|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Lut 2013 21:20 Temat postu: Regeneracja przedniego zacisku hamulcowego GA16DS |
|
|
Witam. Przedstawiam wam foto relację z przebiegu regeneracji zacisku przedniego.
Aby ją wykonać potrzebne będą nam:
- lewarek/podnośnik
- klucz do kół 19
- klucz 14, 12, 10
- ścisk np tak jak w moim przypadku - stolarski
- kawał wężyka oraz nowy płyn hamulcowy
- zestaw nowych uszczelek, tłoczek hamulcowy
Na wstępie napisze o tym, iż do zacisku hamulcowego przedniego z silnikiem gaźnikowym pasuje tłoczek hamulcowy od daewoo matiz/ tico.
dodam również aby do regeneracji tego zacisku nie kupować takiego oto zestawu gumek gdyż po prostu nie pasuje.
ostatecznie ja złożyłem całość na starych gumkach kupionych w hurtowni japomoto- niestety nie mam ich oznaczeń...
to zabieramy się do dzieła:
1) przede wszystkim podnosimy auto w górę i ściągamy koło
2) po ściągnięciu koła widzimy wszystko bardzo ładnie. ja zacząłem od zaciśnięcia przewodu hamulcowego ściskiem stolarskim aby nie spierdzielał nam nadmiernie płyn hamulcowy z układu:
bądź można zrobić to też tak:
3) następnie zabieramy się za odkręcenie zacisku ( klucz 14). warto przed tą operacją poluźnić sobie śrubę trzymającą przewód hamulcowy.
4) odkręcamy do końca śrubę łączącą przewód hamulcowy z zaciskiem (klucz 12). uwaga na miedziane podkładki!!
5)Mamy uwolniony zacisk w ręce. teraz w otwór w który wchodzi śruba łącząca zacisk z przewodem hamulcowym wtykami dostatecznie długa śrubę aby wybić do końca tłoczek.
6) zabieramy całość na jakiś wygodny stolik i wybebeszamy ze starych uszczelek.
7)czyścimy wszystko dokładnie i zabieramy się za montaż nowych uszczelek. dodatkowo można przesmarować odpowiednim preparatem nowy tłoczek.
pierwsza:
i druga:
najtrudniejszy moment całej operacji- montaż nowego tłoczka- trzeba uważać by nie porozrywać gumek. ja osobiście najpierw zaciąłem zewnętrzną gumkę na tłoczek ale tak aby jej część która ma wejść w rowek w zacisku była wolna poczym całość delikatnie wsunąłem w zacisk.
8 ) mając wszystko rozebrane warto zainteresować sie stanem prowadniczek zacisku hamulcowego. przesmarować całość odpowiednim smarem tak aby w przyszłości nie trzeba było tego znowu rozbierać.
9) montujemy zacisk w odwrotnej kolejności do jego demontażu.
10) odpowietrzamy układ hamulcowy - tu potrzebny będzie klucz 10 do okręcenia odpowietrznika. warto w razie czego zaopatrzyć się w zapasowy, bo mój niestety nie dał sie wykręcić po dobroci...
11) po odpowietrzeniu zakładamy koło i cieszymy się zregenerowanymi zaciskami
gotowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|