Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

po dodaniu gazu dusi sie, pyrkocze, stracil moc
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
komorokoro




Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Żoliborz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Lip 2009 17:24     Temat postu:

lewy napisał:
nie ktore gazniki nie maja z tylu tej srub tylko zaslepke hmm dalczego?


To pokrętło składu mieszanki więc raczej wszystkie mają tam srubkę tylko zaślepioną żeby nie bawić się Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 8:19     Temat postu:

gomes, a na analizatorze byłeś?
bo faktem jest w nx-ach wiele problemów rozwiązujesz wymianą gumowych wężyków,
ale te twoje objawy trochę mi zalatują ubogą mieszanką??
i ta śrubka z tyłu gaźnika, która jak nie byla ruszana, to powinna byc zaślepiona, jest od składu mieszanki - na benzynie!
na gazie, ustawiasz na parowniku jedną śrubką podstawienie przepony
i dławienie na śrubce na przewodzie idącym od parownika do gaźnika.
a dlaczego skład mieszanki?
bo jak jest uboga, to właśnie nie będzie Ci się chciał wkręcać na obroty, a silnik sie przegrzewa na ubogiej mieszance, a o takim objawie pisałeś.
z tym dociskaniem gazu mi dało do myślenia, bo mówiłeś, że jak szybko dodasz, to się dusi.
jak masz za bogatą mieszankę i dławisz silnik paliwem i trzyma Ci 500obr. to jak depniesz gazu, to od razu wskakuje na obroty, bo najpierw dostaje powietrze, rozrzedza za bogatą mieszankę i się kręci.
jak masz za ubogą, to właśnie go dusisz powietrzem, po wciśnięciu nagle pedału gazu.
dlatego jak dodajesz powoli, to jakoś "jest".
także pojechałbym na analizator i ustawił lambdę na około 1 - 1,2.
nie ustawiaj poniżej 1 bo będzie palił jak smok, a lepiej nie będzie (choć tak niektórzy się zarzekają, ale wedlug moich doświadczeń, to nieprawda).
poza tym sprawdź sobie jeszcze nie sam aparat zapłonowy, tylko ustawienie zapłonu. jak masz za późny, to będzie Ci właśnie wolniej sie wkręcał na obr. i dopalał w rurze, przez co "pierdzenie".
choć pierdzenie występuję też przy lewym powietrzu z pękniętych przewodów podciśnienia.
no i jeszcze jedno - nie wiem, jak u Was, ale u mnie już wiele razy zdarzało się, że usterki się nakładają, złośliwość losu.
także szukasz powodów przegrzewania się silnika w ubogiej mieszance, a po prostu termostat zawiesił się w pozycji zamknięcia (co również się zdarza, choć rzadziej, jak niedomykanie - mi tak zrobił na trasie) i jak Ci woda krąży na małym obiegu, to nie ma siły, żeby sie nie przegrzewał, nawet na trasie (musisz jechać na 1600-2000obr na czwórce i jakoś dojedziesz - sprawdzone Laughing ).
i ostatnie - pompa paliwa...
jak nie daje ciśnienia, to też nie będzie Ci wchodził na obroty, bo mu będzie brakować paliwa (lub zatkany filtr paliwa).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 13:42     Temat postu:

a wlasnie u kumpla jest zaslepiona i sie czasme dusi.u mnie jej nie ma i jakos nia wyregulowalem i jest ok.byle kiedys na analizie spalin i mi pokazal jak 1,3 czy 12,2 jakos tak ale powiedzial ze jest ok a pojechalem do mechanika to sie za glowe zlapal

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 7:20     Temat postu:

lewy napisał:
byle kiedys na analizie spalin i mi pokazal jak 1,3 czy 12,2 jakos tak ale powiedzial ze jest ok a pojechalem do mechanika to sie za glowe zlapal


to 1,3 to rozumiem, ale 12,2 hehe
dobre Very Happy

sprawdza się w zasadzie wartość CO i HC
(tlenku i weglowodorów, czyli tego co truje)

ale 12,2 CO ...
to raczej nie miałeś Very Happy

1,3 to pewnie miałeś, i to była lambda.
czyli jeździsz na zubożonej mieszance. ale nie jest źle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 7:27     Temat postu:

no moze przesadzilem 12,2.dokladnie nie pamietam ale mechanik powiedzial ze jest zle ale nie dusi sie teraz a pali 10l p rzy normalnej jezdzie a jak depne to 11l.powiem tak tym kolesiom po prostu nie chce sie tego robic w warsztatach i moze dlatego mi powiedzial ze jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 7:33     Temat postu:

to jak pojedziesz do magika, to sam se przypilnuj...
lambde masz mieć 1
(to stosunek powietrza do paliwa)
jak masz lambde 1,3,
tzn 1,3pow./1pal.
wartość lambdy powyżej 1 to mieszanka uboga.
poniżej 1 to bogata.
niektórzy mówią, zeby se ustawić 0,8 a nawet 0,6 żeby miał buta...
ale jak dla mnie, to zły pomysł, bo zalewasz go paliwem i tyle. gorzej odpala na zimnym (mówię o gaźniku i uruchamianiu na lpg) i pali dużo.
ja mam tak między 1,1-1,2.
nie narzekam na buta i przy dystrybutorze też staram się nie jęczeć Wink

i pamiętaj, zeby se ustawić jałowy, ale tez tak przy 3tyś obr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 7:40     Temat postu:

pali na dotyk buta wlasnie teraz ma a gazu nie mam.ogulnie ladnie chodzi oborty nie szaleja no jest cacy.ale czasem brak tej mocy tak jak bym wiedzial ze potrafi wiecej:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 08 Lip 2009 8:30     Temat postu:

W napisał:
to jak pojedziesz do magika, to sam se przypilnuj...
lambde masz mieć 1
(to stosunek powietrza do paliwa)
jak masz lambde 1,3,
tzn 1,3pow./1pal.

Prawie...
Lambda = 1,00 to AFR=14.7 (AFR - stosunek powietrzno-paliwowy, [link widoczny dla zalogowanych]).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 8:58     Temat postu:

marthen napisał:
W napisał:
to jak pojedziesz do magika, to sam se przypilnuj...
lambde masz mieć 1
(to stosunek powietrza do paliwa)
jak masz lambde 1,3,
tzn 1,3pow./1pal.

Prawie...
Lambda = 1,00 to AFR=14.7 (AFR - stosunek powietrzno-paliwowy, [link widoczny dla zalogowanych]).


wiem co piszę...
sam użyłeś, zresztą słusznie, słowa stosunek

nikt nie będzie pisał, ze na 1 kg paliwa ma być 14,7kg pow.
lambda 1, to właściwy stosunek, proporcje, a ile to wartościowo, liczbowo, a w naszym przypadku - wagowo - wynosi...
nie pisałem

poza tym, jeśli już chciałeś czepić się,
to trzeba było zauważyć, że lpg choć ma wyższą liczbę oktanową, to jest mniej kaloryczny od PB, dlatego więcej go pali auto.
waży ponadto nieco ponad 0,5kg w litrze w postaci płynnej, a benz 0,7kg.
ale na pewno to wiedziałeś...

dlatego stosunek benzyny (i to danej, a tu prawdopodobnie 95 okt.) do powietrza jest 1:14,7 w kilogramach.
a na gazie... będzie inaczej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W dnia 08 Lip 2009 9:33 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Lis 2009 0:01     Temat postu:

to jak najlepiej ustawic bo szkoda jezdzic 2,3,5 razy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 21 Gru 2009 19:25     Temat postu:

Witam. Ostatnio przy mrozach zauwazylem, iz moj termostat jest zdecydowanie do wymiany. Przy dojezdzie na uczelnie (16km) wskazowka ledwo ruszyla jak stanelem pod uczelnia(bylo -15). Jak wracalem na swiatlach troche go przygazowalem i temp wzrosla, zrobilo sie na chwile cieplo ale przy dalszej trasie(predkosc ok 100) wskazowka szybko spadla do poczatku. Termostat juz zamowiony.

Co do problemow ktore opisywalem wczesniej. Niestety, ale dalej sa. Opisywalem wczesniej iz po zimniejszej nocce przez ok 2 min auto mialo moc jaka powinno miec. Po tym jak wskazowka ruszyla do tej pierwszej kreski przyspieszajac nagle jakby go zamulilo i pozniej juz caly czas byl slaby. Ostatnio przy tych mrozach przez cala droge do szkoly moc byla ok poniewaz wskazowka od temp nie drgnela. Jazda wyglada tak samo na lpg jak i na bendzynie.

Co przy okazji wymiany termostatu moge wymienic (np. jakis czujnik odpowiedzialny za ssanie ?) abym na cieplym silniku mogl dalej bezproblemowo przyspieszac. Dodatkowo jak sie zagrzeje to prawie wogole nie ma przeskoku powyzej 3.5 tys(druga dysza)-przyspiesza liniowo. Jak jest zilmy odczucie jakby zalaczala sie mala turbinka. Przy cieplym silniku nie ma szans zamielic kolami (taki jest slaby). Troche sie rozpisalem ale moze to pomoze w naprowadzeniu co moze byc nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 21 Gru 2009 20:51     Temat postu:

bo jak jest zimny, to jest na ssaniu i dostaje więcej paliwa i dla tego lepiej idzie..jak się ssanie wyłączy, to wtedy Ci zamula...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smolka




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 27 Gru 2009 11:14     Temat postu: :):)

Koledzy jestem tu nowa wiec prosze o troche delikatnosci;) Wlasnie, mam problem z obrotami. Nie wazne czy silnik jest rozgrzany czy nie,podczas ruszania obroty spadaja z 2,5tys np na niespelna 1000ob!! Dlawi sie wtedy pomimo proby podgazowania, a w skrajnych przypadkach gasnie:/ Mechanik powiedzia,ze moze to byc problem z przepustnica, gdyz w tych nex'ach bywaly problemy z tym elementem. Macie jakies pomysly?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Gru 2009 13:32     Temat postu:

Smolka... w ilu tematach zastosujesz jeszcze kombinacje klawiszy pozwalającą na wykonanie podstawowych czynności operacyjnych, przeciętnego biurowca, polegających na kopiuj/wklej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smolka




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 27 Gru 2009 14:14     Temat postu:

Gem..nie widzialam dokladnie gdzie udzielicie konkretnej odpowiedz wiec prosze nie czepiaj sie na zas;] a nie chce mi sie pisac dwa razy tego samego. A jesli przeszkadzaja ci PODSTAWOWE CZYNNOSCI OPERACYJNE,PRZECIETNEGO BIUROWCA to juz twoj indywidualny problem..a moze masz cos do kobiet?;>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin