|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abarth
Gość
|
Wysłany: 20 Lut 2008 17:56 Temat postu: |
|
|
ksychu4 napisał: | dziś razem z Rz sprawdzalismy wszystko iskra niby jest ale faktycznie moze to walnieta cewka i ta iskra nie jest taka jak powinna być.Poza tym paliwo dochodzi bo sprawdzilismy filtr paliwa i czy pompa zasysa paliwo no i jest ok.Ja też podejrzewam ze to cewka ale w sumie skoro iskra niby jest...może jednak nie jest tak mocna i taka jak powinna być.No bo co by to mogło być innego..? |
U mnie był podobny objaw, gdy padły kable. Po ich wymianie na szybkensa pomyliłem ich kolejność i setka nie chciała zapalić. Walczyłem z nią przez dwa dni ponieważ zalewała świece, a pamiętaj, że na mokrych jej za chiny nie zapalisz. Moja rada - sprawdź kolejność kabli o ile były rozpinane,
- wykręć świece, wyjmij kabel z cewki i pokręć silnikiem - wydmucha w ten sposób część paliwa
- wypal świece na kuchence gazowej ( i wkręcaj je jak będą ciepłe jeszcze)
Cewkę możesz sprawdzić za pomocą zwykłego omomierza:
opór, cewka pierwotna: 0,5 - 2,0 omów - sprawdzasz pomiędzy pinami zasilającymi cewkę
opór, cewka wtórna: 10 000 - 16 000 omów - pomiędzy prawym pinem (stojąc od przodu auta) a gniazdem na przewód zapłonowy.
Sprawdź napięcie zasilania cewki - 12V - pomiędzy prawym pinem a (-) akumulatora.
Możliwe, że uszkodzony jest moduł w aparacie zapłonowym - jego sprawdzasz w ten sposób, że odpinasz wtyczkę zasilania cewki i wpinasz się kontrolką (żarówka wystarczy) pomiędzy piny wtyczki - masa musi być wzięta z wtyczki !
Poproś kogoś, żeby postartował silnikiem. W chwili włączenia zapłonu żarówka nie powinna się świecić (jeśli by się paliła to świadczy o padniętym module w aparacie) , natomiast w czasie kręcenia powinna migać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Messer
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Lut 2008 19:38 Temat postu: |
|
|
sprawdź jeszcze czy kable od czujnika temp silnika są całe może się odłączył styk i komputer czyta że silnik cały czas jest ciepły i nie ma ssania. a co za tym idzie kręci kręci i nicccccc pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksychu4
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Lut 2008 19:51 Temat postu: |
|
|
a gdzie są te kable i te styki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Abarth
Gość
|
Wysłany: 20 Lut 2008 20:06 Temat postu: |
|
|
ksychu4 napisał: | a gdzie są te kable i te styki ? |
Przy termostacie.
Zdejmij pokrywę filtra powietrza i zajrzyj do gaźnika. Jeśli klapka ssania jest zamknięta (pozycja pozioma) to ssanie jest włączone. Jeśli jest otwarta to już wiesz, że jest coś nie tak z ssaniem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksychu4
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Lut 2008 20:04 Temat postu: |
|
|
dziś poszedłem do auta z zamiarem wykręcenia cewki zeby sprawdzić ją u kumpla czy jest dobra.Pomyslalem sobie ze może jeszcze raz spróbuje zakrecic tak raczej juz licząc na cud;)no i sie wydarzył,bo mi odpalił,potem przegazowałem go bardzo mocno przez kilka minut,ze pół osiedla zakopciło i troche dymu az bylo,przejechalem sie kawalek a potem jeszcze troche jedziłem po miescie nawet sporo i kilkanascie razy go gasiłem,odpalał momentalnie bez problemu.Tyle ze nadal nie wiem co mu sie stalo ze wtedy nie chciał palić...teraz znow jest wszystko ok ale nie mam pewnosci czy kiedyś nie zrobi mi takiego samego numeru.
Co to moglo być? moze ktoś miał podobnie?poki co jest wszystko dobrze i ladnie pali za kazdym razem,jutro tez mam zamiar rano jechac do pracy:)i mam nadzieje ze odpali:)Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|