Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

lpg
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 11:33     Temat postu:

red_shogun napisał:
Swoją drogą nie przypuszczałem że dożyję czasów aby tłumaczyć i stawać w obronie naszego admina Razz - koniec dygresji.


do odstrzalu!







Wink

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 11:42     Temat postu:

red_shogun napisał:

Swoją drogą nie przypuszczałem że dożyję czasów aby tłumaczyć i stawać w obronie naszego admina Razz - koniec dygresji.

Lizus Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 11:49     Temat postu:

tjozwiak napisał:
nie da sie przełożyć takiej instalacji .. tzn fizycznie tak ale nie wbijesz jej do dowodu bo nie dostaniesz na nią homologacji z ITS-u z Warszawy. Tak się składa że pracowałem w warsztacie montującym instalacje gazowe i wiele osób sie pytało o takie przełożenie ale są z tym problemy ... przy montażu monter ma spisane numery z poszczególnych elementów i wklepuje je do kompa później to wszystko jest wysyłane do I.T.S-u do Warszawy gdzie nie na podstawie tego dostajesz homologacje i z kolei na podstawie tej homologacji wydział komunikacji wbija Ci instalacje do dowodu jeśli w ITS-ie wyjdzie ze np. butla już była montowana w innym samochodzie to nie dostaniesz homologacji itp.

Czytam, czytam i oczom nie wierzę. Gazownicy to po prostu często lenie i oszuści. Nie chce im się przekładać instalacji. To roboty dużo i jeszcze nie można z klienta zedrzeć kasy ze sprzedaży instalacji. Instalację można przenosić między autami bez problemu. Jedyny warunek to wykonanie tego w zakładzie mającym do tego uprawnienia. Na przełożenie instalacji musisz mieć fakturę. Nie masz przeszkód prawnych czy proceduralnych ku temu. Legalizacja jest na zbiornik. Papiery do niego MUSISZ mieć i legalizacja musi być ważna (nie przekroczony termin ważności legalizacji). Jeśli termin zbliża się ku końcowi to należy dokonać jego ponownej legalizacji. To wszystko. Infomacje te pochodzą od uprawnionego diagnosty dokonującego przeglądów na stacji diagnostycznej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 28 Maj 2008 13:00     Temat postu:

red_shogun napisał:
Swoją drogą nie przypuszczałem że dożyję czasów aby tłumaczyć i stawać w obronie naszego admina Razz - koniec dygresji.

Chciałbym przypomnieć, że jakieś 3 tygodnie temu też się ze mną zgadzałeś. To chyba z wiekiem przychodzi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Blady




Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: szczecin

PostWysłany: 28 Maj 2008 14:02     Temat postu:

teraz to juz sie pogubilem , ale pojade do gazownika i sie wszystkiego dowiem , dzieki wam wszystkim za pomoc , pozdrawiam Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 14:04     Temat postu:

kpi napisał:
tjozwiak napisał:
nie da sie przełożyć takiej instalacji .. tzn fizycznie tak ale nie wbijesz jej do dowodu bo nie dostaniesz na nią homologacji z ITS-u z Warszawy. Tak się składa że pracowałem w warsztacie montującym instalacje gazowe i wiele osób sie pytało o takie przełożenie ale są z tym problemy ... przy montażu monter ma spisane numery z poszczególnych elementów i wklepuje je do kompa później to wszystko jest wysyłane do I.T.S-u do Warszawy gdzie nie na podstawie tego dostajesz homologacje i z kolei na podstawie tej homologacji wydział komunikacji wbija Ci instalacje do dowodu jeśli w ITS-ie wyjdzie ze np. butla już była montowana w innym samochodzie to nie dostaniesz homologacji itp.

Czytam, czytam i oczom nie wierzę. Gazownicy to po prostu często lenie i oszuści. Nie chce im się przekładać instalacji. To roboty dużo i jeszcze nie można z klienta zedrzeć kasy ze sprzedaży instalacji. Instalację można przenosić między autami bez problemu. Jedyny warunek to wykonanie tego w zakładzie mającym do tego uprawnienia. Na przełożenie instalacji musisz mieć fakturę. Nie masz przeszkód prawnych czy proceduralnych ku temu. Legalizacja jest na zbiornik. Papiery do niego MUSISZ mieć i legalizacja musi być ważna (nie przekroczony termin ważności legalizacji). Jeśli termin zbliża się ku końcowi to należy dokonać jego ponownej legalizacji. To wszystko. Infomacje te pochodzą od uprawnionego diagnosty dokonującego przeglądów na stacji diagnostycznej.


Czy ten sam diagnosta przepchnie autko z instalacją gazową która nie będzie wbita do dowodu rej.? ... i chyba koło się zamyka.

Blady napisał:
teraz to juz sie pogubilem , ale pojade do gazownika i sie wszystkiego dowiem , dzieki wam wszystkim za pomoc , pozdrawiam Very Happy


Nie gub się tylko czytaj tjozwiaka, albo kombinuj jak każdy Polak Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 28 Maj 2008 14:07 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 15:59     Temat postu:

red_shogun napisał:
Czy ten sam diagnosta przepchnie autko z instalacją gazową która nie będzie wbita do dowodu rej.? ... i chyba koło się zamyka.
Nie gub się tylko czytaj tjozwiaka, albo kombinuj jak każdy Polak Laughing

red_shogun napisał:

Czy ten sam diagnosta przepchnie autko z instalacją gazową która nie będzie wbita do dowodu rej.? ... i chyba koło się zamyka.

No ręce opadają... Jak przełożysz instalację w zakładzie "gazowniczym" to nie ma problemu z wbiciem jej do dowodu.

Tak, tak czytaj tjozwiaka... Najprościej iść za stadem i... nic nie załatwić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 16:13     Temat postu:

kpi napisał:
red_shogun napisał:
Czy ten sam diagnosta przepchnie autko z instalacją gazową która nie będzie wbita do dowodu rej.? ... i chyba koło się zamyka.
Nie gub się tylko czytaj tjozwiaka, albo kombinuj jak każdy Polak Laughing

red_shogun napisał:

Czy ten sam diagnosta przepchnie autko z instalacją gazową która nie będzie wbita do dowodu rej.? ... i chyba koło się zamyka.

No ręce opadają... Jak przełożysz instalację w zakładzie "gazowniczym" to nie ma problemu z wbiciem jej do dowodu.

Tak, tak czytaj tjozwiaka... Najprościej iść za stadem i... nic nie załatwić.


Chyba się nie zrozumieliśmy, ale mnie na szczęście ręce nie opadają bo się znamy Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 16:33     Temat postu:

red_shogun napisał:
Chyba się nie zrozumieliśmy, ale mnie na szczęście ręce nie opadają bo się znamy Laughing

Może rzeczywiście czegoś nie zrozumiałem ale zawsze możesz przecież mnie oświecić :idea: Very Happy

A przy okazji tematu może ktoś rzuci konkretnym przepisem który uniemożliwia PRAWNIE przekładkę takiej instalacji? Najlepiej przepis razem z wiążącym komentarzem prawnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tjozwiak




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skawina k.Krakowa
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 18:50     Temat postu:

kpi napisał:
tjozwiak napisał:
nie da sie przełożyć takiej instalacji .. tzn fizycznie tak ale nie wbijesz jej do dowodu bo nie dostaniesz na nią homologacji z ITS-u z Warszawy. Tak się składa że pracowałem w warsztacie montującym instalacje gazowe i wiele osób sie pytało o takie przełożenie ale są z tym problemy ... przy montażu monter ma spisane numery z poszczególnych elementów i wklepuje je do kompa później to wszystko jest wysyłane do I.T.S-u do Warszawy gdzie nie na podstawie tego dostajesz homologacje i z kolei na podstawie tej homologacji wydział komunikacji wbija Ci instalacje do dowodu jeśli w ITS-ie wyjdzie ze np. butla już była montowana w innym samochodzie to nie dostaniesz homologacji itp.

Czytam, czytam i oczom nie wierzę. Gazownicy to po prostu często lenie i oszuści. Nie chce im się przekładać instalacji. To roboty dużo i jeszcze nie można z klienta zedrzeć kasy ze sprzedaży instalacji. Instalację można przenosić między autami bez problemu. Jedyny warunek to wykonanie tego w zakładzie mającym do tego uprawnienia. Na przełożenie instalacji musisz mieć fakturę. Nie masz przeszkód prawnych czy proceduralnych ku temu. Legalizacja jest na zbiornik. Papiery do niego MUSISZ mieć i legalizacja musi być ważna (nie przekroczony termin ważności legalizacji). Jeśli termin zbliża się ku końcowi to należy dokonać jego ponownej legalizacji. To wszystko. Infomacje te pochodzą od uprawnionego diagnosty dokonującego przeglądów na stacji diagnostycznej.


mmm Ciekawe pierwsze słysze ok to moze założę sobie używaną instalacje i zrób mi później wszystkie dokumenty do tego Rolling Eyes Ciekaw jestem jak ITS może wystawić homologacje Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 21:24     Temat postu:

tjozwiak napisał:
mmm Ciekawe pierwsze słysze ok to moze założę sobie używaną instalacje i zrób mi później wszystkie dokumenty do tego Rolling Eyes Ciekaw jestem jak ITS może wystawić homologacje Rolling Eyes

Rozważamy sytuację że kupujesz legalną instalację z homologacjami na odpowiednie elementy. W czym tu problem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tjozwiak




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skawina k.Krakowa
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 22:40     Temat postu:

kpi napisał:
tjozwiak napisał:
mmm Ciekawe pierwsze słysze ok to moze założę sobie używaną instalacje i zrób mi później wszystkie dokumenty do tego Rolling Eyes Ciekaw jestem jak ITS może wystawić homologacje Rolling Eyes

Rozważamy sytuację że kupujesz legalną instalację z homologacjami na odpowiednie elementy. W czym tu problem?
w tym ze homologacje zabierają Ci już w wydziale komunikacji jak wbijasz ją do dowodu tak wiec instalacje mozesz kupić co najmniej z książeczką gwarancyjną Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Maj 2008 23:44     Temat postu:

tjozwiak napisał:
kpi napisał:
tjozwiak napisał:
mmm Ciekawe pierwsze słysze ok to moze założę sobie używaną instalacje i zrób mi później wszystkie dokumenty do tego Rolling Eyes Ciekaw jestem jak ITS może wystawić homologacje Rolling Eyes

Rozważamy sytuację że kupujesz legalną instalację z homologacjami na odpowiednie elementy. W czym tu problem?
w tym ze homologacje zabierają Ci już w wydziale komunikacji jak wbijasz ją do dowodu tak wiec instalacje mozesz kupić co najmniej z książeczką gwarancyjną Laughing

To szkoda bo ja oryginały wszystkich papierów mam. W urzędzie są TYLKO kopie z pieczątką "zgodne z oryginałem". Dodatkowo powiem że jak raz zgubiłem papiery na zbiornik to bez problemu udało się je odtworzyć. Kosztowało to jednać dość sporo - 150 pln.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Maj 2008 10:44     Temat postu:

kpi napisał:
tjozwiak napisał:
kpi napisał:
tjozwiak napisał:
mmm Ciekawe pierwsze słysze ok to moze założę sobie używaną instalacje i zrób mi później wszystkie dokumenty do tego Rolling Eyes Ciekaw jestem jak ITS może wystawić homologacje Rolling Eyes

Rozważamy sytuację że kupujesz legalną instalację z homologacjami na odpowiednie elementy. W czym tu problem?
w tym ze homologacje zabierają Ci już w wydziale komunikacji jak wbijasz ją do dowodu tak wiec instalacje mozesz kupić co najmniej z książeczką gwarancyjną Laughing

To szkoda bo ja oryginały wszystkich papierów mam. W urzędzie są TYLKO kopie z pieczątką "zgodne z oryginałem". Dodatkowo powiem że jak raz zgubiłem papiery na zbiornik to bez problemu udało się je odtworzyć. Kosztowało to jednać dość sporo - 150 pln.


Hehe no czyli wracamy chyba do punktu wyjścia, czyli do tego co pisałem koledze Blademu: "Nie gub się tylko czytaj tjozwiaka, albo kombinuj jak każdy Polak" - w tym wypadku jak Polak kpi Laughing Wink

p.s. Ja również zasięgnąłem opinii mojego (a nie Waszego koledzy kpi i tjozwiak) gazownika - a do byle rzemieślników on nie należy bo to autoryzowany przedstawiciel Czekramu (czyli BRC) w Krakowie i w zasadzie potwierdził wersję tjozwiaka - tak to powinno wyglądać oficjalnie, ale dodał również że żyjemy w Polsce a tu jak na dzikim zachodzie, czasem realia wyglądają inaczej niż prawnie zatwierdzona teoria. Następnie dodał że oni trzymają się tego co na papierze, a że w przyszłości nie chcą mieć żadnych kłopotów bo mają wyrobioną markę i na brak zadowolonych klientów nie narzekają, to idą najprostszą możliwą drogą w temacie przekładek instalacji tzn. w ogóle ich nie przekładają, nawet jeśli klient klęka na kolana i dorzucić za robociznę ubitego świniaka na schabik. A polityka ta bynajmniej nie jest związana z brakiem możliwości zarobienia na nowych częściach - bo tą sprawę też wybadałem Amen.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Maj 2008 11:41     Temat postu:

red_shogun napisał:
Hehe no czyli wracamy chyba do punktu wyjścia, czyli do tego co pisałem koledze Blademu: "Nie gub się tylko czytaj tjozwiaka, albo kombinuj jak każdy Polak" - w tym wypadku jak Polak kpi Laughing Wink

Mistrzu! Ale ja nic nie kombinowałem. Załatwiałem wszystko tak jak było trzeba.

red_shogun napisał:

p.s. Ja również zasięgnąłem opinii mojego (a nie Waszego koledzy kpi i tjozwiak) gazownika - a do byle rzemieślników on nie należy bo to autoryzowany przedstawiciel Czekramu (czyli BRC) w Krakowie i w zasadzie potwierdził wersję tjozwiaka - tak to powinno wyglądać oficjalnie, ale dodał również że żyjemy w Polsce a tu jak na dzikim zachodzie, czasem realia wyglądają inaczej niż prawnie zatwierdzona teoria. Następnie dodał że oni trzymają się tego co na papierze, a że w przyszłości nie chcą mieć żadnych kłopotów bo mają wyrobioną markę i na brak zadowolonych klientów nie narzekają, to idą najprostszą możliwą drogą w temacie przekładek instalacji tzn. w ogóle ich nie przekładają, nawet jeśli klient klęka na kolana i dorzucić za robociznę ubitego świniaka na schabik. A polityka ta bynajmniej nie jest związana z brakiem możliwości zarobienia na nowych częściach - bo tą sprawę też wybadałem Amen.

Kurde widać mam kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem bo to co piszesz bardziej przypomina to co ja powiedziałem, czyli: można, ale żeby nikt się nie przywalił to się tego nie robi. Czyli po prostu jedno wielkie asekuranctwo. Mówiłem o lenistwie (bo trzeba troszkę się wysilić załatwiając wszystko jak należy) oraz o marży z części. A tego się mechaniorom nie chce - roboty dużo, a zysk mały.
Jakby wszyscy postępowali jak gazownicy to trzebaby kupować tylko auta z salonu i jak się popsują to wyrzucać.
Pomijam teraz sens ekonomiczny takiego przedsięwzięcia, ale przecież jeszcze nie tak dawno można było nawet karoserię sobie nową do auta sprawić i to całkiem legalnie. I żaden urzędas tego nie kwestionował. Sam miałem auto gdzie była zmieniana cała buda na nowszą. A teraz co? Głupiej instalacji nie można przełożyć? Papiery na zbiornik są? Są. Papiery na reduktor itp. są? Są. Czy takie części można zamontować tylko w 1 typie auta? Nie. Więc w czym problem? Jeszcze raz proszę o podstawę prawną faktu że nie da się tak zrobić. To że gazownicy robią jak im wygodnie nie jest dla mnie wyznacznikiem prawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin