Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Regeneracja przedniego zacisku hamulcowego GA16DS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / -= Zrób to sam =-
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Lut 2013 21:20     Temat postu: Regeneracja przedniego zacisku hamulcowego GA16DS

Witam. Przedstawiam wam foto relację z przebiegu regeneracji zacisku przedniego.

Aby ją wykonać potrzebne będą nam:
- lewarek/podnośnik
- klucz do kół 19
- klucz 14, 12, 10
- ścisk np tak jak w moim przypadku - stolarski
- kawał wężyka oraz nowy płyn hamulcowy
- zestaw nowych uszczelek, tłoczek hamulcowy

Na wstępie napisze o tym, iż do zacisku hamulcowego przedniego z silnikiem gaźnikowym pasuje tłoczek hamulcowy od daewoo matiz/ tico.








dodam również aby do regeneracji tego zacisku nie kupować takiego oto zestawu gumek gdyż po prostu nie pasuje.







ostatecznie ja złożyłem całość na starych gumkach kupionych w hurtowni japomoto- niestety nie mam ich oznaczeń...

to zabieramy się do dzieła:

1) przede wszystkim podnosimy auto w górę i ściągamy koło

2) po ściągnięciu koła widzimy wszystko bardzo ładnie. ja zacząłem od zaciśnięcia przewodu hamulcowego ściskiem stolarskim aby nie spierdzielał nam nadmiernie płyn hamulcowy z układu:



bądź można zrobić to też tak:



3) następnie zabieramy się za odkręcenie zacisku ( klucz 14). warto przed tą operacją poluźnić sobie śrubę trzymającą przewód hamulcowy.



4) odkręcamy do końca śrubę łączącą przewód hamulcowy z zaciskiem (klucz 12). uwaga na miedziane podkładki!!



5)Mamy uwolniony zacisk w ręce. teraz w otwór w który wchodzi śruba łącząca zacisk z przewodem hamulcowym wtykami dostatecznie długa śrubę aby wybić do końca tłoczek.



6) zabieramy całość na jakiś wygodny stolik i wybebeszamy ze starych uszczelek.



7)czyścimy wszystko dokładnie i zabieramy się za montaż nowych uszczelek. dodatkowo można przesmarować odpowiednim preparatem nowy tłoczek.
pierwsza:


i druga:


najtrudniejszy moment całej operacji- montaż nowego tłoczka- trzeba uważać by nie porozrywać gumek. ja osobiście najpierw zaciąłem zewnętrzną gumkę na tłoczek ale tak aby jej część która ma wejść w rowek w zacisku była wolna poczym całość delikatnie wsunąłem w zacisk.



8 ) mając wszystko rozebrane warto zainteresować sie stanem prowadniczek zacisku hamulcowego. przesmarować całość odpowiednim smarem tak aby w przyszłości nie trzeba było tego znowu rozbierać.



9) montujemy zacisk w odwrotnej kolejności do jego demontażu.
10) odpowietrzamy układ hamulcowy - tu potrzebny będzie klucz 10 do okręcenia odpowietrznika. warto w razie czego zaopatrzyć się w zapasowy, bo mój niestety nie dał sie wykręcić po dobroci...



11) po odpowietrzeniu zakładamy koło i cieszymy się zregenerowanymi zaciskami

gotowe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / -= Zrób to sam =- Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin