki co
Nigdy nie zawiódł, ale wiadomo dużo zalezy jak ktoś wcześniej użytkował pojazd
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez benalek dnia 12 Sie 2012 20:33 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
vogel
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12 Sie 2012 20:43 Temat postu: |
|
|
Czyli obydwa są na gaźniku tak ? DS to gaźnik a DE to wtrysk ? Patrząc dłużej na te ogłoszenia to samochód nr 2 ma za dużo roboty przy sobie względem samochodu nr 1, więc raczej byłbym nastawiony na nr 1, na dodatek jest tańszy : )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vogel dnia 12 Sie 2012 20:49 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
benalek
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wałbrzych Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sie 2012 23:33 Temat postu: |
|
|
Hmm każde ma plusy i minusy Numer 2 ma prawie nowy zawias i sprzęgło i jasno napisane o blacharce
A numer 1 może miec te same problemy z blacharką o których ktoś nie wspomniał, a wyjdą przy oględzinach.
Najlepiej pojechac i zobaczyc.
Zwroc uwage na progi, podloge i kielichy tył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
vogel
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15 Sie 2012 12:55 Temat postu: |
|
|
Oglądałem wczoraj jednego, blacharka do roboty, trochę ciekło z pokrywy zaworów, kielichy, podłoga, progi zdrowe, ale jazda to jest magia lecz jest strasznie mało miejsca z tyłu : / To jest akurat spory problem, myślałem, że jest tam chodź trochę więcej miejsca, ale dzisiaj pojadę z kumplem co jest wyższy i zobaczę inną setkę. Usiądzie z tyłu tak jak ja się przybliżam i zobaczymy, czy jest w stanie ktoś tam wgl. siedzieć Bo o dalszych trasach nie ma nawet co myśleć. A jeżeli będzie to nawet strasznie nie wygodne na odcinku 4-10km to niestety muszę zrezygnować z nx'a : / Oby tak się nie stało, ewentualnie zobaczę czy da się jakoś zmodyfikować tylne siedzenia, np. zmienić kąt oparcia aby były one choć trochę wygodniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vogel dnia 15 Sie 2012 12:56 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GHOSTRIDER
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 437
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Slask Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Sie 2012 6:15 Temat postu: |
|
|
z tylna kanapa mozesz tylko ja wykrecic i wywalic to jedyna zmiana jaka w tym wozie da sie zrobic:)
A co do nx;a z dobra blacharka to bym w to nie wierzyl a napewno juz w kielichy zdrowe kazdy ma cos do robienia reanimowania itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|