Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

BLOS BLOS BLOS !
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Gru 2008 10:57     Temat postu:

po wymianie tego reduktora przy redukcji i hamowaniu np z 3 na 2 silnik gasnie ...
obroty spadaja do zeraa .. Sad
Czy jest mozliwe jak wyciagalem stary reduktor odpiol sie jakis wezyk podcisnienia ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 20 Gru 2008 13:31     Temat postu:

a regulowales blosa? bo wymiana reduktora idze w parze z regulacja blosa, do reduktora nie ida zadne podcisnienia , no moze do jednego modelu ale jest to nie do przeoczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Gru 2008 13:42     Temat postu:

Gościu napisał:
a regulowales blosa? bo wymiana reduktora idze w parze z regulacja blosa, do reduktora nie ida zadne podcisnienia , no moze do jednego modelu ale jest to nie do przeoczenia.

blosa regulowalem ...
a co do podcisnienia to nie chodzi mi o jakies z reduktora tylko te za gaźnikiem .. mogly wyskoczyc podczas demontazu starego reduktora poniewaz weze z wody ciezko wychodzą i moglem zachaczyc o wężyki..
tylko pytanie czy jest to mozliwe ze przez wężyk podcisnienia dzieją sie takie rzeczy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Gru 2008 16:19     Temat postu:

po wcisnieciu sprzegla do dechy obroty spadaja i silnik gaśnie ... :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 22 Gru 2008 15:53     Temat postu:

moze tak byc, z tylu masz takie podcisnie co jak wyciagniesz to tak sie moze dziac, jako ze nie masz puszki filtra to zapewne pamietasz ze z tylu byly dwa wezyki ktore szly do tej puszki, jeden byl osobny i wystarczylo go zostawic bez zatykania na tomiast drugi laczy sie w jakich tam trojnikach i jego musialem zatkac bo silnik kiepsko pracowal, moze to wlasnie to gdzies wczesniej ci wypadlo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Gru 2008 16:09     Temat postu:

dzieki za odpowiedz i tez tak myslalem ale jednak to bylo zle polozenie blosa ,
przy starym reduktorze mialem go do gory nogami i wszystko bylo ok ,
jak zmienilem reduktor na mocniejszy do 140HP i przy odwroconym blosie dzialy sie wlasnie takie cuda .. juz wszystko podejrzewalem.
a wczoraj obrocilem blosa i wszystko jest OK .. śmiga jak talala
dzieki gościu za odp
pozdro i wesołych świąt


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Gru 2008 17:46     Temat postu:

to znow ja Razz
pozostal jeszcze jeden problemik
Cos ciezko mi odpala tzn juz prawie zaskakuje a tu nagle wskazowka z obrotami spada i potem musze chwile krecic zeby odpalic (jakies 30sek) ... tak jakby go zalewalo.
tzn za duze cisnienie gazu ? mala srubka z blosa za duzo odkrecona ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 30 Gru 2008 0:48     Temat postu:

stary wez ty pojedz do gaznownika bo tak to se mozna krecic, podepnie cie pod sonde i bedzie widac czy jest bogato czy ubogo.
3500tys , resetujesz blos ( duza 2,5 wykrecona , mała 1,5) i tak krecisz duza sruba zeby uzyskac jak najwiekszy poziom co2 przy tych 3500, potem sprawdzasz jak jest na wolnych i ewetualnie korygujesz mala srubka delikatne ruchy a nie jak kurkiem w wannie :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Gru 2008 0:54     Temat postu:

Gościu napisał:
stary wez ty pojedz do gaznownika bo tak to se mozna krecic, podepnie cie pod sonde i bedzie widac czy jest bogato czy ubogo.
3500tys , resetujesz blos ( duza 2,5 wykrecona , mała 1,5) i tak krecisz duza sruba zeby uzyskac jak najwiekszy poziom co2 przy tych 3500, potem sprawdzasz jak jest na wolnych i ewetualnie korygujesz mala srubka delikatne ruchy a nie jak kurkiem w wannie :]

hehe dobrze szefie Wink
koniec z kurkiem w wannie Wink
Dosiegoooo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pogkomp
stary wyjadacz



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Kwi 2010 22:10     Temat postu:

chłopaki jakie reduktorki polecacie do GTI dla blosa z zapasem mocy? jakieś konkretne informacje? modele? moce?

co powiecie na ten

[link widoczny dla zalogowanych]

albo ten

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pogkomp dnia 11 Kwi 2010 13:28 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Maj 2010 12:04     Temat postu:

siemka
bylem dzis u gazownika i mowie ze chce 1 gen gazik bo mam DS'a
on ze spoko Very Happy ( nie dziwne:P ) dobra a jak tam sprawa mixera,bo wiem ze jest cos takiego jak BLOS,no panie my blosa nie montujemy bo to absolutnie nic nie daje,mielismy kolesia co mu w cicivu montowalismy blosika to obroty mu wzrastaly na luzie i po 2 tyg przylecial zeby mu to sciagnac i mixer spowrotem zalozyc,a firma co mowila ze gdy blos sie nie sprawdzi odda kase nie oddala,to wszystko chwyt marketingowy,blos nic nie daje

i teraz pytanie moje czy koles ma racje ze w 1 gen nic nie daje? przeczytalem ten temat i wiem ze trza regulowac tymi srubkami obroty i tam ilosc CO2 ( nie jak korek w wannie Very Happy ) i ze temat glownie byl do GTI jeszcze gazu nie mam ale chce to zamontowac raz a pozadnie

pozdrawiam


EDIT

mam jeszcze innego powiedzmy znajomego co chcial mi gaz zalozyc,tylko nie 1 gen a 2 i przerobic na wtrysk,takze stwierdzil ze na 1 gen blos nic nei daje,dopiero na 2 gen


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mandhorm dnia 31 Maj 2010 12:06 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Maj 2010 14:59     Temat postu:

BLOS likwiduje zwężkę na układzie dolotowym która powstaje przez założenie miksera LPG. Średnica miksera zależy od potrzebnego podciśnienia (żeby dobrze "zasysało"), kiedy zrobimy duży otwór na mikserze to będzie niskie podciśnienie i możliwość "cofnięcia" się gazu i jego eksplozji w układzie dolotowym (stąd w autach z plastikowymi kolektorami dolotowymi nie wstawiają wcale LPG na mikserach), jeśli zrobimy małą średnicę miksera to będzie duże podciśnienie i przez to niskie prawdopodobieństwo wystąpienia niepożądanych eksplozji w dolocie. Problem polega na optymalnym doborze średnicy otworu na mikserze, jeśli mocno go zwężymy to auto bardzo znacznie straci na mocy i momencie obrotowym.
Właśnie przez zwężki na dolocie zazwyczaj ogranicza się moc w np. skuterkach, motocyklach (nawet ze 100KM do 33KM) i jest to jedna z "blokad".
Układ BLOS ma to do siebie że jest dość szeroki bo nie wymaga jakiegoś szczególnego podciśnienia ze strony silnika. Sam potrafi sobie dobrać i wytworzyć wymagane podciśnienie przez co odpada nam problem zwężki na układzie dolotowym silnika. Inną zaletą tego wynalazku jest bardzo małe prawdopodobieństwo wystąpienia "cofki" gazu i jego zapłonu w dolocie.
Jeśli wspomniany kolega miał instalację na mikserze który nie powodował znacznego zwężenia w dolocie a tym samym małą utratę mocy (bo o zerowej mowy nie ma), a gazownik był du*@ i nie potrafił ustawić BLOSu to nie dziwota że wolał wrócić do zwykłej instalacji.
BLOSowi nie robi różnicy czy instalacja jest I gen czy II gen, przy wtrysku będzie jednakże wymagany emulator wtrysków. Ja sam mam w GA16DS instalację II gen, czyli z komputerkiem od lambdy i paroma czujnikami i BLOS też by się nadał (i przydał), u mnie różnica między benzyną a LPG jest kolosalna; poniżej zdjęcia dolotu do mojego gaźnika.

Poniżej zdjęcia dolotu do gaźnika bez i z założonym mikserem; silnik GA16DS



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 31 Maj 2010 15:00 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Maj 2010 20:09     Temat postu:

czyli za przeproszeniem sranie w banie jezeli chodzi o stwierdzenie ze blos nic nie daje,wiecie co innego jest gdy sie czyta a co innego gdy uslyszy w realu cos,czesto ma to wieksza sile przebicia w takich sprawach,dobrze czyli rzecza pewna jest i oczywista ze KAZDY powinien zalozyc sobie blosika kto posiada LPG 1 gen jesli zalezy mu na osiagach

jaka ŚREDNIA ( 3,14 razy oko ) jest regeneracja koni po zalozeniu BLOSA w DS'ie no i utrata na mixerzew stosunku do KATALOGOWYCH 90 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Maj 2010 21:01     Temat postu:

I i II gen; II gen to mikser z kompem więc też się kwalifikuje. Na BLOSie powinieneś zbliżyć się do katalogowych 90KM na wale, czyli pewnie koło 75-80KM na kołach. Ciekawi mnie wykres momentu na LPG przed i po blosowaniu i w porównaniu z Pb, bo 110 oktanów gazu jednak robi swoje i możliwe że trochę dół podciągnie.
Trzeba pogooglować Wydaje mi się że na stronach NKP były wykresy na mikserze i na blosie z Primer GA16DE. Jedyna różnica że dłuższy wydech, ale odjąć parę Nm sami sobie potrafimy, hehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Cze 2010 0:51     Temat postu:

hmmmm no to ciekawie,a wlasnie, 1 gen ma by z kompem czy na jakims reg... costam? taki maly offtop,ale skoro chce blosa montowac to i inne rzeczy musza dzialac poprawnie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin