Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

woda w baku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel.W.




Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: slupsk

PostWysłany: 25 Gru 2010 8:43     Temat postu: woda w baku

mam jeszcze pytanko czy mozna dolewac denaturaru do zbiornika zeby wyparowala woda czy poprostu sciagnac wezykiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PittKF




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań<
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Gru 2010 14:22     Temat postu:

można, ale pod warunkiem, że auto postoi przez noc w ciepłym garażu żeby bena się lekko ogrzała, inaczej nie ma to sensu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MadziaQDI




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Sty 2011 3:35     Temat postu:

Jak się nie dawno okazało ja również mam wodę w baku. Jako że nie bardzo mam gdzie i jak ściągnąć paliwo wężykiem to mam pytanie to bardziej ogarniętych ode mnie w tym temacie.
Czy faktycznie mogę dolać denaturat do baku i czy to pomoże?
Jeśli tak to ile tego denaturatu należałoby wlać?
Mam w bagażniku jeszcze STP czerwone i czarne(do czyszczenia wtryskiwaczy) zastanawiam się czy to też mogłoby pomóc...
Miał ktoś może podobny problem lub wie jak można pozbyć się tej wody z baku paliwa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 29 Sty 2011 17:24     Temat postu:

STP czy to czerwone czy czarne można śmiało lać. Dobrze wypiera wodę z układu paliwa. Najlepiej jeden pojemnik na cały bak paliwa. Ja zrobiłem tak trzy razy pod rząd i nie było wody w układzie. Dodatkowo ten preparat ładnie przeczyści gaźnik / wtryskiwacze.

Jak to powiedział Sirkomla na jednym ze zlotów "Wszystkie preparaty STP można śmiało lać, innych firm bym nie próbował"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Sty 2011 19:14     Temat postu:

A w jaki sposób te preparaty "likwidują" wodę w układzie? Łączą ją jakoś w substancje spalane przez silnik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 29 Sty 2011 19:59     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
A w jaki sposób te preparaty "likwidują" wodę w układzie? Łączą ją jakoś w substancje spalane przez silnik?


Myślę, że właśnie tak działają

Tutaj więcej informacji na stronie STP [link widoczny dla zalogowanych]

Widzę, że nawet jest specjalny dodatek do usuwania wody z układu paliwowego silników benzynowych WATER REMOVER, ale go nie próbowałem.

Formuła do benzyny (czerwona) jak i formuła do wtryskiwaczy (czarna) też usuwają wodę - osobiście przetestowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Sty 2011 20:25     Temat postu:

generalnie z STP masz jaszcze specjalny preparat do usuwania wody:

STP water removal (jasnoniebieska butelka).
I działa ona właśnie na zasadzie wiązania wody w cząsteczki. Generalnie jest to prawdopodobnie paliwo, tyle, że nieco suchsze.

i tu od razu by nie było innego tematu STP (Syntetic Treated Petrol) czyli substancje na bazie paliwa mające osiągnąć określone skutki

czerwony (osobny do gazu, osobny dla benzyny) - czyści układ z pozostałości paliwowych (czyli usuwa to, co np. nie zatrzymał filtr paliwa)
generalnie wlewam co 4-5 tankowań

biały (dla silników benzynowych) - czyści układ z niektórych stałych substancji niekorzystnych (głównie z tego co się osadzi na świecach).
Stosować wtedy, gdy cały czas jeździmy na krótkie przebiegi, lub gdy np. mieliśmy zapchany filtr powietrza lub jeździliśmy bez niego. I też niekiedy, gdy paliwo, które wlaliśmy z paliwem miało niewiele wspólnego

czarny (dla wtryskiwaczy benzynowych) NIE POMYLIĆ Z FORMUŁĄ DO DIESELA W TYM SAMYM KOLORZE - natychmiastowe i skuteczne czyszczenie wtryskiwaczy/gaźnika (nie stosować za często, bo mocniejszy od czerwonego)

Z pozostałych substancji z STP testowałem jeszcze:

STP Engine Treatment (Regenerator Silnika) - ciemnoniebieska kwadratowa butelka. Dodajemy do oleju, gdy coś zaczyna nam hałasować a nie do końca wiadomo co. Wierzę również, że przyczyniło się do spadku spalania. W wielu wypadkach ładnie wycisza i wg mnie poprawia właściwości konserwujące oleju (ja dodaję co drugą wymianę oleju w połowie przebiegu).

STP MultiPurpouse Foam Cleaner - zjae...sta pianka czyszcząca. Na co dzień odnawiam nią poszarzałe obudowy komputerów, ale wiem też (próbowałem), że nadaje się do czyszczenia rąk tapicerki, dywanów domowych, piłek do siatkówki. generalnie tam, gdzie mam zaschniety jakiś brud to ją stosuję.

To są moje refleksje na temat tych produktów. Nie chcę ich reklamować, ani w żaden sposób nie jestem z tą firmą związany. Produkty poznałem, bo mechanik kiedyś zaproponował mi, bym spróbował zalać (przy problemach z gaźnikiem). Od tego czasu dość regularnie stosuję.

Jeszcze co do denaturatu... też wiąże wodę tak, (jak alkochol) by ułatwić jej transport (lżejsza) i spalenie (rozcieńczony ale jednak alochol).
Lać 0,5 na prawie cały bak (w przeciwieństwie do nas, tu nie trzeba przez chleb;p ).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sirkomla dnia 29 Sty 2011 20:29 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MadziaQDI




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sty 2011 3:44     Temat postu:

Dziękuje za odpowiedź. Czasem tez używałam tego czerwonego STP i raz nawet użyłam tego czarnego do czyszczenia wtryskiwaczy.
A jeśli chodzi o tą wodę w paliwie to plan mam następujący:
Przy najbliższym tankowaniu dodam na cały bak do paliwa ten dodatek STP water removal (do usuwania wody z paliwa).
Przy drugim tankowaniu dam ten czarny(do czyszczenia wtryskiwaczy) bo akurat gdzieś się tam w bagażniku znajdzie.
Następnie przy trzecim i czwartym tankowaniu dodam ten czerwony preparat STP.
Mam nadzieje, że nie przegnę z tymi preparatami...
Tylko jak na razie to mam akurat pół baku paliwa i muszę wyjeździć prawie do rezerwy bo kiedyś ktoś mi mówił, żeby te preparaty lać prawie na pusty bak i potem zatankować aby się dobrze z paliwem wymieszały... nie wiem czy to prawda jest czy tylko czyjaś teoria...
Zastanawiam się tylko jeszcze nad jedną kwestią-
czy mogę zatankować paliwo v-power?
Od kiedy mam tego nissana nigdy nie tankowałam innego paliwa niż v-power lub v-power racing na shellu i nie wiem czy przy dodaniu tych specyfików STP nie zatankować zwykłej benzynki 95.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sty 2011 11:31     Temat postu:

myślę, że akurat Water Removal można lać na pół baku (i tak zwiąże wodę). MI się zdarzyło wlać czarny na pół baku i też tragedii nie było (choć już po 50km czułem, że jest "czyściej" dla paliwa). Zazwyczaj leję przed zatankowaniem (zawsze tankuję raz a do pełna - łatwiej określić spalanie).
Co do zatankowania paliwa... hmm... V-power teoretycznie ma już w sobie podobne środki (choć np. moja poprzednia setka, DS, nie przepadała ani za V-powerem, ani za BP Ultimate, ani tym lepszym ze Statoila). Ja tankuję Pb98 z Lotosu.
Jak masz możliwość to znajdź stację, gdzie znajdziesz Pb98 bez dodatków.
Co ciekawe, na wlewie do kora i w instrukcji mamy, by lać Pb93, więc Pb95 powinno być optymalne dla silnika, ale jakoś tak mi spalanie mniejsze przy 98 wychodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Camel




Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sty 2011 16:09     Temat postu:

powiedzcie mi jeżeli stosujecie te preparaty oczyszczające to gdzie to ma niby swoje ujście?? chodzi mi oczywiście o ten syf bo gdzieś to musi zwiać ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sty 2011 16:45     Temat postu:

Hmm.... podpuszczasz, czy serio pytasz?
wszystko idzie w komorę spalania i ze spalinami idzie w p... (owietrze)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Camel




Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sty 2011 21:33     Temat postu:

źle sie wyraziłem po części Wink słyszałem po prostu różne teorie żeby stosować/ nie stosować tych wszystkich preparatów, mianowicie że nie wszystko jest w stanie sie wydostać ze spalinami w p...(owietrze) ;p co powoduje później zapychanie sie innych układów itp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sty 2011 22:33     Temat postu:

No cóż... Powiem tak... jeśli masz tam zanieczyszczenia jak piach, czy rdza z wnętrza baku to i tak pompa to zassie i wtedy możesz liczyć tylko na filtr paliwa (a spotkałem się z filtrem, w którym była tylko rurka przepływowa, bez żadnego filtra cząsteczek).
Poza tym tak jak pisałem V-powery, BP-Ultimate, Vervy itp. same też zawierają podobnie działające środki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin