Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
100NX GTI vs Skoda Fabia TDI 130KM
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Lut 2008 19:54     Temat postu:

GRZECHu napisał:
Skad masz te 290Nm? Z tego co wiem fabrycznie jest 250.


A przypomniałem sobie skąd, na wiki i na kilku strokach www ze świata obiło mi się o oczy, zresztą z tego co widzę Ty zapodając to:
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=464253&sid=57
też jakoś tych 291 niutków w A32 nie negowałeś Razz

GRZECHu napisał:

Co do mocy swojego auta wole nie zgadywac znam kolesia z czestochowy (szczegoly na forum NKP) ktory mowil ze ma 200... hamownia pokazala 116 (w serii mial 143 Very Happy) wiec lepiej nie zgadywac Very Happy


Jasna sprawa, mam tak samo, do póki nie zobaczę wykresu z hamowni to kolo se może mówić ile to on ma kucy, a ile niutków, bla bla la.

GRZECHu napisał:

Jakie masz czasy z G-Techa? Chyba tez cos w swoim 2.0 zmieniales, widzialem wykresy z hamowni...


Co do g-techa to nie mam żadnych czasów bo nie mierzyłem się na tym ustrojstwie. A swoją drogą "na moim podwórku" wyniki tego urządzenia są mocno kontrowersyjne i nikt ich nie bierze pod uwagę jako obiektywnych danych co do osiągów. Służą bardziej jako baza do porównywania wyników między poszczególnymi furami oraz jako baza do porównywania osiągów między kolejnymi stage'ami w modach. Sorry że znów o tym wspomnę, ale te 6,35 a nawet 6,7sek. wg g-techa w Twojej Maximie jest naprawdę szalone Razz

A co do moich wykresów z hamowni to może Cię zaskoczę hehe ale mam czystą serię. Hamowałem furę po odblokowaniu dolotu z miksera na rzecz blosa i tym sposobem, ze 122KM pojawiło się 146 (po 14 latach o 3KM więcej niż seria Razz).
Nadal mam kata, pomiar był robiony na ori puszce bez zimnego dolotu, jedyne co było nowe to środkowy i tylny wydech, ale bez cudów w stylu przlotówka fi 2,5", po prostu zamiennik od Walkera za ori środek i tył do 100NX gti. Obecnie przymierzam się do pomiarów na rolkach ze stożkiem (poeksperymentuję z tym trochę), a na finito wycinka kata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRZECHu
Gość






PostWysłany: 17 Lut 2008 13:12     Temat postu:

red_shogun napisał:
GRZECHu napisał:
Skad masz te 290Nm? Z tego co wiem fabrycznie jest 250.


A przypomniałem sobie skąd, na wiki i na kilku strokach www ze świata obiło mi się o oczy, zresztą z tego co widzę Ty zapodając to:
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=464253&sid=57
też jakoś tych 291 niutków w A32 nie negowałeś Razz


Niestety jedyna hamownia jaka jest blisko czestochowy to hamownia na motor z odtsawka do samochodow Sad dlatego nie chce zgadywac. To co wkleilem na NKP to dane z wikipedii tez glowy nie dam ze to dobre dane. Co do G-Techa, duzo osob z NKP go uzywalo i podczas startow gdzie pomiary byly robione normalna aparatura G-tech podobno pokazywal prawie idealnie (posty coobcia)
Powrót do góry
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Lut 2008 1:01     Temat postu:

GRZECHu napisał:
...


OK powiem tak:

100NX 1.6, masa: 1067kg, moc: 90KM, stosunek mocy do masy: 84,3KM/1tone, przysp.: 10,7sek/100km/h

Skoda Octavia 1.9 TDi 96-04r., masa: 1310kg, moc: 130KM, stosunek mocy do masy: 99,2 KM/1tone, przysp.: 9,8sek/100km/h

Skoda Fabia 1.9 TDi RS, 03r., masa: 1245kg, moc: 130KM, stosunek mocy do masy: 104,4 KM/1tone, przysp.: 9,5sek/100km/h

Primera p11 2.0 GT, masa: 1275kg, moc: 150KM, stosunek mocy do masy: 117,6 KM/1tone, przysp.: 8,6sek/100km/h

100NX 2.0 GTI, masa: 1146kg, moc: 143KM, stosunek mocy do masy: 124,8KM/1tone, przysp.: 8,2sek/100km/h

Twoja Maxima 3.0 V6 A32, 96r., masa: 1445kg, moc: 190KM, stosunek mocy do masy: 131,5KM/1tone, przysp.: 6,35sek/100km/h ???

350Z 3.5 V6, 03-05r., masa: 1446kg, moc: 287KM, stosunek mocy do masy: 198,5KM/1tone, przysp.: 5,9sek/100km/h

Z powyższych widać mniej więcej jak się rozkładają proporcje stosunku mocy do masy względem wartości przyspieszenia.
Realnie Twoja Maxima powinna mieć wg mnie ok. 7,8-7,9sek. do setki. Żeby miała te jak mówisz 6,35sek. do setki (wg g-techa), to musiała by dysponować mocą ok. 270KM
Więc wg mnie nic się nie zmieniło w naszej kwestii i nadal uważam że dane z g-techa można se wsadzić tam gdzie słońce nie dochodzi Razz

Aha, z powyższych danych można wyciągnąć również wnioski co do głównego tematu tego wątku, a mianowicie 100NX GTI vs. Fabia 1.9TDi RS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukkil




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Kwi 2008 0:32     Temat postu:

Panowie, jak juz wczesniej napisalem zrobilem dzis ustawke z qmplem czyli moj 100NX GA16DS vs Mitsubishi Eclipse 2.0 Diamond GS Very Happy
hehe mala retransmisja z tej jakze ciekawej ustawki:
wiec tak, 1-wszy i drugi bieg-szlismy rowno, moja seta nawet moze troche lepiej wyszla na starcie ale jak on zapiął 3-ke w tym Eclipsie to juz nie mialem o czym ze tak powiem rozmawiac Very Happy
ogolnei jestem zadowolony z mojego nismo bo jednak roznica w pojemnosci i mocy jest znaczna
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Kwi 2008 9:58     Temat postu:

lukkil napisał:
Panowie, jak juz wczesniej napisalem zrobilem dzis ustawke z qmplem czyli moj 100NX GA16DS vs Mitsubishi Eclipse 2.0 Diamond GS Very Happy
hehe mala retransmisja z tej jakze ciekawej ustawki:
wiec tak, 1-wszy i drugi bieg-szlismy rowno, moja seta nawet moze troche lepiej wyszla na starcie ale jak on zapiął 3-ke w tym Eclipsie to juz nie mialem o czym ze tak powiem rozmawiac Very Happy
ogolnei jestem zadowolony z mojego nismo bo jednak roznica w pojemnosci i mocy jest znaczna
pozdro


To ja Ci powiem tylko tyle że identycznie wygląda ustawka na kresce między 100NX 1.6 vs. 100NX 2.0. Co więcej już było gdzieś na tym forum pisane dlaczego tak jest, że do zapięcia trójki fury o tak dwóch różnych pojemnościach silnika idą prawie równo, tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: http://video.google.pl/videoplay?docid=18048969617548249 Razz
Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 25 Kwi 2008 10:15 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrych




Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jadów (okolice W-wy)

PostWysłany: 25 Kwi 2008 11:57     Temat postu:

Chyba nawet mi to pisałeś, o tym 2.0 vs 1.6, w temacie o maksymalnej prędkości na poszczególnych biegach Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukkil




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Kwi 2008 13:51     Temat postu:

Red, zgadzam sie ale jesli wezmiemy pod uwage 1.6 vs 2.0, ale filmik jest z 200sx czyli zapewne 1.8T wiec albo ten 200sx byl niezbyt zdrowy albo kierowca tego 200sx-a byl niezbyt zdrowy albo obaj, bo sorry ale normalny 200sx 1.8T to robi 100NX'a GTI bez zadnego problemu.
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 25 Kwi 2008 13:54     Temat postu:

red_shogun napisał:
... tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: http://video.google.pl/videoplay?docid=18048969617548249 Razz
Razz


To S13 też były z silnikami 1.6? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukkil




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Kwi 2008 14:12     Temat postu:

BTW-co do mojej ustawki z Eclipsem-qrde troche mi sie wydaje ze za bardzo go krecilem-bo gdzies do 7tys i przez to moglem duzo tracic bo nie trafialem najlepiej w moment obrotowy-no coz mam ochote na rewanz Very Happy
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Kwi 2008 14:39     Temat postu:

SEBOL_MKS napisał:
red_shogun napisał:
... tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: http://video.google.pl/videoplay?docid=18048969617548249 Razz
Razz

To S13 też były z silnikami 1.6? Wink


Zła interpretacja z Twojej strony Razz
"....tyle że jak się już 2.0 rozbuja to efekt tego jest taki..." że łyka nie tylko B13 1.6 ale i S13 1.8T Razz

lukkil napisał:
Red, zgadzam sie ale jesli wezmiemy pod uwage 1.6 vs 2.0, ale filmik jest z 200sx czyli zapewne 1.8T wiec albo ten 200sx byl niezbyt zdrowy albo kierowca tego 200sx-a byl niezbyt zdrowy albo obaj, bo sorry ale normalny 200sx 1.8T to robi 100NX'a GTI bez zadnego problemu.
pozdro


I widzisz dobrze że bierzesz te wszystkie kwestie pod uwagę, jak np. stan zdrowia kierowców, a ja bym dorzucił do tego jeszcze ewentualne problemy z trakcją, turbodziurę w s13 itp. itd. tylko odpowiedz mi na proste pytanie:
gdy masz z kimś ustawkę i wygrywasz lub przegrywasz kogo te wszystkie "detale" obchodzą? liczy się efekt kolego, a jaki jest efekt to każdy widzi
Ja raz przegrywając spod świateł z 1.6 vtec'iem nie tłumaczyłem sobie przegranej tym że mi koła mieliły a jemu nie, że leciałem z pasażerem który mi krzyczał do ucha żebym się nie ścigał, a on nie, itp. itd. efekt był taki jaki był - przegrałem i to było dla niego i dla mnie najważniejsze.
Za to innym razem z tym samym kolesiem wygrałem, może dlatego że już nie jechałem z pasażerem a on tak?, może dlatego że już miałem letnie szersze kapcie a on węższe?, może dlatego że w lepszym momencie dokonałem zmiany biegu, a on tym razem ciut spóźnił? itd., ale znów ta sama kwestia - kogo te wszystkie "detale", ta cała otoczka obchodzi?, liczy się wynik - tu i teraz, tym razem ja wygrałem i tylko to się liczy
p.s.
Wbrew pozorom zważywszy na ciut mniejszą masę setki, silnik wolnossący, to te 143kucyki mogą realnie powalczyć ze 169kucykami w cięższym s13, wyposażonym w przeciętny silnik CA18DET (gdzie dodatkowo kop od turbinki idzie dopiero od ok. 4tys. obrotów z max. momentem przy 5200). Takie jest moje zdanie, do którego wygłoszenia mam prawo Razz, a na jego poparcie zapodałem dowód w postaci powyższego linka - i tyle w tym temacie

lukkil napisał:
BTW-co do mojej ustawki z Eclipsem-qrde troche mi sie wydaje ze za bardzo go krecilem-bo gdzies do 7tys i przez to moglem duzo tracic bo nie trafialem najlepiej w moment obrotowy-no coz mam ochote na rewanz Very Happy pzdr


Fakt kręcenie 1.6 do 7tys. mija się z celem, bo po wrzuceniu wyższego biegu obrotka jest już i tak wyżej od poziomu przy którym uzyskiwany jest max. moment obrotowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 25 Kwi 2008 15:29 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrych




Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jadów (okolice W-wy)

PostWysłany: 26 Kwi 2008 1:19     Temat postu:

lukkil napisał:
BTW-co do mojej ustawki z Eclipsem-qrde troche mi sie wydaje ze za bardzo go krecilem-bo gdzies do 7tys i przez to moglem duzo tracic bo nie trafialem najlepiej w moment obrotowy-no coz mam ochote na rewanz Very Happy
pzdr


Ja z 1. na 2. bieg ciągnę do 6,5k, z 2. na 3. tak samo, a potem z 3. na 4. do 6k i mniej więcej trafiam na największy moment obrotowy, bo z tego co się orientuję, to w 1.6 największy moment jest przy około 4.2k czy tam trochę więcej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 26 Kwi 2008 9:27     Temat postu:

red_shogun napisał:
SEBOL_MKS napisał:
red_shogun napisał:
... tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: http://video.google.pl/videoplay?docid=18048969617548249 Razz
Razz

To S13 też były z silnikami 1.6? Wink

Zła interpretacja z Twojej strony Razz
"....tyle że jak się już 2.0 rozbuja to efekt tego jest taki..." że łyka nie tylko B13 1.6 ale i S13 1.8T Razz

Interpretacja poprawna, to już nie można pożartować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Kwi 2008 9:00     Temat postu:

SEBOL_MKS napisał:
red_shogun napisał:
SEBOL_MKS napisał:
red_shogun napisał:
... tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: http://video.google.pl/videoplay?docid=18048969617548249 Razz
Razz

To S13 też były z silnikami 1.6? Wink

Zła interpretacja z Twojej strony Razz
"....tyle że jak się już 2.0 rozbuja to efekt tego jest taki..." że łyka nie tylko B13 1.6 ale i S13 1.8T Razz

Interpretacja poprawna, to już nie można pożartować?

nie Razz Wink

Andrych napisał:

Ja z 1. na 2. bieg ciągnę do 6,5k, z 2. na 3. tak samo, a potem z 3. na 4. do 6k i mniej więcej trafiam na największy moment obrotowy, bo z tego co się orientuję, to w 1.6 największy moment jest przy około 4.2k czy tam trochę więcej Very Happy


GA16DS:
- max. moment obrotowy 133Nm przy 4000 obr/min.
- max. moc 90KM przy 5000 obr/min.

GA16DE:
- max. moment obrotowy 136Nm przy 4000 obr/min.
- max. moc 90KM przy 6000 obr/min.

SR20DE:
- max. moment obrotowy 178Nm przy 4800 obr/min.
- max. moc 143KM przy 6400 obr/min.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 27 Kwi 2008 9:18 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukkil




Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Cze 2008 23:07     Temat postu:

Red_Shogun napisał:
To ja Ci powiem tylko tyle że identycznie wygląda ustawka na kresce między 100NX 1.6 vs. 100NX 2.0. Co więcej już było gdzieś na tym forum pisane dlaczego tak jest, że do zapięcia trójki fury o tak dwóch różnych pojemnościach silnika idą prawie równo, tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: http://video.google.pl/videoplay?docid=18048969617548249 Razz
Razz

Red, a co powiesz na to?
200SX CA18DET VS. SEAT LEON CUPRA R

200SX - 169KM
LEON CUPRA R - 224KM

BTW - ciekawe ile ten 200SX ma naprawde kucy


Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukkil dnia 17 Cze 2008 23:14 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Cze 2008 20:25     Temat postu:

lukkil napisał:

Red, a co powiesz na to?
200SX CA18DET VS. SEAT LEON CUPRA R

200SX - 169KM
LEON CUPRA R - 224KM

BTW - ciekawe ile ten 200SX ma naprawde kucy
Laughing Laughing Laughing


Tak naprawdę ten 200sx z 1.8T on board ma tyle kucy ile jest tam napisane czyli 169+
p.s.
w kraku goni taki CA18DET podkręcony pod 280 kucy (koleś się zaparł i postanowił nie swapować na SR20DET i wyciąga ostatnie poty z "CADETa" Razz)
p.s.2.
taką cuprę na moim podwórku łyka wolnossący sunny gti z SR20DE on board dłubnięty pod 180 kucyków
hiszpańskie auta są fajne, ale na plażę w Costa del sol Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 4 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin