Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

obalenie mitu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14 Wrz 2007 22:36     Temat postu: obalenie mitu

Otoz znalałem ciekawy artykól ktory mowi ze kolektor 4-2-1 nie jest wcale najlepszy do naszego silnika... o to link [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 15 Wrz 2007 9:20     Temat postu: Re: obalenie mitu

gruby napisał:
Otoz znalałem ciekawy artykól ktory mowi ze kolektor 4-2-1 nie jest wcale najlepszy do naszego silnika... o to link [link widoczny dla zalogowanych]


GTi ma seryjnie 4-2-1, wiec chyba inzynierowie Nissana wiedzieli jednak co robia.

Na niemieckim forum takze dla 1.6 zaleca sie kolektor 4-2-1 wraz z powiekszeniem srednicy rury do 2'.

Wiec moze nie jest to takie zle dla naszych setek


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 15 Wrz 2007 13:30 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15 Wrz 2007 10:32     Temat postu:

nie jest zle poniewaz sa to kolektory polerowane i dlatego dodaja troche mocy. ale z definicji kolektor 4-2-1 to kolrktor tzw turystyczny zas 4-1 sportowy. mowie oczywiscie o dlugich kolektorach a artykule nazwanych makaronami. w polaczeniu z 2 calowym wydechem daja przyrost mocy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15 Wrz 2007 10:33     Temat postu:

przeczytaj dokladnie artykul to dowiesz sie dlaczego masz taki kolektor...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 15 Wrz 2007 17:44     Temat postu:

gruby napisał:
przeczytaj dokladnie artykul to dowiesz sie dlaczego masz taki kolektor...


Chodzi o zasade dzialania, bo ta akurat kiedys juz rozkminilem, czy chodzi o cos innego ??
Powrót do góry
jjj




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LOOOBLYN

PostWysłany: 16 Wrz 2007 8:38     Temat postu:

Witam, co do zwiększania mocy w SR20DE wolnossącym, a przede wszystkim momentu obrotowego to wg moich doświadczeń i nie tylko należy:
1 Zmienić kolektor wydechowy wraz z dwururką na jakiegoś chińca z np z ebaya koszt ok 100$ plus przesylka
2.Wywalić katalizator
3. Zimny dolot i to nie koniecznie dlugi( warto poeksperymentować)
4.Można zmienić walki, ale po co iść w koszty, lepiej kupić regulowane kólka rozrządu i ustawić je z oryginalnymi walkami na hamowni.
5. Ściąc glowicę ok 1,2 mm i wypolerować delikatnie kolektor dolotowy plus pocienianie zaworów.
6. Zastosować regulator ciśnienia paliwa, i ewentualnie przy niedoborach zmienić pompę paliwową, dla bogatych lepsze wtryski.
Wyniki to ok 180kM i lekko pow 200Nm.Tyle da się wycisnąc z silnika wolnossącego, nie czarujcie się 200 kM to bajka ten silnik nie jest aż tak podatny na tuning.
W turbo można z kutymi gratami i pewnie z 500kM tylko ile to pojeździ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 17 Wrz 2007 9:57     Temat postu:

jjj napisał:
(...)
6. Zastosować regulator ciśnienia paliwa, i ewentualnie przy niedoborach zmienić pompę paliwową, dla bogatych lepsze wtryski.
Wyniki to ok 180kM i lekko pow 200Nm.Tyle da się wycisnąc z silnika wolnossącego, nie czarujcie się 200 kM to bajka ten silnik nie jest aż tak podatny na tuning.
W turbo można z kutymi gratami i pewnie z 500kM tylko ile to pojeździ


Dobrze pamiętam, że Kivi z nissanklubu ma 210 koni na wolnossaku? Anyway ponad 200 koni jest do zrobienia na pewno, a na turbince - da się przekroczyć 1000 koni z SR20DE.
Ten silnik jest aż tak podatny na tuning.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aras




Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wroclaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Wrz 2007 12:22     Temat postu:

ale Wy lubicie robic OT ;p , pozatym Gruby piszac "4-2-1 nie jest wcale najlepszy do naszego silnika... " mial na mysli ga16ds Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 17 Wrz 2007 13:13     Temat postu:

Teoria teorią ale wykres z hamowni chyba jest bardzije przekonywujący...Przykład Gościu ga16ds wydech plus kolektor dało mu prawie 20bonusowych koników. Są lepsze kolektory?? Kivi ma z sr20de 210KM, powiem cicho że wkrótce będzie kolejny sr20de ponad 200KM.Właściciel Kuba sie nazywa,znacie?Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Wrz 2007 13:14     Temat postu:

4-2-1 a 4-1 mogą hulać w tych samych autach (kwestia przeróbek) ale auta będą przeznaczone do różnych celów. Ja sobie nie wyobrażam jeżdżąc głównie po mieście żebym miał u siebie 4-1 zamiast 4-2-1, może i spoko moc na wysokich obrotach ale mega niestabilne niskie obroty - po prostu czymś takim nie dało by się jeździć po mieście. Więc albo potrzebujecie fury tylko na 1/4 mili (przywożoną na start na lawecie), albo eksploatujecie ją na co dzień, takie to dziwne... 4-2-1 to najlepszy kompromis.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jjj




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LOOOBLYN

PostWysłany: 17 Wrz 2007 15:03     Temat postu:

damianos napisał:
jjj napisał:
(...)
6. Zastosować regulator ciśnienia paliwa, i ewentualnie przy niedoborach zmienić pompę paliwową, dla bogatych lepsze wtryski.
Wyniki to ok 180kM i lekko pow 200Nm.Tyle da się wycisnąc z silnika wolnossącego, nie czarujcie się 200 kM to bajka ten silnik nie jest aż tak podatny na tuning.
W turbo można z kutymi gratami i pewnie z 500kM tylko ile to pojeździ


Dobrze pamiętam, że Kivi z nissanklubu ma 210 koni na wolnossaku? Anyway ponad 200 koni jest do zrobienia na pewno, a na turbince - da się przekroczyć 1000 koni z SR20DE.
Ten silnik jest aż tak podatny na tuning.

Jak masz 20 tys wolnej gotówki to pewnie zrobisz 210 kM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Wrz 2007 16:18     Temat postu:

red_shogun napisał:
4-2-1 a 4-1 mogą hulać w tych samych autach (kwestia przeróbek) ale auta będą przeznaczone do różnych celów. Ja sobie nie wyobrażam jeżdżąc głównie po mieście żebym miał u siebie 4-1 zamiast 4-2-1, może i spoko moc na wysokich obrotach ale mega niestabilne niskie obroty - po prostu czymś takim nie dało by się jeździć po mieście. Więc albo potrzebujecie fury tylko na 1/4 mili (przywożoną na start na lawecie), albo eksploatujecie ją na co dzień, takie to dziwne... 4-2-1 to najlepszy kompromis.


dokładnie, i ponieważ ja potrzebuje samochodu częściej po mieście niż na trasach, wobec tego wybieram wariant, który poprawi bardziej dół niż góre, czyli 4-2-1. Pierwsze kroki już poczynione, może niedługo sen się ziści Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 17 Wrz 2007 22:04     Temat postu:

Nie omieszkaj się pochwalić gem, może pójdą za twoim przykładem (np ja Razz )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 19 Wrz 2007 9:08     Temat postu:

jjj napisał:
damianos napisał:
jjj napisał:
(...)
6. Zastosować regulator ciśnienia paliwa, i ewentualnie przy niedoborach zmienić pompę paliwową, dla bogatych lepsze wtryski.
Wyniki to ok 180kM i lekko pow 200Nm.Tyle da się wycisnąc z silnika wolnossącego, nie czarujcie się 200 kM to bajka ten silnik nie jest aż tak podatny na tuning.
W turbo można z kutymi gratami i pewnie z 500kM tylko ile to pojeździ


Dobrze pamiętam, że Kivi z nissanklubu ma 210 koni na wolnossaku? Anyway ponad 200 koni jest do zrobienia na pewno, a na turbince - da się przekroczyć 1000 koni z SR20DE.
Ten silnik jest aż tak podatny na tuning.

Jak masz 20 tys wolnej gotówki to pewnie zrobisz 210 kM


Za 20 tysi tak, tylko że w przynajmniej 4 nissanach
Podejrzewam, że jak to był Kuba + Kivi, do tego części ze stanów dosyłał Wielki Wacu, to w 5k pewnie się zmieścili.
Koniec OT z mojej strony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Wrz 2007 10:30     Temat postu:

damianos napisał:
jjj napisał:
damianos napisał:
jjj napisał:
(...)
6. Zastosować regulator ciśnienia paliwa, i ewentualnie przy niedoborach zmienić pompę paliwową, dla bogatych lepsze wtryski.
Wyniki to ok 180kM i lekko pow 200Nm.Tyle da się wycisnąc z silnika wolnossącego, nie czarujcie się 200 kM to bajka ten silnik nie jest aż tak podatny na tuning.
W turbo można z kutymi gratami i pewnie z 500kM tylko ile to pojeździ


Dobrze pamiętam, że Kivi z nissanklubu ma 210 koni na wolnossaku? Anyway ponad 200 koni jest do zrobienia na pewno, a na turbince - da się przekroczyć 1000 koni z SR20DE.
Ten silnik jest aż tak podatny na tuning.

Jak masz 20 tys wolnej gotówki to pewnie zrobisz 210 kM


Za 20 tysi tak, tylko że w przynajmniej 4 nissanach
Podejrzewam, że jak to był Kuba + Kivi, do tego części ze stanów dosyłał Wielki Wacu, to w 5k pewnie się zmieścili.
Koniec OT z mojej strony

Zgadzam się z damianosem, za 20 tysi, włożonych w li i jedynie tuning silnika + wydech to można naprawdę poszaleć, może nie cztery sztuki, ale trzy NX'y GTI, a każdy po minimum 200KM to tak lekką rączką...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin