Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

WYDECH
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Sie 2009 0:19     Temat postu:

Don Kowal napisał:
...
Cały czas mam obawy przed nadmiernym hałasem i próbuję coś wykombinować. Mad

Pełny przelot to zdecydowanie za głośne rozwiązanie. Dwa tłumiki przelotowe i średnica ok 60mm potrafią zrobić wiele hałasu także w kabinie, sam tego doświadczam od kilku miesięcy, tak więc szukaj nadal, oczywiście z zadowalającym skutkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Kowal




Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Sie 2009 22:02     Temat postu:

A może metalowy katalizator byłby dobrym rozwiązaniem? Jakby zamontować kata o przelocie 60mm, dwa przelotowe środkowe również o przelocie 60mm i dopiero tłumik końcowy. Co Wy na to?

kolektor --> metalowy kat --> tłumik środkowy 1 --> tłumik środkowy 2 --> tłumik przelotowy typu "mugen"

Czy takie tłumiki środkowe przelotowe w ogóle coś tłumią?
Czy metalowy katalizator wystarczająco wytłumi cały układ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sie 2009 0:10     Temat postu:

@Don Kowal
Właśnie jestem po montażu i mam tak:
>kolektor>środkowy przelot awg >końcowy przelot rs type (whatever ;]).
Powiem tak, do 3000 jest naprawdę spoko, a miejscami nawet ciszej niż seria gti, ale powyżej... to już czysty fun i trzeba wykazywać sporą finezję żeby na co dzień tak śmigać.

Hmm, stalowy kat wyciszy zrzuty mieszanki oraz uspokoi nieco wydech, myślę również, że przy nim, jeden środkowy by wystarczył, trochę charakteru trzeba zostawić autku, nie? Problem stanowi końcowy, repliki a'la N1 z natury ciche nie są i w okolicach 200pln ciężko będzie coś upolować odbiegającego głośnością. Inne popularne tłumiki no cóż... trzeba by też po testować. Coobcio wspominał gdzieś o Scorpion'ach z ebay'a że przyzwoite, jest też m-tech, el-tec, buzzer. Może na dniach skuszę się podbić na hurtownię i poszperać za czymś z 60mm wejściem. Chłopaki zakładają również końcowy z maximy 3.0, tylko czy u nas się on zmieści? Jak coś wykminisz to pisz, bo temat na czasie i u mnie hyhy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sie 2009 9:31     Temat postu:

czego bys nie wstawil w srodek przy takiej reszcie setupu (rurka 60mm + koncowe wiadro pelen przelot) to auto bedzie glosne. kiedys obilo mi sie o uszy, ze ludziska wstawiaja taki sportowy katalizator na koniec wydechu jako koncowy tlumik a w srodku pusto, tudziez jakis jeden przelot. ponoc dlawi to troche halas. co do mocy to nie wiem

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qbalol




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Wrz 2009 13:45     Temat postu:

ma ktoś filmik jak głosno chodzi 100nx 1.6 bez katalizatora i środkowego tłumika? poprostu zwykla prosta "czysta" rura.. jestem w trakcie robienia tego, tłumik koncowy, jaki? całkowity przelot?? Very Happy jak to bedzie brzmiało?? ma ktos to nagrane?? boje sie ze bedzie chodzil jak czołg Very Happy da mi to cos mocy?? Z gory dzieki!! Pozdrowionka!! A jak zrobie to zaprezentuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Teoś




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 965
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełmno/Bydgoszcz
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Wrz 2009 14:18     Temat postu:

Ja jutro wyzucam katalizator i wkladam rurke juz taka kupilem i zaplacilem 7 zl na zlomie rurka elaegancka tylko jutro jade ja spawac i tez mnie to zastanawia czy bedzie glosniej chodzil???? I czy nie straci na mocy??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qbalol




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Wrz 2009 15:10     Temat postu:

na mocy wydaje mi sie, a wrecz jestem przekonany ze nie straci. Z tego co czytalem na forum. Choc roznie bywa.. Dzis jade po rure i biore sie za spawanie, wieczorem jede denerwowac ludzi Very Happy hehee wydaje mi sie ze bedzie hardkorowo.. zrobie filmik i moze jutro jak nie zabaluje wrzuce filma. Pozdro!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 07 Wrz 2010 14:56     Temat postu:

pytanie laika...

rozszczelnil mi sie gdzies wydech. traktuje to jako okazje to calkowitej jego renowacji bo ma juz te swoje 18 latek.pozatym dolot ze stozkiem juz zrobiony.
mam w zwiazku z tym pytanie (wiem ze totalnie glupie ale lepiej pytac niz dalej udawac glupio-madrego). jak wyglada schemat calego wydechu. tzn. w jakie elementy powinienem sie uzbroic, zeby do szpecjalisty juz pojechac tylko na montaz? bylem u mechanika, kolo miejsca mojej pracy i stwierdzil ze mi to zlozy w ciagu dnia byleby mu dowiezc elementy bo np tlumik to mi moze tylko zamiennik orginalki zaoferowac :S strumienica splaszczona imitujaca kata ma...no ale oprocz streumienicy i jakiegos tam tlumika koncowego co nieco trzeba miec pewnie Razz

ps. setunia to gaznik 1,6
Powrót do góry
Gaweł




Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / Zielona Góra
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Kwi 2011 22:02     Temat postu:

TooN napisał:
jak wyglada schemat calego wydechu. tzn. w jakie elementy powinienem sie uzbroic, zeby do szpecjalisty juz pojechac tylko na montaz?


Nie mam obrazków więc "napiszę" prosty schemat wydechu:
kolektor=1=2===3456=7

= rurka wybranej średnicy, 1,7 cala to seria ale można śmiało 2 cale.

1) Tłumik przelotowy w obudowie katalizatora (stary katalizator wycinamy i sprzedajemy, można dostać do 300zł)
[link widoczny dla zalogowanych]

2) Tłumik środkowy, najlepiej o średnicy przelotu jak rurki. Przy 2 calach pasuje jak ulał np. środkowy od jetty 1.8.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli nie zmieniasz średnicy wydechu to zostaw swój obecny tłumik środkowy.

3, 4, 5, 6) kolanka. 2x 90 stopni i 2x 45 stopni

7) tłumik końcowy wedle uznania / gustu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gaweł dnia 19 Kwi 2011 21:40 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam18




Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Paź 2011 21:21     Temat postu:

Witam,

Muszę wymienić tłumik końcowy. Chce taki żeby miał basowe brzmienie ale nie był za głośny zastanawiam się pomiędzy dwoma tłumika [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] czy nie będzie problemu z ich montażem? Chyba że macie jakieś inne propozycje:)

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Paź 2011 15:12     Temat postu:

Z montażem nie będzie problemu każdy mechanik / tłumikarz sobie z tym poradzi
wybierz coś co odpowiada Ci wizualnie, osobiście takie eliptyczne kominy mi nie podchodzą, lepiej dwururka lub jakiś ładna replika mugena czy apxi , kup najlepiej tłumik przelotowy z silencerem będziesz miał możliwość ingerowania w głośność i brzmienie swojego wydechu , rozumiem , że resztę wydechu chcesz pozostawić bez zmian ? chcesz w miarę cicho, ale z pomrukiem tak ?
popatrz na forum w dziale nasze samochody różnie sobie ludzie montują, może Ci coś przypasi, pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam18




Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Paź 2011 18:16     Temat postu:

no chce żeby był taki lekki basik lekki pomruk tez moze być reszta pozostaje bez zmian widzialem ten apexi czy mugena ale jak sie wyciągnie silencer to drze się na całe miasto:) chce taki basowy odgłos żeby nie męczył ucha podczas dłuższej jazdy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam18




Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Paź 2011 22:07     Temat postu:

a co myślicie o tym wydechu [link widoczny dla zalogowanych] ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Paź 2011 23:53     Temat postu:

nismojoe napisał:
osobiście takie eliptyczne kominy mi nie podchodzą,


nismojoe napisał:
lub jakiś ładna replika (...) apxi


To chyba trochę sprzeczność Apex'i ma 100mm na wylocie więc jest to komin "po całości", hehe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BeNeK
stary wyjadacz



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Paź 2011 14:01     Temat postu:

adam18 napisał:
a co myślicie o tym wydechu [link widoczny dla zalogowanych] ??


Modelu nie znam , ale mogę Ci polecić firmę R&M motors ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Następny
Strona 13 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin