Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Obniżenie zawieszenia - jakieś rady dla nowicjusza????pomocy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qbalol




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Sty 2009 14:20     Temat postu:

jak adam napisał, ja dorzuce... co proponujecie konkretnie, chce obnizyc setunie. Jakie amortyzatory i jakie sprezyny? Wink (1.6 gaznik 91r.)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 205
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Sty 2009 22:15     Temat postu:

Ja proponuję - daj se luz, nie poniżaj setuni. Ja wiem, że autostrady u nas budują się w błyskawicznym tempie, ale trochę czasu minie, nim po obniżeniu przestaniesz ocierać się o asfast na wybojach. Jak ma być pięknie to spraw sobie ori spojlerunek, tudzież jakoweś cudne alu15".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qbalol




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Sty 2009 16:39     Temat postu:

hmm... alu dopiero na pozna wiosne... spojlerow nie chce, chce zachowac tradycyjny wyglad... chodzi mi tylko o zawieszenie bo mam do wymiany amorki i jak juz brac to cos konkretnego... alu dojda dopiero jak mowie na poczatek lata. Chce obnizyc setunie ;(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Sty 2009 19:58     Temat postu:

qbalol napisał:
spojlerow nie chce, chce zachowac tradycyjny wyglad...


ori spojlerunek to jak najbardziej tradycyjny wyglad

imo niski zawias + ori spojlerunek i setka bedzie wygladala miodzio bo z jej amfibiowatym ryjkiem w wersji stadart to raczej niebardzo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qbalol




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Sty 2009 20:08     Temat postu:

nie no zgodze sie, ryjek bedzie mial dokladke ale tez dopiero na wiosne, narazie jak mowie chce obnizyc moja setunie Very Happy hehehee progi i tyl zostaje (jak narazie) dzieki chlopaki, ale ja chce amorki Very Happy hehehee

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Sty 2009 20:10     Temat postu:

adam napisał:
podsumowując temat - jakie amory i sprężyny kupić nie chcąc przy tym podwoić wartości auta , a jednocześnie mieć pewność że się po kilku miesiącach to wszystko nie rozsypie?


qbalol napisał:
jak adam napisał, ja dorzuce... co proponujecie konkretnie, chce obnizyc setunie. Jakie amortyzatory i jakie sprezyny? Wink (1.6 gaznik 91r.)


qbalol napisał:
hmm... alu dopiero na pozna wiosne... spojlerow nie chce, chce zachowac tradycyjny wyglad... chodzi mi tylko o zawieszenie bo mam do wymiany amorki i jak juz brac to cos konkretnego... alu dojda dopiero jak mowie na poczatek lata. Chce obnizyc setunie ;(


Po raz enty warto napisać, że do obniżonej sety polecane są KYB Ultra-SR, jest tak z kilku powodów: bo są dedykowane przez producenta do obniżeń, bo mają odpowiedni stosunek ceny do jakości, bo sam na takich śmigam i jestem z nich bardzo zadowolony Laughing . Oczywiście ideałem byłyby regulowane KYB AGX lub Koni Sport (tu wchodzi w grę ich przeróbka), ale tu bym się dwa razy zastanowił czy jednak warto, gdyż: ich cena jest wysoka, ich dostępność jest ograniczona oraz jak już nadmieniłem potrzebują na dzień dobry rzeźbienia (Koni Sport), natomiast w przypadku KYB AGX to ruletka czy podejdą do europejskich wersji 100NXa (jak ktoś śmiga na takich niech da znać).
Cała reszta amorów dostępnych do setki czyli: KYB Premium, Exel-G/GR2, Bilsteiny B4, Monr(g)oły, Tokica, czy też reszta no name'owej chińszczyzny made in allegro, nie nadają się do obniżonej fury. I uprzedzając fakty, moja argumentacja w tym temacie brzmi: NIE BO NIE! i z góry mówię ze nie będę odpisywał na ewentualną polemikę w tym zagadnieniu, bo napinaczy i tak nie przekonam, a Ci co jeździli na obniżce z normalnym amorem i amorem do tego dostosowanym to i tak będą wiedzieli o co mi chodzi.


Co do sprężyn sprawa jest krótka: bierzesz takie springi na ile chcesz obniżyć auto i takie springi na jakie Cię stać. Warto jednak mieć na uwadze dość trafne powiedzenie że co tanie to drogie. Tu macie opcję wyboru którą jeszcze raz zapodaję kopiując ją z pierwszej podstrony tego wątku:

najtańsze: Jamex, Lesjofors, Platimex, ROC;
średnia półka: PI, AVO, GMax, Cobra, Vogtland, Spax, MAD, Weitec;
najwyższa półka: H&R, Eibach, Apex

springi do 100NXa jakie udało mi się znaleźć - lista otwarta:
Jamex (35mm), Lesjofors/Kilen (35mm), Platimex (35mm), ROC, MAD (30mm), Spax (35mm), Weitec (35mm), PI (35mm), AVO (35mm), GMax (35mm), Cobra (40mm), Vogtland (40mm), Apex (30mm), Eibach (35/30mm i 40mm - Almera), H&R (35mm)


Co do cen i dostępności amorów i springów, hm raczej nikt z nas nie pracuje po hurtowniach i sklepach sprzedających takie graty, więc niestety musicie się troszkę wysilić i przeszukać choćby google.
p.s.
Sorry za OT, ale jak z tego wątku zrobią się kolejne podstrony i jeszcze raz ktoś będzie zadawał pytanie w stylu: "co proponujecie konkretnie, chce obnizyc setunie. Jakie amortyzatory i jakie sprezyny?", to chyba pier.... na zawał. Ludzie skoro zabieracie głos w danym wątku (nie mówię już choćby o korzystaniu z opcji szukaj i zlukaniu innych pokrewnych wątków), to przynajmniej czytajcie ich treść od A do Z. Myślę że mimo wszystko można dzięki temu wynieść jakąś wiedzę i tym samym ograniczyć zadawanie w kółko jednych i tych samych, non stop powielanych pytań.
p.s.2.
chyba nie muszę również przypominać potencjalnym kupcom, aby przed zakupem sprawdzili dany fant pod kątem tego, jaki model 100NXa posiadają (szczególnie sprawa dotyczy tylnej zawiechy - amortyzatorów).
Uszanowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Sty 2009 22:19     Temat postu:

Aaa tam red przesadzasz. Uważam, że na codzienne użytkowanie, to spokojnie można polecić KYB Excel-G/GR-2 do obniżenia 35/35 na jakichkolwiek springach dla 1.6, a nawet GTI. Dla bardziej wymagających w GTI, co by jako tako wykorzystać potencjał silnika, to niżej jak Ultra-sr faktycznie nie pchałbym się.

Są jeszcze zestawy amory+springi: MTS, WEITEC, JAMEX, gwinty K-sport, MTS itd. na dobrą sprawę niewiele droższe lub nawet tańsze niż np. komplet 4*Ultra-sr + Eibach, tyle że dla mnie - taki zestaw obciążony jest pewnym ryzykiem, bo zalicz krawężnik i uszkodź taki amor z zestawu... komplet jednej osi w kosz, a wyrwać jeden od producenta może być baaardzo ciężko o ile w ogóle. Ale... jest ryzyko, jest zabawa Razz.

Warto wspomnieć też, że oprócz KYB Ultra-SR są jeszcze Sachs Advantage, biją je na głowę strefą komfortu przy standardowych springach GTI tak jak ja śmigałem, a przy obniżonej setce 35/35 (quuuuba) robią się dużo dużo twardsze z jakże delikatną a potrzebną nutką komfortu, którego ciężko szukać w Ultra-SR. Były, a może są jeszcze gdzieś Sachs Performance, ale z tego co mi wiadomo dla NX - production discontinued :/.

KYB AGX - da się zrobić, z tego co mi wiadomo to kwestia łączników stabilizatora na tył i uchwytów pod przewody hamulcowe. Sprawa spokojnie do przejścia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sty 2009 12:15     Temat postu:

foster napisał:
...

Ha powinienem sam siebie skarcić po łapkach że zapomniałem o takim produkcie jak amory do setki - Sachs Advantage. Tym bardziej że właśnie takie rozp... dwie sztuki wywalałem z mojej tylnej zawiechy tuż przed włożeniem w ich miejsce KYB Ultra-SR. Jak już pisałem furę miałem obniżoną dość mocno jeszcze przez helmuta i z tego co mi się udało dowiedzieć od poprzedniego właściciela mojej setki, obniżona fura latała na tych Sachsach 3 lata (2 u helmuta i rok w Polsce) i niestety przyszła kryska na matyska - amory padły. Powiem tak, mając porównania jeżdżenia przez rok na tych Sachsach (fakt faktem "już" 3 letnich Laughing), a KYB Ultra-SR które mam obecnie (idzie drugi rok), to jednak sorry foster ale ten model Sachsa nie umywa się do tego modelu KYB. Ultra-SR to wg mojego skromnego zdania najlepszy kompromis pomiędzy twardością a komfortem - szczególnie ważne gdy mowa o naszych polskich drogach, do tego SRki w sposób oficjalny a nie tylko przypuszczalny dedykowane sa do obniżonej zawiechy i można by na tym w zasadzie zakończyć pisząc Amen, ale mimo wszystko dodam jeszcze coś od siebie Razz. Owszem spory wpływ na to moje pozytywne odczucie względem Ultra-SR, mogą mieć same Eibachy, które mimo sporego obniżenia nie są springami wybijającymi plombki w zębach jak choćby o wiele twardsze H&R.
Ale reasumując: wg mnie Sachs Advantage to porównywalny produkt z KYB Exel-G/GR2, a nie z KYB Ultra-SR, o czym świadczą nie tylko foldery reklamowe tych produktów i opinie osób postronnych, ale także moja historia opisana powyżej (przypomnę: Sachsy Advantage przy obniżce padły u mnie po 3 latach Owszem ich charakterystyka choćby tłumienia może być troszkę inna niż w Exel-G, czy Ultra-SR, a co za tym idzie dla jednych te będą właśnie lepsze, dla innych tamte, ale skoro o gustach i potrzebach indywidualnych nie powinno się dyskutować, to skupmy się właśnie na tej "wytrzymałości" amorów i ich stopniu zużycia w przypadku zastosowania choćby obniżonego zawieszenia, a tu wg mnie wygląda to tak: KYB Exel-G i Sachs Advantage padną o wiele szybciej niż KYB Ultra-SR - Amen. Jak, po co, dlaczego tak jest, nie mnie już w to wnikać, fakt jest faktem, mam przykład u siebie z Sachsem, a przykład z Exel-G u znajomego, któremu przy -35 odmówiły posłuszeństwa już po 2 latach.

p.s.
z tego co mi wiadomo Sachs robi model Unlimited i Unlimited - Sporting (same amory oraz zestawienie całych kitów włącznie ze springami), i owszem te porównuje się choćby do KYB AGX oraz Koni Sport. Z Sachs z serii Performance szczerze mówiąc nie miałem do czynienia (nie spotkałem się z taka nazwą amorów u Sachsa więc nie mogę ich ocenić).

p.s.2.
Co do Twojej opinii na temat pełnych zestawów (amory + springi), dedykowanych przez niektórych producentów, to w pełni się z tą opinią zgadzam. Argumentacja trafna, ja bym mógł jeszcze jedno dorzucić w tym temacie od siebie, ale tego nie zrobię Razz bo puenta będzie raczej ta sama: w naszym przypadku temat nieopłacalny, a co za tym idzie gra nie warta świeczki, chyba że ktoś lata na co dzień choćby w kajotesach i jest w tym na tyle dobry że sponsoruje go np. Apex Laughing

p.s.3.
o produktach Sachsa m.in. tu: http://www.leon.krakow.pl/amor.php


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 11 Sty 2009 12:28 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sty 2009 13:14     Temat postu:

red_shogun napisał:
...Sachs robi model Unlimited - Sporting

Hmm, to ja jakiś link poproszę bo zainteresowało mnie to bardzo, szczególnie w odniesieniu do NX. Ale, z tego co mi wiadomo to masz na myśli nic innego jak nieprodukowane już Performance pod innym hasłem reklamowym i może faktycznie są gdzieś dostępne.

Hmm, a może padły (bo... pewnie miałeś OEM replacement - Touring hyhy a znając Twoje skrupulatne podejście do tematu, to wspomniałbyś za okres pobytu na forum, że dokładnie takie wyrzuciłeś w kosz , czego nie pamiętam), choćby dlatego że maksymalne obniżenie do Sachs Advantage to 35/35, dodatkowo pomijam latka które Twoje Eibachy mają już za sobą i wiele wspólnego z nową sprężyną obniżającą raczej nie mają Wink i czasem puszczą deczko niżej niż powinny i tył pochodzi z Almery (40mm) która jak wiadomo takich samych amortyzatorów i poduszek nie ma, pomijając belkę skrętną... Tak że porównywanie leciwy Eibach + nowy Ultra-SR do nowych Advantage + nowych 35/35 (jakich to przyznam się że nie wiem) może być trudne do opisania/odczucia Razz.

Jedno jest pewne, Sachs A. niżej niż 35/35 odpada. KYB Ultra-SR niżej niż 40/40 też.

OK, podsumowując, spróbujmy wypracować profi obniżenia dla GTI, temat można by ogarnąć np. tak:
>>dla kół 16'/17':
1) Apex (30/30) P:KYB Ultra-SR T:Sachs Advantage,
2) Apex (30/30) P:KYB Ultra-SR T:KYB Ultra-SR,
>>dla kół 14'/15' (+ to co tyczy 16'/17'):
3) Eibach (35/30) P:KYB Ultra-SR T:Sachs Advantage,
4) Eibach (35/30) P:KYB Ultra-SR T:KYB Ultra-SR,
5) H&R (35/35) P:KYB Ultra-SR T:KYB Ultra-SR.
*6) Eibach (35/40) P:KYB Ultra-SR T:KYB Ultra-SR,

*Eibach z Almery.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sty 2009 14:48     Temat postu:

foster napisał:
red_shogun napisał:
...Sachs robi model Unlimited - Sporting

Hmm, to ja jakiś link poproszę bo zainteresowało mnie to bardzo, szczególnie w odniesieniu do NX. Ale, z tego co mi wiadomo to masz na myśli nic innego jak nieprodukowane już Performance pod innym hasłem reklamowym i może faktycznie są gdzieś dostępne.


Nigdzie nie napisałem że Sachs z serii Unlimited i Unlimited-Sport robi produkty do NXa Napisałem tylko, że ten model Sachsa można porównywać do tych i tych modeli KYB, a model Sachs Advantage do tych i tych.
Z tego co mi wiadomo jedyne produkty jakie Sachs dedykuje do 100NXa to amory z podstawowych serii, czyli: Super-Touring i Advantage, natomiast wyższa półka od tego producenta do naszego autka jest niedostępna. Nadal prosiłbym Cię o jakieś źródło w którym widnieje nazwa amora Sachs Performance dla sety, bo ja jakoś nie mogę się do tego dokopać Sad

a tu kilka linków ode mnie o które prosiłeś:

dla tych co nie umieją po angielsku Razz jeszcze raz zapodaję to: http://www.leon.krakow.pl/amor.php

a tu coś dla reszty:

http://www.zf.com/brands/content/en/sachs/products_sachs/suspension_sachs/car_shock_absorbers/car_shock_absorbers.html

http://www.zf.com/brands/content/en/sachs/products_sachs/suspension_sachs/car_shock_absorbers/super_touring/super_touring.html

http://www.zf.com/brands/content/en/sachs/products_sachs/suspension_sachs/car_shock_absorbers/advantage/advantage.html

wyszukiwarka produktów Sachs:
http://webcat.zf-trading.com/index.asp?SPR=19

i bezpośrednie info o zawieszce Sachsa do 100NXa gti:
http://picasaweb.google.com/shmaragdowy/AMORTYZATORYSACHSDO100NX?authkey=6MaGk4uZ9QU#5290028673452376098

foster napisał:

Hmm, a może padły (bo... pewnie miałeś OEM replacement - Touring hyhy a znając Twoje skrupulatne podejście do tematu, to wspomniałbyś za okres pobytu na forum, że dokładnie takie wyrzuciłeś w kosz , czego nie pamiętam), choćby dlatego że maksymalne obniżenie do Sachs Advantage to 35/35


Hehe widzę że ktoś tu wie więcej o mnie niż ja sam Wink Cieszę się że jesteś równie skrupulatny co ja, wtedy o wiele ciekawiej przebiega rozmowa Razz, jednak fakt że kiedyś o czymś nie napisałem na forum, nie świadczy o tym że coś takiego nie miało miejsca - nawet mimo mej skrupulatności to chyba oczywiste . Baa śmie twierdzić że jednak chyba gdzieś tam na forum jest moja notka o tych padniętych Sachsach z tylnej ośki, ale szczerze nie chce mi sie tego teraz szukać Razz Wiem jedno, mój padnięty Sachs poszedł do kolegi michalka, gdy był w potrzebie po randce z krawężnikiem, miał go założyć i dojechać poza Kraków na miejsce reanimacji sety. Podobno mu się to udało, ale jakie są dalsze losy tego mojego Sachsa, tego już nie wiem Razz
p.s.
chętnie bym poznał oficjalne źródło które dedykuje Sachsa Advantage do obniżonej zawiechy (jak piszesz do 35). Nie to że Ci nie wierze Razz po prostu ja się nie spotkałem z takimi informacjami, więc jestem ich ciekaw
Zatem i ja jestem zmuszony napisać w Twoim kierunku tekst w stylu: "to ja jakiś link poproszę" Laughing

foster napisał:

dodatkowo pomijam latka które Twoje Eibachy mają już za sobą i wiele wspólnego z nową sprężyną obniżającą raczej nie mają Wink i czasem puszczą deczko niżej niż powinny i tył pochodzi z Almery (40mm) która jak wiadomo takich samych amortyzatorów i poduszek nie ma, pomijając belkę skrętną... Tak że porównywanie leciwy Eibach + nowy Ultra-SR do nowych Advantage + nowych 35/35 (jakich to przyznam się że nie wiem) może być trudne do opisania/odczucia Razz.


Wszystko się zgadza z małą korektą co do hasła "leciwe Eibachy" Moje springi mają ok. 7 lat i nie sadzę aby były dużo gorsze od twoich oryginalnych 16 letnich od gti Laughing A co do tych cytowanych przez Ciebie nowych springow 35/35, to faktycznie szkoda że nie piszesz o jakie Ci chodzi, bo np. wiem skąd inąd że nowe jamexy poleciały komuś po roku, więc jak one się mają (nawet w zestawie z ulubionymi przez Ciebie Sachsami A. Razz) względem moich "starych" acz nadal sprawnych i działających Eibachów? Razz
Nie na darmo zapodalem kilka postów wyżej "półki cenowe" ze springami i tekścik w stylu "co tanie to drogie" Razz

foster napisał:

Jedno jest pewne, Sachs A. niżej niż 35/35 odpada.


Zgadza się u mnie na /40 odpadł.

foster napisał:

KYB Ultra-SR niżej niż 40/40 też.


Zgadza się, u mnie na /40 daje radę, jak by miało być niżej to wskakiwałyby rzeźbione koni sport.

foster napisał:

OK, podsumowując, spróbujmy wypracować profi obniżenia dla GTI, temat można by ogarnąć np. tak:
>>dla kół 16'/17':
1) Apex (30/30) P:KYB Ultra-SR T:Sachs Advantage,
2) Apex (30/30) P:KYB Ultra-SR T:KYB Ultra-SR,
>>dla kół 14'/15' (+ to co tyczy 16'/17'):
3) Eibach (35/30) P:KYB Ultra-SR T:Sachs Advantage,
4) Eibach (35/30) P:KYB Ultra-SR T:KYB Ultra-SR,
5) H&R (35/35) P:KYB Ultra-SR T:KYB Ultra-SR.
*6) Eibach (35/40) P:KYB Ultra-SR T:KYB Ultra-SR,

*Eibach z Almery.


U mnie opcja zbliżona do 3) się nie sprawdziła, sprawdza się zatem opcja 6) zatem na razie pozostaję przy niej Razz Jeszcze raz napiszę, może bardziej dosadnie żeby utkwiło lepiej Razz u mnie Ultra-SR na tyle trzyma i amortyzuje dupe jak popier.... Laughing i nie zamieniam typa na nic innego. Także nie zamienię ich na Sachs Advantage z którymi jak już wiesz też miałem przyjemność. Choć nie ukrywam że gdybym nie miał obniżonej fury (albo jak wolisz: "tak bardzo obniżonej fury" Razz), i jak miałbym w związku z tym do wyboru KYB Exel-G, albo Sachsa Advantage, to być może skusił bym się bardziej na to drugie rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sty 2009 15:13     Temat postu:

OMG Very Happy.
Red... pierwszego tasiemca przeanalizowałem, drugiego z pewną dozą nieśmiałości również, na trzeciego brak mi sił. I nie wnikam już jakiego Sachsa miałeś, bo jest to nieistotne, każdy niech robi jak uważa i co lubi.

Konkludując,
-chcesz obniżyć furę do 40/40 >> KYB Ultra-SR,
-deczko wyżej, to na tył można pomyśleć o Sachs,
-gleba 45 i więcej, tylko zestawy dedykowane springi+amory,
-amortyzatory chińszczyzna, czy markowe zamienniki serii, po prostu się nie sprawdzą.

Takie moje zdanie, pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sty 2009 16:37     Temat postu:

foster napisał:
OMG Very Happy.
Red... pierwszego tasiemca przeanalizowałem, drugiego z pewną dozą nieśmiałości również, na trzeciego brak mi sił.


Jak dla mnie słabiutka argumentacja jak na Twoje możliwości foster Laughing Skoro wcześniej byłeś łaskaw przytoczyć fakty na dany temat oraz prośby i zapytania w moim kierunku, to wybacz ale czy Ci się to podoba czy nie, ja miałem prawo a nawet psi obowiązek aby na te fakty i zapytania odpowiedzieć, co niniejszym uczyniłem Razz Natomiast jeśli przy okazji sam zadałem Ci kilka pytań, a Ty masz problem z ewentualną odpowiedzią na nie, to błagam Cię chociaż o jedno, nie posiłkuj się tak bardzo już oklepaną wymówką a stosowaną notorycznie na tym forum czyli brakiem "mocy" co do czytania moich postów Laughing, bo sorry ale jeśli i Ty będziesz się trzymał takiej argumentacji to i z Tobą nie będę miał niedługo o czym pisać - a to by była dla mnie już niepowetowana strata Wybacz ale taka Twoja argumentacja sprowadza Cię o level niżej względem tego poziomu na którym wg mnie do tej pory byłeś. Ja cenię tylko te osoby które na zadane pytania odpowiadają na temat, a gdy nie odpowiadają to podają ku temu jakiś konkretny powód, a wiem że to czasami bywa trudne i boli, bo najczęstszym powodem jest brak wiedzy - tylko żeby się do tego braku wiedzy przyznać to trzeba mieć jeszcze kochones a nie każdy tutaj z tego co widzę je ma Razz. Kolejna argumentacja w stylu "nie chce mi się czytać tego co napisałeś więc Ci nie odpiszę" wg mnie bynajmniej nie świadczy źle o mnie, a raczej o tej osobie która taką argumentację zapodaje
OK no to tyle w kwestii m.in. braku odpowiedzi z Twojej strony na temat produktu Sachs Performance Laughing

foster napisał:

I nie wnikam już jakiego Sachsa miałeś, bo jest to nieistotne, każdy niech robi jak uważa i co lubi.


A wg mnie to jest istotne, bo skoro napisałem że u mnie Sachs Advantage dość szybko spier... się na obniżce tzn. że się spierd... i tym samym nie polecam go na dłuższą metę do tego typu zastosowań. Taka wiedza jest o tyle istotna że w dłuższej perspektywie może pomóc zaoszczędzić komuś troszkę mamony, a jak wiadomo właściciele 100NXów z małymi wyjątkami do najmajętniejszych osób nie należą Razz

Natomiast co do tej kwestii:

foster napisał:

Konkludując,
-chcesz obniżyć furę do 40/40 >> KYB Ultra-SR,
-deczko wyżej, to na tył można pomyśleć o Sachs,
-gleba 45 i więcej, tylko zestawy dedykowane springi+amory,
-amortyzatory chińszczyzna, czy markowe zamienniki serii, po prostu się nie sprawdzą.


prawie bym się z tym uogólnieniem zgodził, gdyby nie to że pod trzecim myślnikiem oprócz zestawów dedykowanych springi+amory jak to ładnie nazwałeś, wrzuciłbym jeszcze fanty "niezestawowe" czyli osobno regulowane amory (jak np. KYB AGX czy Koni Sport) i do nich osobno dobierane springi wg ceny, gustu i koloru Laughing - opcji jest wiele, domyślam się że wrażeń i odczuć z jazdy też by było sporo Razz
Za to czwarty myślnik idealnie obrazuje to o czym od samego początku piszę i co staram się unaocznić, z tą różnicą że wbrew Twojej argumentacji, ja pod ten czwarty myślnik podciągam jeszcze takie modele amorów jak KYB Exel-G i Sachs Adveantage

OK kończę bo też już nie mam siły pisać, idę do kościółka Laughing
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sty 2009 19:21     Temat postu:

red_shogun napisał:
...

Red... tak szczerze to nie odpowiedziałeś mi w ogóle, wklejając oczywiste linki i odpowiadając pytaniem na pytanie. Zasugerowałeś, że są amortyzatory Unlimited - Sporting, więc grzecznie poprosiłem o link co bym sobie kupił do NX skoro są. Teraz nagle piszesz że nie napisałeś że istnieją takowe... to po ujka wspominasz o nich? No kaman.

Co do Sachs Performance... to nie mam jak Ci udowodnić że były, jak nie są już od dawna produkowane. Info o nich mam od mojego sprzedawcy części bo sam mi zaproponował, że sprawdzi czy są do NX. Co miałem wkleić pusty link jak Ty? To proszę Razz:
http://www.sachsperformance.com/EU/index.html

O co Ty pijesz do mnie hyhy, że nie podjąłem polemiki? Bo nie znalazłem podstaw do niej. Chcesz się pokłócić czy co? Przykro mi ale dawno sobie odpuściłem utarczki z kimkolwiek na tym forum. Hmm piszesz że dołączyłem do level niżej? Hyhy, spox, nareszcie na swoim miejscu Laughing, swoje wiem, mesje Teoretyk-słowotok. Ale i tak Cie lubię Very Happy.

Dalej... KYB Excel-G/GR-2 i Sachs Advantage to Ty w ogóle nie uznawałeś hyhy, aż do zwrócenia przeze mnie uwagi na nie Razz.

Jeździsz na jakiejś hybrydzie almerowatej, no naprawdę, gleba z prawdziwego zdarzenia Laughing. Ale to nie temat na to i nie Twoja wina że tak masz i szkoda się nad tym mi rozwodzić Very Happy. Dalej... czy zestawy dedykowane sprężyna+amortyzator to nie można rozpatrywać oddzielnie? Stwierdzenie to nie wyklucza np. gwintu Koni+Weitec... Tak że, poszukaj tych swoich kochones czy jeszcze je masz, pobaw się nimi i wyluzuj . Pozdro. Howk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Sty 2009 12:28     Temat postu:

Jesu zajeb.... nas za to, a mnie to już na 100% - bo podobno słynę z prowadzenia polemiki nie na temat Laughing, choć to dziwne bo zawsze staram się pisać na temat, no może faktycznie czasem zbyt bardzo "ukwiecając" moje wypowiedzi Laughing ale do rzeczy:
foster napisał:

Red... tak szczerze to nie odpowiedziałeś mi w ogóle, wklejając oczywiste linki i odpowiadając pytaniem na pytanie. Zasugerowałeś, że są amortyzatory Unlimited - Sporting, więc grzecznie poprosiłem o link co bym sobie kupił do NX skoro są. Teraz nagle piszesz że nie napisałeś że istnieją takowe... to po ujka wspominasz o nich? No kaman.


1) Kolego prosiłeś mnie o linka/i - dostałeś linka/i - więc o co kaman?
2) Jeszcze raz powtarzam (to już drugie podejście): pisałem o Sachsy Unlimited - Sporting jako odpowiedniku do konkretnego modelu KYB i Koni, a wszystko po to aby uświadomić Ci że Sachs Advantage nie jest odpowiednikiem konkurencyjnych modeli amorów, których sami ich producenci dedykują je bezpośrednio do obniżonej zawiechy (mam na myśli choćby KYB AGX, czy nawet KYB Ultra-SR), Sachs dla Advantage tego wprost nie mówi. Zatem żeby już się nie ciągnąć za języki i żeby nie czytać po raz kolejny twoich tekstów o czymś co wyjaśniłem kilka postów wyżej tylko Tobie (jak zresztą sam napisałeś) nie chciało się tego czytać Razz, zapodam to w sposób obrazowy:

modele Sachs'a: <-> odpowiedniki u konkurencji:

Sachs Super Touring <-> KYB Premium, KYB Exel-G/GR2

Sachs Advantage <-> KYB Exel-G/GR2

Sachs Unlimited <-> KYB Ultra-SR, Koni Special
(nie prod. dla 100NX)
odmiana Unlimited - Sporting <-> KYB AGX, Koni Sport
(nie prod. dla 100NX)

Jedyna sporna kwestia którą wartało by się zająć (i tu jest pole do popisu dla "znawców" Razz), dotyczy amorów Koni http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=61651 Mianowicie ja byłem święcie przekonany że do 100NXa podejdą zawodowe Koni Sport (tylko wymagane są przeróbki jakie miały miejsce swego czasu choćby u kolegi Ceremony), jednak po doczytaniu tego wątku http://www.100nx.fora.pl/ogloszenia-kupie-sprzedam-zamienie,4/s-komplet-amortyzatorow-koni-czerwone,2837.html mam zonka, bo wychodzi na to że przeróbka owszem jest wymagana ale dotyczy bardziej cywilnej wersji Koni czyli Koni Special. Zatem wg mnie sprawa warta rozstrzygnięcia, bo co ciekawe do Nx2000 są dedykowane Koni Sport http://www.modacar.com/products//NX2000/KYASK/KONI+Yellow+Adjustable+Sh.html (podobnie jak i KYB AGX), a do "europejczyków" nie.

foster napisał:

Co do Sachs Performance... to nie mam jak Ci udowodnić że były, jak nie są już od dawna produkowane. Info o nich mam od mojego sprzedawcy części bo sam mi zaproponował, że sprawdzi czy są do NX. Co miałem wkleić pusty link jak Ty? To proszę Razz:
http://www.sachsperformance.com/EU/index.html


Dziękuję, i tyle trzeba było "bojów", potyczek i próśb, aby uzyskać takie info? przecież na samym początku napisałem grzecznie: "nie mogę nic znaleźć o tych Performance jak możesz zapodaj jakiś link", co w bólach uczyniłeś, ale mimo to wielkie i szczere spasiba. p.s. Abstrahuję od tego że zapodany przez Ciebie link nic a nic nie wnosi do tematu "amor Sachs Performance do 100NXa" bo z tego co widzę dostępny jest tylko dla tych marek: Audi, BMW, Lotus, Mitsubishi, Opel, Porsche, Seat, Skoda, VW (ale ok nie to jest tematem głównym dyskusji więc nie drążę dalej, skupmy się na ważniejszych sprawach).

foster napisał:
O co Ty pijesz do mnie hyhy, że nie podjąłem polemiki? Bo nie znalazłem podstaw do niej. Chcesz się pokłócić czy co? Przykro mi ale dawno sobie odpuściłem utarczki z kimkolwiek na tym forum. Hmm piszesz że dołączyłem do level niżej? Hyhy, spox, nareszcie na swoim miejscu Laughing, swoje wiem, mesje Teoretyk-słowotok. Ale i tak Cie lubię Very Happy.


Hehe i ja też Cię lubię, mesje Konkrecie-Pomijamy pewne tematy Laughing

foster napisał:
Dalej... KYB Excel-G/GR-2 i Sachs Advantage to Ty w ogóle nie uznawałeś hyhy, aż do zwrócenia przeze mnie uwagi na nie Razz.


Tego zdanie to szczerze powiedziawszy w ogóle nie rozumiem, boję się nawet prosić o wyjaśnienia Laughing

foster napisał:

Jeździsz na jakiejś hybrydzie almerowatej, no naprawdę, gleba z prawdziwego zdarzenia Laughing. Ale to nie temat na to i nie Twoja wina że tak masz i szkoda się nad tym mi rozwodzić Very Happy. Dalej... czy zestawy dedykowane sprężyna+amortyzator to nie można rozpatrywać oddzielnie? Stwierdzenie to nie wyklucza np. gwintu Koni+Weitec... Tak że, poszukaj tych swoich kochones czy jeszcze je masz, pobaw się nimi i wyluzuj . Pozdro. Howk.


To smutne że szydzisz z produktów takiej marki jak choćby Eibach, cóż każdy orze jak może, mnie było stać tylko na Eibacha może Ciebie będzie stać na coś lepszego Laughing p.s. skoro coś niededykowane do danego modelu auta, przeszło pozytywnie test jakości i funkcjonalności (śmiga już 7 lat bez najmniejszych problemów i skutków ubocznych), to nie widzę powodu abym tylko i wyłącznie w celu poprawienia czyjegoś ego miał to coś wymieniać na coś stricte dedykowane do danego strucla Razz
p.s.2. I i już tak na marginesie, nie ładnie się zachowujesz wytykając komuś fanty na jakich śmiga, bo ja się nie zniżam do poziomu szydzenia z fantów na których Ty śmigasz, a wierz mi mógłbym Laughing
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 12 Sty 2009 12:39 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Sty 2009 12:54     Temat postu:

@Red... powinieneś startować do "Mam talent" jako człowiek, który w zasadzie zgadza się z kimś, ale mimo to się pokłóci Razz. Pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin