Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

kompatybilność hamulców w 100nx
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 30 Paź 2007 21:19     Temat postu: kompatybilność hamulców w 100nx

A mianowicie: czy można przełożyć zaciski + tarcze + klocki od nx GTI do 1.6? czy one pasują czy też wymagane by były jakieś przeróbki?

z góry THX za info
Powrót do góry
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Paź 2007 0:57     Temat postu:

mysle ze rowniez mocowania zaciskow trzeba bedzie zmienic...

a na marginesie, to z tylem nic nie bedziesz robic? (tarczowki by sie przydaly)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati1411




Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz (WLKP)

PostWysłany: 31 Paź 2007 10:05     Temat postu:

ja mam za to pytanie czy mozna zrobić odwrotnie. Chce przełożyć wszystko z 1.6 z ABS do GTI. Na oko da sie to zrobić bez kombinacji ale czy na pewno to nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Paź 2007 10:10     Temat postu:

raczej jest ciezko - nie zapominaj ze ABS z przodumasz na pol osiach a nie na hamulcach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 02 Lis 2007 1:05     Temat postu:

Quattro napisał:
mysle ze rowniez mocowania zaciskow trzeba bedzie zmienic...

a na marginesie, to z tylem nic nie bedziesz robic? (tarczowki by sie przydaly)

no ja mam tarcze z tyłu mam wersje z ABS czyli jak to w przypadku NXów bywa z tarczami:-)
Powrót do góry
NISSIO100




Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MILTON KEYNES UK

PostWysłany: 02 Lis 2007 1:37     Temat postu:

Oj hample z GTI są słabiutkie!Nie lepiej pokombinować i założyć od 200sx?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02 Lis 2007 8:49     Temat postu:

NISSIO100 napisał:
Oj hample z GTI są słabiutkie!Nie lepiej pokombinować i założyć od 200sx?

nie wiem czy zauwazyles ale 200sx ma inny rozstaw srub chyba 4x114 czy cos takiego. ale dobra jak chcesz piaste zamienic nawet to nie wiem czy zauwazyles ale 200 ma naped na tyl czyli przednia piasta z 200sx nie pasuje. pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Lis 2007 8:52     Temat postu:

Nie wiem czy zauwazyles ale nikt nie mowi o przekladaniu piast.

P.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Lis 2007 11:12     Temat postu:

Quattro napisał:
Nie wiem czy zauwazyles ale nikt nie mowi o przekladaniu piast.

P.


nie wiem, czy zauważyłeś, ale przekładanie piast jest skutkiem (jeśli pokusiłbyś się o hamulce z 200sx), a nie celem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Lis 2007 12:48     Temat postu:

a od kiedy jest to konieczne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03 Lis 2007 0:40     Temat postu:

od wtedy ze ty masz rozstaw na tarczy otworow 4x100 a 200 4x114. i zeby zalozyc wieksze chamulce od 200sx musialbys albo nawiercic otwory 4x100 w nowej tarczy z 200sx albo przelozyc cala piaste z 200sx co jest nie mozliwe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Lis 2007 1:45     Temat postu:

No widzisz wszyscy mowia ze sie nie da, a przyjdzie jeden (glupi) co tego nie wie i to zrobi...

O ile dobrze pamietam tarcza gra tu marginalnia role, a skoro tarcze od 100NX-a GTI i od S13 maja ta sama srednice (257mm) - to jesli tylko mocowanie do zwrotnicy pasuje - po kiego wala przekladac tarcze? wystarczy zacisk...

A nawet jakbyscie chcieli przekladac na upor piaste to nie to zebym sie wtracal, ale Primera ma 4x114...

Oczywiscie przekladanie samej piasty jest bez sensu - ona nie jest wazna - wazne jest mocowanie zacisku do zwrotnicy wiec w razie czego trzebaby sie pobawic przekladanie calych zwrotnic, ale nie chce panom juz sie wtracac i sugerowac odrobine pomyslunku :]



Swoja droga, czemu sie wszyscy na mnie rzucaja w watkach technicznych???

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Lis 2007 2:08     Temat postu:

Quattro napisał:
No widzisz wszyscy mowia ze sie nie da, a przyjdzie jeden (glupi) co tego nie wie i to zrobi...

O ile dobrze pamietam tarcza gra tu marginalnia role, a skoro tarcze od 100NX-a GTI i od S13 maja ta sama srednice (257mm) - to jesli tylko mocowanie do zwrotnicy pasuje - po kiego wala przekladac tarcze? wystarczy zacisk...

A nawet jakbyscie chcieli przekladac na upor piaste to nie to zebym sie wtracal, ale Primera ma 4x114...

Oczywiscie przekladanie samej piasty jest bez sensu - ona nie jest wazna - wazne jest mocowanie zacisku do zwrotnicy wiec w razie czego trzebaby sie pobawic przekladanie calych zwrotnic, ale nie chce panom juz sie wtracac i sugerowac odrobine pomyslunku :]


Swoja droga, czemu sie wszyscy na mnie rzucaja w watkach technicznych???

Pozdrawiam.

Quattro nikt nie rzuca się na Ciebie w wątkach technicznych lecz większość powątpiewa w Twoje doświadczenia w mechanice ( zwątpienie to jedna z przywar ludzkich niestety ) ale jeśli Twój powyższy post jest odzwierciedleniem prawdy ( tego nie wiem bo w realiach nie miałem możliwości tego sprawdzić ) to wreszcie co po niektórym pogoniłeś kota i udowodniłeś, że łebski z Ciebie gość.

Po za nawiasem mówiąc "jeśli" prawdą jest to co napisałeś powyżej to zarówno mi jak i innym zainteresowanym znacznie pomogłeś.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Lis 2007 12:30     Temat postu:

Quattro napisał:
O ile dobrze pamietam tarcza gra tu marginalnia role, a skoro tarcze od 100NX-a GTI i od S13 maja ta sama srednice (257mm) - to jesli tylko mocowanie do zwrotnicy pasuje - po kiego wala przekladac tarcze? wystarczy zacisk...

No może nie najważniejszą, ale jednak istotną, bo określa pracę zacisku, czyli jego maksymalny/minimalny nazwę to wychył/wysunięcie. Ważna jest również jej grubość i założenie że praca tarczy B13 i S13 to ta sama płaszczyzna, co nierozerwalnie związane jest z mocowaniem strzemiona do kolumny. Generalnie temat teoretycznie możemy rozważać mając dane z obu zwrotnic, znając prześwit strzemion, odległości i kąty mocowania na osiach strzemion, grubość i szerokość klocków, wysunięcie tłoczków, grubość tarcz (nie tylko średnica, odsadzenie od piasty, średnica zewnętrzna na piaście), odległości mocowań strzemiona: tak w pionie jak i w poziomie do "odsadzenia" na piaście i mocowania strzemiona itd. A wszystko po to żeby wyeliminować przypadek że np. klocek przeleci Ci pomiędzy strzemionem a tarczą, tłoczek będzie pracował "jednym klockiem", albo kąt osadzenia strzemiona będzie różny od osi pracy tarczy i będzie ją rzeźbić docierając klocki pod kątem itp. itd.
Jak by ktoś miał takie dane, lub manuala serwisowego do S13 to chętnie przekopie go pod tym kątem.

Podsumowując nie jest powiedziane że się nie da, może wystarczy lekka rzeźba i będzie super. Osobiście poluję na złoty środek ulepszenia hebli w GTI, bo bez tego raczej mogę zapomnieć o bezpieczeństwie przy suszeniu. Gdybym miał dostęp do sprawnego kompletu z S13 w przyzwoitej cenie lub nawet pożyczyć taki na przymiarkę, to już dawno bym to zrobił...
Quattro napisał:
A nawet jakbyscie chcieli przekladac na upor piaste to nie to zebym sie wtracal, ale Primera ma 4x114...

Piastę może nie, ale hebli z Primery raczej nie przekładałbym, bo przód to to samo co GTI "aż" ma w serii, a przynajmniej 1.6 lub 2.0D i niektóre 2.0. Tak że skórka za wyprawkę, jedynie tył zrobiłby się mocniejszy. Generalnie prościej jest "skręcić" korektory na maksymalne obciążenie i tył zaczyna lepiej pracować od początku.
Quattro napisał:
Oczywiscie przekladanie samej piasty jest bez sensu - ona nie jest wazna - wazne jest mocowanie zacisku do zwrotnicy wiec w razie czego trzebaby sie pobawic przekladanie calych zwrotnic, ale nie chce panom juz sie wtracac i sugerowac odrobine pomyslunku :]

Może bez sensu to całkiem nie jest, ta z S13 ma zapewne większą wytrzymałość niż piasta NX'a. Zabawa na maksa może być przy przegubach, wieńcu abs, to raczej osobny temat na dyskusję, a z heblami ma związek jeśli chodzi o odsadzenie tarczy od zwrotnicy.

Quattro! Pisz śmiało jak coś wykminisz, po to jest forum!!!
Jest kilka osób które walczą z tematem hebli w NX bo na mody to są one w serii za słabe, a przynajmniej ja tak uważam.

Quattro napisał:
Swoja droga, czemu sie wszyscy na mnie rzucaja w watkach technicznych???

eee tam... opowiadasz. Jedynie będziesz obserwowany i jak coś chlapniesz to sprowadzany na ziemię. Cool Zresztą to działa w obie strony, większość ludzików przyzna Ci się do pomyłki czy odda honory Shocked. Podpisując się "mały mechanik" i biorąc czynny udział w dyskusjach musisz się z tym liczyć, że temat będzie rozwijany. Dodatkowo sam rozwijaj temat na tyle, żeby rozwiewać wątpliwości a nie siać je. Pozdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NISSIO100




Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MILTON KEYNES UK

PostWysłany: 03 Lis 2007 13:44     Temat postu:

A więc odsyłam zainteresowanych przeszczepem hebli i nie tylko na streetracing.pl!A jak ktos myśli bo roztaw się nie zgadza bo zaciski są inne!!!????To za tunning się niech nie bierze!Bo jak nie pasuje to już zonk!!!!Panowie troche wiary!W Anglii jest 126p 500hp!!!I napewno silnik który go kręci też początkowo nie pasował!! Very Happy Very Happy Twisted Evil !Niedawno ktos mi powiedział na naszym forum że nie ma szans na SWAP SR20DETdo 100NXGTI!!!!BO 200SX ma napęd na tył!POLAŁEM się ze śmiechu!!!!Blubird U13 poprzeczny SR20DETT seria 230 hp!!!A co do tarcz to boże troche wiary!Przecierz można tak jak Quattro napisał zaaplikować zaciski od 200sx!Zresztą tarcze też można!Są w tym kraju Primery z Heblami od 300ZX!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin