Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
sonda Lambda
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sydney




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Sty 2008 19:04     Temat postu:

a jezeli np mam pekniety kolektor wydechowy to ma to jakis wplyw na zla mieszanke paliwo-powietrze przez co zwiekszy sie spalanie??

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 29 Sty 2008 20:08     Temat postu:

no jak masz pekniety to masz zaklamane dane pomiaru analizy spalni. bo sonde wtykasz w koncowy tlumik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 30 Sty 2008 13:16     Temat postu:

Więc mam teraz pytanie do forumowiczów.
Kto zna i może polecić DOBREGO mechanika, który mogłby mi wyregulować gaźnik (w razie potrzeby także przeczyścić) tak aby zmieniły się dane z pomiarów analizatora spalin na poprawne. Jestem z Zielonej Góry i nie ukrywam, że interesuje mnie żeby to było jak najbliżej mojego miasta.
Nie chcę oddawać mojego auta w rece ludzi, którzy się nie znają i moge spaprać robote albo nic nie zrobić (a udać, że coś zrobili) i skasować mnie za to.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Sty 2008 14:29     Temat postu:

bozaaa napisał:
Więc mam teraz pytanie do forumowiczów.
Kto zna i może polecić DOBREGO mechanika, który mogłby mi wyregulować gaźnik (w razie potrzeby także przeczyścić) tak aby zmieniły się dane z pomiarów analizatora spalin na poprawne. Jestem z Zielonej Góry i nie ukrywam, że interesuje mnie żeby to było jak najbliżej mojego miasta.
Nie chcę oddawać mojego auta w rece ludzi, którzy się nie znają i moge spaprać robote albo nic nie zrobić (a udać, że coś zrobili) i skasować mnie za to.

Przeczyścić gaźnik możesz we własnym zakresie, jak i czym na forum opisane już było, choćby po to by zaoszczędzić "jakąś" sumę pieniędzy i zdobyć pewne doświadczenie. W regulację gaźnika od razu rąk bym nie pchał, wolałbym na Twoim miejscu najpierw przeczyścić gaźnik, pomyśleć nad podmianą sondy, np na pochodzącą ze szrotu ale wyglądającą na mało wysłużoną (bywa, że na szrotach lądują samochody rozbite, ale w których można się doszukać sprawnych jeszcze części ). Sprawdzić jeszcze szczelność układu, według mnie w miejscach łączeń poszczególnych odcinków doszukiwać się powinieneś ubytków w uszczelkach, złączkach oraz pęknięć, które jak kolega wyżej wspomniał też się zdarzają - jeśli takowe są to je wyeliminować. Wówczas skoczyć na analizę spalin i porównać wyniki z poprzednimi.
Osobiście regulację gaźnika uważam za ostateczność, skoro do tej pory samochód przechodził takie badania to prawdopodobne, że przyczyną może być następstwo jakichś uszkodzeń podzespołów.

PS. Ja poszukiwałem "fachowca" do regulacji w okolicach miejsca zamieszkania oraz w promilu 25km i nie znalazłem nikogo kto by mnie zapewnił, że wie z czym ma do czynienia. Jedynym najwiarygodniejszym z nich był gościu, który powiedział, że takie gaźniki nie rozregulowują się same a ich regulacja wymaga nie lada wiedzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bozaaa




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 30 Sty 2008 15:11     Temat postu:

O czyszczeniu gaźnika juz na forum czytalem. Ale się nie zabierałem za to gdyż najpierw chciałem mieć pewność, że działa poprawnie i dlatego oddałem go do wglądu mechanikowi. No i także słyszałem o tym, że te gaźniki się nie rozregulowują tak sobie z niczego. No i oczywiście to co mówisz można samemu zrobić, ale po prostu jakbym miał kogoś, komu można by oddać auto bo się na nim zna to chętnie bym sobie czasu i kłopotu zaoszczędził (brak garażu a pogoda kiepska i czasu też nie za dużo więc w miarę możliwości trzeba się umawiać z jakimś znajomym)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zajor
Gość






PostWysłany: 19 Lut 2008 11:48     Temat postu:

Ja mam problem mały z tą sondą całą. Mam wersje z silnikiem 1.6 rocznik 92 i mi sie upalilo to dziadostwo. Fura mieli teraz paliwo jak ruski kombajn. No i pytanie mam bo nigdy tego nie wymienialem. Czy mozna kupic jakis zamiennik a jesli tak to jakiej firmy no i czy od jakiegos innego modelu nissana nie pasuje tak jak to jest np. w przypadku amortyzatorow. Pomozcie.
Powrót do góry
aLzatian
Gość






PostWysłany: 06 Mar 2008 14:48     Temat postu:

Mrozu napisał:
Czarek czyżbyś pisał o Adama BMW Confused: Oj jego to przez sonde troche chlało o ile pamiętam coś ok. 20L w mieście. U mojego kumpla jak padła sonda w Fordzie Scorpio 2.0 to w mieście palił mu 25L. W naszych nyskach 1.6 na gaźniku nie wiem czy sonda ma jakiś wpływ na spalanie, bo do ustawianiu składu mieszanki jest odpowiednia śrubka.

Bylem u mechanika i powiedzial ze treba regolowac kompoterowo bo i tak sonda jest odpowiedzialana za sklad mieszanki i krecenie gaznika nic nie pomoze!!To gdzie jest ta stubka???
Powrót do góry
elektronik19




Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: 06 Mar 2008 17:59     Temat postu:

mierzyłem napiecia: jeden kabel to masa drugi to 5V a trzeci to wyjście ok 1V /na oscyloskopie widac przebieg zblizony do sinusa/. przy ok 3400 odcina \sasilanie i na wyjsci jest ok 10V. czy tak ma byc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aLzatian
Gość






PostWysłany: 09 Mar 2008 15:38     Temat postu:

Czy sonda z sunny 2.0D bedzie pasowac do 100nx 1.6 92r??I czy wogole bedzie pasowac do benzyniaka???
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 24 Mar 2008 23:12     Temat postu:

Też jestem ciekaw prawidłowych napięć w lambdzie. Zachęcam więc do odpowiedzi na powyższe pytanie (elektronik19)
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 11 Kwi 2008 16:29     Temat postu:

O to jest sonda 3-elektrodowa do naszych autek, z taką wtyczką:

http://www.allegro.pl/item339263209_sonda_lambda_renault_clio_i_megane_scenic_3_kable.html

i za jedyne 74 zeta


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 11 Kwi 2008 16:30 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Sie 2008 21:54     Temat postu:

Z jakich roczników primerki sonda lambda będzie pasować do naszego SR20DE

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Lut 2010 18:31     Temat postu:

witam. jaka sonde wybrac? na allegro sa uzywane za 50zł lub nowe cos takiego jak NGK NTK za ok 70zł , bez nazwy od 40 do 70zł lub boscha 120-160zł.. która wybrac? osobicie wydaje mi się ze ngk bylaby najlepsza bo mogłbym sobie ją sam odebrac osobicie wiec i wrazie W z gwarancją miałbym mniejszy problem... prosze o opinie pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paxon




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kłodzko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 27 Lut 2010 17:00     Temat postu:

czy moze byc taki objaw od sondy lambdy
jade wrzucam na luz obroty spadaja do 1.1k
gdy sie zatrzymam dopiero spadaja na ~~900 trzymaja sie równo, chociaż czaem strasznie faluja ale bardzo rzadko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Lut 2010 0:14     Temat postu:

odlacz sonde i zobacz czy to CI coś zmieni. u mnie przy odłączonej jak i podłączonej sondzie auto pali jak ruski kombajn. do tego przy bardzo rozgrzanym silniku (czyt przy 0 stopni cel. przejechane 30km) auto ma dopiero normalne spalanie i do tego odczuwalne są gorsze osiagi wiec tak wnioskujac sonda zaczyna działać i daje prawidlowy odczyt przez co tworzy się odpowiednia mieszanka paliwowo-powietrzna dzięki czemu osiągi są takie jak być powinny. co do obrotów to Ci napisze jak wymienie sonde czy się ustabilizowały bo u mnie nie jest w tej kwestii idealnie ale myśle ze może cos to dać... pozdr

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 28 Lut 2010 0:14 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin