Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Obniżenie zawieszenia - jakieś rady dla nowicjusza????pomocy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Sie 2008 19:08     Temat postu:

Tomi100nx napisał:
to jeszcze mam pytanie czy jak bede chciał kupic taki zestaw to musi to byc tylko i wyłącznie do 100nx czy z innych takich jak Sunny tez pasuja?? bo na allegro moze pisac ze do 100nx ale są przeciez chyba rozne wersje tych autek wiec pomimo ze bedzie do 100nx to moze nie pasowac, czy sie myle moze??


Ja śmigam na Eibachu 40mm więc niestandardowe do setki i od.... kilku lat nic się nie dziej Razz
W katalogach z tego co widziałem te same sprężynki do setek są dedykowane zarówno do wersji 1.6 jak i 2.0.

Tomi100nx napisał:
co myslicie o tym http://www.czescionline.pl/tuning.php?szczegoly=1&marka=20&szukaj_rodzaj_id=&szukaj=2&cur_page=1&post_czesc_id=10191&PHPSESSID=3292a0618798e069c2a8f4
aha a co z rozpórką, łatwo ja dostac w polsce do 100nx??


Jakościowo to jeden z najlepszych możliwych wyborów, a "konkretowo" jeden z najgorszych. Moje zdanie jest takie: jak masz obniżać tylko o 30mm to lepiej tego w ogóle nie robić, a już na pewno nie za taką kasę.

Na "dobrą glebę" zaryzykowałbym biorąc Vogtlanda, a na średnie zaglebienie brałbym Weiteca. Cała reszta to półśrodki, albo jak w przypadku najwyższej ligi sprężyn - zabawa dla setki 1.6 mało opłacalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomi100nx




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno/Śląsk
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Sie 2008 19:48     Temat postu:

no tak ale ja chce miec przód niżej i cos musze z tym zrobic, a za niskiego tez nie chce miec:/ o 30mm byłoby spoko mi sie wydaje jak dla mnie, to 30mm to o co chodzi...o ilosc ile obnizy sie auto liczac od wyskosci standartowej??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Sie 2008 20:39     Temat postu:

Tomi100nx napisał:
no tak ale ja chce miec przód niżej i cos musze z tym zrobic, a za niskiego tez nie chce miec:/ o 30mm byłoby spoko mi sie wydaje jak dla mnie, to 30mm to o co chodzi...o ilosc ile obnizy sie auto liczac od wyskosci standartowej??


30mm - o tyle będzie krótszy skok względem ori sprężyny, stąd tzw. obniżająca sprężyna musi być sztywniejsza od ori, żeby nie dobijała. I tu właśnie jest najlepszy przykład co znaczy jakość sprężyny (czyli materiały z jakich jest wykonana, w jakiej technologii, a co za tym idzie od jakiej firmy pochodzi). Czasami widać jak jedni zakładają sprężyny obniżającą "no name" z wyczytaną katalogową wartością -30mm, a fura wygląda tak jak by się zaglebiła na 40 (i w skrajnych przypadkach tak może być w istocie, skoro materiał z jakiego została wykonana jest 2go gatunku).
p.s.
nie muszę chyba dodawać że do każdej obniżki (nawet tej najmniejszej -25/30mm) powinny być stosowane odpowiednie amory o mniejszym skoku, bo inaczej to będzie dupa a nie jazda, nie mówiąc o żywotności takiego standardowego amora. Choć przepraszam, jeśli auto ma mieć tylko "wygląd", to jak najbardziej sprężyna + standard amor, ale pytanie zasadnicze czy takie auto ma stać na parkingu i cieszyć oczy sąsiadów, czy jeździć.

Z doświadczenia powiem Ci, że aby setka 1.6 bez zamiany ori zderzaków (przód tył + ewentualnie progów) nabrała "ładnego wyglądu", to powinna być obniżona na 40-50 (ale jak wiadomo to trudno wykonalne a i bardzo drogie - cięcia ori sprężyn piłką do metalu nie biorę pod uwagę Razz). Prostszym rozwiązaniem jest zatem wrzucenie niestandardowych zderzaków, począwszy od tych od wersji gti, poprzez wyroby made in allegro, ebay itd. (wedle gustu) - i wtedy wystarcza obniżka 30, aby to autko nabrało "męskiego" wyglądu. Na samym końcu jest szkoła upychania w nadkole największych możliwych felg i tu moim skromnym zdaniem w przypadku setki obniżka jest niewskazana, a często i niemożliwa (w takim przypadku skupiłbym się tylko na dokładce bardziej męskich niż te w 1.6 zderzaków).

Amen.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tjozwiak




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skawina k.Krakowa
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Sie 2008 21:07     Temat postu:

red_shogun napisał:
Tomi100nx napisał:
no tak ale ja chce miec przód niżej i cos musze z tym zrobic, a za niskiego tez nie chce miec:/ o 30mm byłoby spoko mi sie wydaje jak dla mnie, to 30mm to o co chodzi...o ilosc ile obnizy sie auto liczac od wyskosci standartowej??


30mm - o tyle będzie krótszy skok względem ori sprężyny, stąd tzw. obniżająca sprężyna musi być sztywniejsza od ori, żeby nie dobijała. I tu właśnie jest najlepszy przykład co znaczy jakość sprężyny (czyli materiały z jakich jest wykonana, w jakiej technologii, a co za tym idzie od jakiej firmy pochodzi). Czasami widać jak jedni zakładają sprężyny obniżającą "no name" z wyczytaną katalogową wartością -30mm, a fura wygląda tak jak by się zaglebiła na 40 (i w skrajnych przypadkach tak może być w istocie, skoro materiał z jakiego została wykonana jest 2go gatunku).
p.s.
nie muszę chyba dodawać że do każdej obniżki (nawet tej najmniejszej -25/30mm) powinny być stosowane odpowiednie amory o mniejszym skoku, bo inaczej to będzie dupa a nie jazda, nie mówiąc o żywotności takiego standardowego amora. Choć przepraszam, jeśli auto ma mieć tylko "wygląd", to jak najbardziej sprężyna + standard amor, ale pytanie zasadnicze czy takie auto ma stać na parkingu i cieszyć oczy sąsiadów, czy jeździć.

Z doświadczenia powiem Ci, że aby setka 1.6 bez zamiany ori zderzaków (przód tył + ewentualnie progów) nabrała "ładnego wyglądu", to powinna być obniżona na 40-50 (ale jak wiadomo to trudno wykonalne a i bardzo drogie - cięcia ori sprężyn piłką do metalu nie biorę pod uwagę Razz). Prostszym rozwiązaniem jest zatem wrzucenie niestandardowych zderzaków, począwszy od tych od wersji gti, poprzez wyroby made in allegro, ebay itd. (wedle gustu) - i wtedy wystarcza obniżka 30, aby to autko nabrało "męskiego" wyglądu. Na samym końcu jest szkoła upychania w nadkole największych możliwych felg i tu moim skromnym zdaniem w przypadku setki obniżka jest niewskazana, a często i niemożliwa (w takim przypadku skupiłbym się tylko na dokładce bardziej męskich niż te w 1.6 zderzaków).

Amen.


zawsze może sobie wkręcić gume w te badziewne springi i bedzie mieć sztywniejsze Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mattinh




Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 29 Sie 2008 12:23     Temat postu:

Amen uciąć sprężyny i koniec Very HappyVery HappyVery Happy Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomi100nx




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno/Śląsk
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Sie 2008 13:32     Temat postu:

no bardzo ciekawa rada:D ale chyba nie zbyt rozsądna??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mattinh




Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 29 Sie 2008 13:52     Temat postu:

heheh Very Happy no niewiem jak inni ale ja bym wiedzial jakie sprezyny chcialbym miec w aucie Razz

a z ucinaniem to byla taka ironiczna zagrywka Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomi100nx




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno/Śląsk
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Sie 2008 16:30     Temat postu:

no tak ja tez bym wiedział gdybym widział na oczy ile mi dadza sprezyny 30 mm albo inne jak nie widze to sam nie wiem jakie mam załozyc:/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomi100nx




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno/Śląsk
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sie 2008 12:11     Temat postu:

co sie okazuje mam do wymiany tylne amorki Sad ehh... czeka mnie chyba spory wkład, jak dotad wymieniłem pompe wspomagania(650zł) i chłodzenia(100zł)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 30 Sie 2008 12:30     Temat postu:

Tomi100nx napisał:
co sie okazuje mam do wymiany tylne amorki Sad ehh... czeka mnie chyba spory wkład, jak dotad wymieniłem pompe wspomagania(650zł) i chłodzenia(100zł)


czyli tak jak pisałem Ci w pierwszej odpowiedzi, tylne amorki to jedna z rzeczy które przeważnie są do wymiany po kupnie NXa

to teraz pomyśl czy odrazu nie kupić sportowych amorków i sprężyn skoro i tak będziesz wymieniał Wink
Powrót do góry
Tomi100nx




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno/Śląsk
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sie 2008 12:46     Temat postu:

znalazłem w sklepie Inter Cars amorki do tyłu KYB(z abs) za 330zł za sztuke, czy takie moga byc czy musze kupic takie gdzie bedzie pisac "sportowe"??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kriczer




Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Sie 2008 14:23     Temat postu:

Jak KYB to tutaj polecam, po 255 zl/szt

http://www.auto-moto.sklep.pl/index.php?products=product&prod_id=2369
http://www.auto-moto.sklep.pl/index.php?products=product&prod_id=2370

Ewentualnie tu po 252:

http://autojarex.pl/index.php?produkt=221693&id_kat=3322&promocja=&nowosci=&przedzial=40&koszyk=&wysw=2
http://autojarex.pl/index.php?produkt=221692&id_kat=3322&promocja=&nowosci=&przedzial=40&koszyk=&wysw=2


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sie 2008 18:00     Temat postu:

Tomi100nx napisał:
znalazłem w sklepie Inter Cars amorki do tyłu KYB(z abs) za 330zł za sztuke, czy takie moga byc czy musze kupic takie gdzie bedzie pisac "sportowe"??


KYB to firma produkująca kilka rodzajów amortyzatorów. Dany model może kosztowa w jednym sklepie 330 w innym 280, a w jeszcze innym 380zl. Więc może jak byś napisał o o jaki model KYB chodzi to było by łatwiej doradzic Ci i poinformowac czy dokonujesz wyboru amortyzatora standardowego X czy "sportowego" Y.

Do delikatnie obniżonego auta polecam w najgorszym wypadku KYB Exel-G (Premium odpada), a najlepszym wyborem były by KYB Ultra-SR (dedykowane oficjalnie przez producenta do obniżonej zawiechy).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Gru 2008 12:58     Temat postu:

Oki, a ma ktoś z Was zawias od GTS -60/-35?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalek




Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kraków

PostWysłany: 20 Gru 2008 11:22     Temat postu:

jeśli tu jakieś do mnie aluzje idą odnośnie ciętych sprężyn to chciałem się pochwalić że już takowych niemam ;] z przodu zagościły niebieskie h&r oraz nowe amorki firmy daco (kayaba to to nie jest ale cena robi swoje Wink ) a z tyłu seryjne od gti i stare amorki które też będą zmieniane, efekt, przód baardzo ładnie siadł i zupełnie inaczej się prowadzi tył teraz troszkę jest za wysoko, korci mnie żeby tył też dać niski przyczym z doświadczenia już wiem że zacznie się wieszać, i tu powstaje dylemat Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin