Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Świece-wiem...już tyle razy było ale nie chcę popełnić błędu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p@tryk




Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 31 Paź 2007 17:53     Temat postu:

a ja smigam na denso tak jak mowi quatrro Razz
pewnie dlatego ze on mi je zakladal wczesniej mialem ngk. auto ma te swieczki od 2 tyg. od soboty stoi pod chmurka i rano kolo 6 moze tylko 2 razy nie zapalil za 1 razem. ja tam widze roznice... ale opinie zostawiam expertom
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Paź 2007 18:55     Temat postu:

Quattro napisał:
moja po wymianie swiec z NGK na Denso zeszla z 8,5 do 7,5l na trasie tylko, ze przy podroznej 150 km/h..

Lepsze niż magnetyzery, na dzień dobry po wymianie samych świec litr w dół... No sorry...
Wybacz, ale taka różnica... Może i owszem są lepsze ale przy wysilonych jednostkach, dodatkowo żywotność takich świec, to też temat wielce dyskusyjny.
Idąc Twoim tropem to NGK powinno mieć od dawna posprzątane w tej dziedzinie i wylecieć z rynku, a koncerny montowałyby w serii świece a'la Denso itp. Dla mnie i raczej nie tylko, zawsze NGK będzie synonimem jakości i trwałości, również w najlepszym stosunku co do ceny. Dodatkowo zmniejszone spalanie które napisałeś, to raczej żadne cuda na trasie...
Może miałeś już zmęczone te NGK, albo coś nie halo z autkiem. Pozdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Paź 2007 19:55     Temat postu:

co do NGK to mam tez Very Happy a nawet nie wiedzialem
świece sprawują sie wyśmienicie ! polecam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Paź 2007 20:43     Temat postu:

foster napisał:
Quattro napisał:
moja po wymianie swiec z NGK na Denso zeszla z 8,5 do 7,5l na trasie tylko, ze przy podroznej 150 km/h..

Lepsze niż magnetyzery, na dzień dobry po wymianie samych świec litr w dół... No sorry...
Wybacz, ale taka różnica... Może i owszem są lepsze ale przy wysilonych jednostkach, dodatkowo żywotność takich świec, to też temat wielce dyskusyjny.
Idąc Twoim tropem to NGK powinno mieć od dawna posprzątane w tej dziedzinie i wylecieć z rynku, a koncerny montowałyby w serii świece a'la Denso itp. Dla mnie i raczej nie tylko, zawsze NGK będzie synonimem jakości i trwałości, również w najlepszym stosunku co do ceny. Dodatkowo zmniejszone spalanie które napisałeś, to raczej żadne cuda na trasie...
Może miałeś już zmęczone te NGK, albo coś nie halo z autkiem. Pozdr!



Sa pewne marki ktore leca na opinii lub reklamie, a ktorych jakosc zdecydowanie obnizyla sie lub z jakichs powodow naprawde nie jest rewelacyjna. Taki jest np Mobil, takie zrobily sie NGK, coraz wiecej problemow sprawia Bosch...

Jesli chodzi o moje auto to proba wtloczenia mi ze cos jest w nim nie halo jest rownie ryzykowna co odwazna... A "zmeczona sweca"... Znaczyloby, ze kiepsko z wytrzymaloscia tych NGK, co prosze kolegi? (swiece z 15 000km przebiegu)...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Lis 2007 13:56     Temat postu:

Quattro napisał:
Sa pewne marki ktore leca na opinii lub reklamie, a ktorych jakosc zdecydowanie obnizyla sie lub z jakichs powodow naprawde nie jest rewelacyjna. Taki jest np Mobil, takie zrobily sie NGK, coraz wiecej problemow sprawia Bosch...

Zgadzam się, że z jakością obecnie to nie to samo co nawet kilka lat temu, ale też firmy które wymieniłeś - oprócz NGK - nie są, a przynajmniej dla mnie, nie są i nigdy nie były wyznacznikiem jakości, bądź jakoś pozytywnie się kojarzyły.
Quattro napisał:
Jesli chodzi o moje auto to proba wtloczenia mi ze cos jest w nim nie halo jest rownie ryzykowna co odwazna...

Grozą powiało... nikt Ci nic nie wtłacza, jak dla mnie możesz jeździć nawet na świecach z półprzewodnika, tylko Twoje odważne stwierdzenie - że pali mniej o litr bo masz DENSO trąci groteską. Rozumie o kilkaset mililitrów, 200 może 300, przy zachowaniu pewnych warunków pracy, ale zejdźmy na ziemię, nie litr.
Quattro napisał:
A "zmeczona sweca"... Znaczyloby, ze kiepsko z wytrzymaloscia tych NGK, co prosze kolegi? (swiece z 15 000km przebiegu)...

Wyjątek potwierdzający regułę, takie życie, każdemu może zdarzyć się wpadka. Dziwne że ludziki robią spokojnie na NGK po 50kkm, 70kkm, 100kkm na zestawie, dbając o odległość i zmieniają je bo już wypada, a nie dlatego że przestały robić robotę. Niektórzy nawet nie wiedzą przez kilka lat że jeżdżą na NGK. Dodatkowo porównujmy równe z równym.
Bez odbioru...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Lis 2007 14:53     Temat postu:

foster napisał:

Wyjątek potwierdzający regułę, takie życie, każdemu może zdarzyć się wpadka. Dziwne że ludziki robią spokojnie na NGK po 50kkm, 70kkm, 100kkm na zestawie, dbając o odległość i zmieniają je bo już wypada, a nie dlatego że przestały robić robotę. Niektórzy nawet nie wiedzą przez kilka lat że jeżdżą na NGK. Dodatkowo porównujmy równe z równym.
Bez odbioru...


Gorzej jesli ten wyjatek powtarza sie w 3 moim kolejnym Nissanie, dwukrotnie w Y10 przyjaciela, w 100NX-ie Derebere, a Primera kolegi z NKP zaczela jakos tak lepiej chodzic po zmianie swiec. Dodatkowo z twojego tonu wynika, ze wyrzuty robi mi czlowiek ktory wyglada na to ze na swiecach Denso jeszcze nie jezdzil (mam nadzieje ze tu sie myle i Denso masz juz "opracowane").

Dla mnie te swiece nie sa rowne...

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NISSIO100




Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MILTON KEYNES UK

PostWysłany: 01 Lis 2007 17:15     Temat postu:

ELO!Quattro to ile kosztuje tak chwalone przez ciebie Denso?sztuka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Lis 2007 17:20     Temat postu:

Quattro napisał:
...zaczela jakos tak lepiej chodzic po zmianie swiec.

Właśnie, zaczęła lepiej chodzić, ale gdzie tu spalanie mniejsze o litr i tylko tego się czepiam. Generalnie każda zmiana zmęczonych świec na nowe, przynosi poprawę. Czyż nie?

Na Denso nie jeździłem, Brisk'i były, różnica pomijalna, a przynajmniej nie taka żeby spalanie spadło tak drastycznie i było to jakoś szczególnie odczuwalne. Wyrzutów Quattro Ci nie robie żadnych, bo celowość stosowania Denso, Brisk itp. widzę jedynie przy założeniu że warunki pracy silnika odbiegają od serii, wysilenie silnika, inne warunki w komorze spalanie, gdzie seryjna świeca nie ma prawa dobrze pracować tytułem innego przeznaczenia. Chodzi o celowość stosowania czegoś co jest cztery razy droższe, a wielkich cudów nie robi. Dodatkowo wspomnianą różnicę będziesz czuł może przez 5kkm~10kkm, a później co się stanie z takiej świecy? Prawdopodobnie będzie gorsza od dedykowanej NGK z tym samym przebiegiem.
Quattro napisał:
Dla mnie te swiece nie sa rowne...

A co ja napisałem? Zajmijmy się porównaniem Denso z odpowiednikiem - równorzędnym modelem NGK z wyższej półki.

Pozdrawiam & peace!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NISSIO100




Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MILTON KEYNES UK

PostWysłany: 01 Lis 2007 17:30     Temat postu:

Na poprzedniej stronie tego tematu opisałem to samo co ty foster!!!Ale bez odezwu!W moim silniku siedzą cholernie drogie NGK RACING i kolega Quattro jakoś nie zauważył mojego postu!Oczywiście nie ośmieliłbym się porównywać Briska czy Denso za 30pln sztuka, do NGK RACING bo nie ma to żadnego sensu!(NGK RACING SZT.199 pln)(turbie SR20DE potrzebne dobre świece)porównania typu dedykowane NGK(max 10pln szt.) z 4o ellektrodowymi Briskami(28-30pln szt) czy Denso( o denso przyznaje mało wiem)to tak jak porównać 200sx s13 1.8turbo ze Skyline GTR RB26DETT!!!!!!Ale w końcu oba są TURBO!!!!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NISSIO100 dnia 01 Lis 2007 23:55 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Lis 2007 17:35     Temat postu:

NISSIO100 napisał:
Na poprzedniej stronie tego tematu opisałem to samo co ty foster!!!Ale bez odezwu!W moim silniku siedzą cholernie drogie NGK RACINGi kolega Quattro jakoś nie zauważył mojego postu!Oczywiście nie ośmieliłbym się porównywać Briska czy Denso za 30pln sztuka, do NGK RACING bo nie ma to żadnego sensu!(NGK RACING SZT.199 pln)(turbie SR20DE potrzebne dobre świece)porównania typu dedykowane NGK(max 10pln szt.) z 4o ellektrodowymi Briskami(28-30pln szt) czy Denso( o denso przyznaje mało wiem)to tak jak porównać 200sx s13 1.8turbo ze Skyline GTR RB26DETT!!!!!!Ale w końcu oba są TURBO!!!!

I kropa. O to mi właśnie chodzi. Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Lis 2007 8:46     Temat postu:

Dobra Panowie - zalamaliscie mnie... Jesli NGK kosztuje ok 10zl, za sztuke i Denso tez tyle kosztuje to czemu mam Denso porownywac z NGK z lepszej polki? Porownuje Denso z kosztujacymi BARDZO PODOBNE PIENIADZE swiecami NGK (w Toruniu te drugie sa nawet drozsze), ktore wypadaja przy powyzszych blado. Tyle ode mnie.

Ja nie kwestionuje jakosci swiec lepszej klasy (ktore kosztuja tyle ile uzywany silnik GA16DE), bo i linia produkcyjna i kontrola jakosci w tym przypadku sa lepsze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NISSIO100




Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MILTON KEYNES UK

PostWysłany: 02 Lis 2007 10:13     Temat postu:

Ok Quattro i właśnie oto chodzi!!!Ale w poprzednich postach pokusiłeś się o porównanie Brisków 4o elektrodowych ze zwykłymi NGK.Więc i wtedy nadałeś bieg naszej polemiki!Pozatym ja osobiście zaznaczyłem że nie mam Denso i nie miałem z nimi kontaktu bezpośredniego, a kontakt mój polegał na tym że kumpel kupił są ok i tyle.)A co idzie do ceny zwykłych NGK to są bardzo różne!!!Zależy np. od tego gdzie je kupujesz!!!Wiadomo sklep z dlugimi tradycjami , dobra pozycja itp jest droższy od sklepu w sierpuchowie gdzie napis Made in Japan toruje droge do synonimu Doskonałości Very Happy ale i tak uważam że NGK są dobrymi świecami i nie neguje że Denso też są wporzo!!!Ale litr beny oszczędności przy założonych Denso to trooooszkę przesada Twisted Evil dość długo jeżdzę już samochodem jestem mechanem lecz nie pracuje w zawodzie,ale taka oszczędność?Pokuszę się i kupie Denso i je wyprubuje!Ciekawe czy Nyska mojaj Pani spali mniej o litr beny Confused: A siedzi w niej nie kto inny jak GA16DE więc pożyjemy zobaczymy!pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Lis 2007 11:44     Temat postu:

Quattro napisał:
Porownuje Denso z kosztujacymi BARDZO PODOBNE PIENIADZE swiecami NGK (w Toruniu te drugie sa nawet drozsze), ktore wypadaja przy powyzszych blado. Tyle ode mnie.

Starrryyy, gdybym wiedział że masz na myśli Denso po 9pln... po kiego grzyba mieszałeś jeszcze z Briskami. Myślałem że rozważamy minimum wersję Iridium... tak to tematu bym nie podjął bo to bezsensowne bicie piany.
Quattro napisał:
Ja nie kwestionuje jakosci swiec lepszej klasy (ktore kosztuja tyle ile uzywany silnik GA16DE), bo i linia produkcyjna i kontrola jakosci w tym przypadku sa lepsze...

Chociaż tyle... ale nawet NGK RACING mając, podejrzewam że palić o litr mniej auto nie zacznie...

Podsumowując, do GTI 94', skuszę się na te tanie Denso, a jak mi nie zacznie palić mniej - niech już będzie pół litra, to przyjadę na pierniki do Torunia na Twój koszt, a drugie 0.5L odbiorę w ziobrówce! Pozdro! Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Lis 2007 12:37     Temat postu:

NISSIO100 napisał:
Ok Quattro i właśnie oto chodzi!!!Ale w poprzednich postach pokusiłeś się o porównanie Brisków 4o elektrodowych ze zwykłymi NGK.


Zacytuj mnie Razz O Briskach pisal Kaczorw, ja sie tylko zapytalem o ich kod Wink

Ja Ci powiem tylko tyle ze jak auto kupilem to palilo mi jakies 12l/100km, przy mojej podroznej ok 140km/h, a zamulone bylo tak, ze ponad 160 nie latalo. wymienilem olej i wszystkie filtry - dodatkowo akcja odmulania trwala tak, ze w koncu ponad 2 paczki (wg pomiarow GPS) poszedl. Potem wymienilem termostat i spalanie zauwazalnie spadlo, niestety ostatnio bylem w Radomiu i na 620km trasy zezarl mi 58l paliwa. Ostatnim krokiem tydzien pozniej byly swiece. Jak dotad przejechal na 15l paliwa 195km. Rezerwa sie pali, a ja w bagazniku woze baniak z paliwem bo planuje obecne wyjechac do zera...

foster napisał:

Podsumowując, do GTI 94', skuszę się na te tanie Denso, a jak mi nie zacznie palić mniej - niech już będzie pół litra, to przyjadę na pierniki do Torunia na Twój koszt, a drugie 0.5L odbiorę w ziobrówce! Pozdro! Laughing


BTW - ziobrowke? bleee moge sie zgodzic raczej na wspolne obalenie 0.7l jakiegos whiskacza Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Quattro dnia 02 Lis 2007 12:41 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Lis 2007 12:40     Temat postu:

[edited] dwa posty mi sie wyslaly :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin