Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
dlaczego to robicie?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 14 Mar 2007 18:02     Temat postu:

Panowie ale ja nieche zmieniac NX na Corse lub cos bardziej ekonomicznego tylko kuic sobie drugiego szkuta co pali 5 litrow rzepaku albo opalu i ktory bedzie mial tylko zastosowanie w pracy a NX bedzie "od swieta" lub na 10km nocnej jazdy po pracy na Pb Razz wychodze coraz czesciej ostatno z zalozenia za samochod to tylko samochod i czemu mam klepac biede tracac wszystko na Pb jak moge go zgazowac,wkoncu to nie jest nowe autko.Co do sekwencji to nie bede jej zakladal bo gazownicy u nas w Kielcach odradzaja tego typu instalacji do tego typu wiekowych samochodow.Wiec oporowa jazda NX na LPG czy jazda od swieta NX na benzynce a wiekszosc km w pracy pozeraczm rzepaku??powiem Wam ze bardzo mi ten problem rzutuje na psychike Razz Laughing
Powrót do góry
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 14 Mar 2007 20:17     Temat postu:

marek napisał:
oporowa jazda NX na LPG

czemu od razu oporowa? ja też mam LPG i sobie chwale, nawet w obecnej sytuacji lepiej jedzie na gazie niz PB wydaje mi sie ze nie jes tak źle na lpg... zawsze możesz sie umowić z kimś z LPG i sobie popróbować... Ja uważam, że warto zagazować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 14 Mar 2007 22:13     Temat postu:

red_shogun napisał:


... z innej beczki: o ile sie nie myle blos sprawdza sie w "najslabszych instalkach lpg" - uzywanie blosa w instalkach obecnie sprzedawanych o ile mi wiadomo mija sie z celem...


Nie masz racji, blos to gaźnik gazu - efekt piorunujący. Jest mnóstwo lektury na ten temat w sieci, polecam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Mar 2007 1:13     Temat postu:

Rav napisał:
red_shogun napisał:


... z innej beczki: o ile sie nie myle blos sprawdza sie w "najslabszych instalkach lpg" - uzywanie blosa w instalkach obecnie sprzedawanych o ile mi wiadomo mija sie z celem...


Nie masz racji, blos to gaźnik gazu - efekt piorunujący. Jest mnóstwo lektury na ten temat w sieci, polecam Wink


No nie jestem tak do końca pewien czy nie mam racji.
Mój wywód zmierzał do tego, aby uświadomić komuś, że zakładając od zera instalację gazową ze stanem na dzień 14 marca 2007r. można skorzystać z najnowszych osiągnięć techniki w tej dziedzinie i wrzucić wtrysk (aby posiadać stosunkowo najbardziej wydajne zasilanie lpg i co więcej legalne - o tym niżej). Blos dedykowany jest do osób, które np. tak jak ja, posiadają już instalkę lpg (moja to II generacja z mikserkiem) i chcą "tanim" kosztem (ok. 400zl + robocizna) zbliżyć się pod kątem parametrów i wydajności do posiadaczy instalki np. IV generacji. Nie wnikam już nawet w to że blos to "relikt przeszłości" - nie tyle pod kątem tego co oferuje, a bardziej pod kątem prawnym - ale to taka dygresja, która osobiście dla mnie nie odgrywa większej roli Laughing


Niemniej jednak reasumując, ja będąc na dzień dzisiejszy na miejscu marka (zastanawiając się nad wyborem odpowiedniego typu instalacji lpg - takiego który byłby przynajmniej w teorii zbliżony do osiągów uzyskiwanych na pb) wybrałbym wtrysk gazu (np. IV generacji), a nie instalowanie II generacji i od razu przerabianie jej pod kątem blosa. To jest oczywiście moje zdanie i każdy ma prawo uważać inaczej


A co do poczytania o blosie w sieci, to zrobiłem to już bardzo dawno temu (ale dzięki za radę - dobrych rad nigdy nie za wiele Wink ), pozwolę sobie zapodać tu chociażby tego linka:

http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=25

jest tam w miarę prostym językiem wyjaśniony termin blosa i jego działanie. Przy okazji posiłkuję się cytatami z tego tekstu, które zamieszczam poniżej (proponuję zwrócić uwagę na 5 ostatnich wyrazów cytowanego przeze mnie tekstu) Cool :

"...Można nawet nazwać to (blos) systemem pierwszej generacji - nie zawiera żadnej elektroniki, będąc jednocześnie wyjątkowo skutecznym. Producent i właściciel patentu, firma BRC zakończyła produkcję jakieś 2 lata temu ze względu na brak możliwości stosowania tego rozwiązania ponieważ ustawy krajów - odbiorców (głównie UE) zaczęły w pojazdach z katalizatorem wymagać elektronicznej regulacji dawki...
...Dziś już dość trudno kupić taki gaźnik gazowy (zwany też niekiedy mikserem przepływowym)...
...Można przyjąć że parametry auta (po zastosowaniu blosa) będą takie, jak przy zastosowaniu idealnie zestrojonej instalacji wtrysku gazu, ale auto będzie nieco bardziej paliwożerne (aczkolwiek oczywiście będzie mniej palić niż auto z konwencjonalnym mikserem - o czym za chwilę)...
...Stąd zestrojenie na igiełkę na hamowni (blosa) zajmuje to niebotycznie krócej niż zestrojenie pełnego wtrysku gazu - a efekt naprawdę ten sam..."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 15 Mar 2007 7:22     Temat postu:

red_shogun napisał:
<ciach wypociny>

A jak się to ma do GA16DS?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 15 Mar 2007 10:01     Temat postu:

marthen napisał:
red_shogun napisał:
<ciach wypociny>

A jak się to ma do GA16DS?



Każda instalacja pierwszej i drugiej generacji może być usprawniona poprzez montaż blosa.Poza osiągami na LPG, które się znacznie poprawią, pozbywasz się przy okazji zwężki w dolocie i osiągi są bliskie fabryki na Pb, nie znam przypadku osoby która wyrażała by się negatywnie na temat blosa. Coobcio twierdzi, że po montażu CAI + blos odblokuje do 20KM(potwierdzone wykresem z hamowni) także wg mnie gra warta koników.

red_shogun Racja, źle zrozumiałem Twój tekst

P.S. Nie widziałem a jakichś problemach z legalizacja tego w UE ale u nas wszystko przejdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 15 Mar 2007 10:34     Temat postu:

Rav napisał:
marthen napisał:
red_shogun napisał:
<ciach wypociny>

A jak się to ma do GA16DS?

Każda instalacja pierwszej i drugiej generacji może być usprawniona poprzez montaż blosa.

To akurat wiem Chodziło mi raczej o współpracę blosa z problematycznym ustrojstwem zwanym DS. Jak skalibrować kilometry rurek z blosem? Coobcio już to montował?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 15 Mar 2007 10:41     Temat postu:

Co do współpracy z DS to nie mam pojęcia ale Gościu powinien mieć, on ma chyba DS i blosa. A Coobcio jest tak zarobiony, że nie ma czasu sie zabrać za mój gruz, 'podobno' na początku przyszłego tygodnia operacja Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 15 Mar 2007 14:09     Temat postu:

No ja ma blosa nie ma zadnych problemow z rurkami do orginalnej obudowy filtra powietrza dochodza 4 rurki, de fakto sa tylko 2 bo potem sie rozgaleziaja, wiec zatykasz te dwie rurki srubkami i po sprawie, musisz kupic kolanko 70mm do tego rurki nalepiej z 10cm rurki silikonowej naturalnie blosa i montujesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 15 Mar 2007 14:12     Temat postu:

Gościu napisał:
No ja ma blosa nie ma zadnych problemow z rurkami do orginalnej obudowy filtra powietrza dochodza 4 rurki, de fakto sa tylko 2 bo potem sie rozgaleziaja, wiec zatykasz te dwie rurki srubkami i po sprawie, musisz kupic kolanko 70mm do tego rurki nalepiej z 10cm rurki silikonowej naturalnie blosa i montujesz

Koszt, osiągi, spalanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 15 Mar 2007 14:26     Temat postu:

blos 330zł( allegro) kolanko rurki no ze 100zł bedzie, osiagi ciezko wyczuc roznice pb a lpg, spalanie bez zmian lub mniejsze, np. odcinek 1050km Warszawa-> Zakopane -> Białka Tatrzańska-> Warszawa , nie oszczedzalem gazu, predkosci dochodzili do 180km\h spalanie 8,6 litra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 15 Mar 2007 14:36     Temat postu:

Gościu napisał:
blos 330zł( allegro) kolanko rurki no ze 100zł bedzie, osiagi ciezko wyczuc roznice pb a lpg, spalanie bez zmian lub mniejsze, np. odcinek 1050km Warszawa-> Zakopane -> Białka Tatrzańska-> Warszawa , nie oszczedzalem gazu, predkosci dochodzili do 180km\h spalanie 8,6 litra

Wygląda zachęcająco. Możesz zrobić zdjęcie tego ustrojstwa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 15 Mar 2007 14:47     Temat postu:

Kojot też ma blosa (temat o profi dolocie)
http://img296.imageshack.us/my.php?image=dscn1757jpgppjpg1ly1.jpg
to szare miedzy niebieskim kolankiem i stozkiem to właśnie blos prawda? (jest podpisane blos)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 15 Mar 2007 18:45     Temat postu:

Glupie pytanie co to jest ten bloss i co on daje? Naprawde nie wiem.
Powrót do góry
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Mar 2007 19:15     Temat postu:

domis78 napisał:
Glupie pytanie co to jest ten bloss i co on daje? Naprawde nie wiem.


zerknij prosze 10 wypowiedzi wyzej i ciesz swe oczy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 6 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin