Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
sonda Lambda
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paxon




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kłodzko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Lut 2010 16:59     Temat postu:

jest jakis problem z odlaczeniem sondy czy zwykly laik moze to zrobic?
z mechanika mam tyle wspolnego ze wiem jak sprawdzic plyny i nalac paliwa:P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Lut 2010 18:48     Temat postu:

ja u siebie w DS nie miałem problemu z jej odłączeniem. wyciągam wtyk (zaznaczone na zdjęciu) i to wszystko. nic wiecej nie cudowałem.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
paxon




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kłodzko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Lut 2010 19:18     Temat postu:

gitarka dzieki ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Mar 2010 19:14     Temat postu:

dobra u mnie po wymianie sondy spalanie spadło do ok 10 litrow na 100 wiec przy tkaim jezdzeniu i tej temp mysle ze jest ok. takze nie jak spalanie jest nie takie jak byc powinno zacznijcie od sprawdzenia sondy... bo u siebie niepotrzebnie wymienilem inne gadzety ktore i tak nic nie daly. pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Paź 2010 21:00     Temat postu:

no i zachcialo mi sie wymienic sonde lambda:/ stanelo na tym ze gwint gdzie wkreca sie sonde lambda zostal zerwany,gwint w kolektorze jak i we wkretce/przejsciowce ktora wkreca sie w kolektor zostal zerwany... jutro poszukiwanie nakretki 18x1,5 i trzeba przyspawac do kolektora-chyba jedyne wyjscie.podziekowania dla kolegow z norauto poznan franowo;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 790
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Paź 2010 12:36     Temat postu:

Ciężko będzie dospawać ponieważ nie jest on metalowy a żeliwny czy jeszcze z czegoś innego. Mowa o oryginalnym do Ga16ds/de. Sam miałem problem usuwając EGR i przy zaślepianiu nie miałem jak odkręcić i została mi rurka w środku i uciąłem i nie dało się pospawać więc zalali dziurę jakąś masą. Nie polecam go odkręcać bo śruby są tak zapieczone że przy demontażu jedną ukręciłem a i z założeniem też jest troszkę roboty bo na łączeniu do dalszej części wydechu jest ciężko to wcisnąć. To tyle z mojej strony pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawidkrakow dnia 12 Paź 2010 12:38 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Paź 2010 17:51     Temat postu:

No i udalo sie dospawac nakretke:D sonda wkrecona,dziala i jest ok.u mnie to problem byl nawet z odkreceniem srub od oslony kolektora,tradycyjnie od nowosci nic tam nie bylo ruszane,nawet ori sonda byla.
P.S. serdeczne pozdrowienia srodkowym palcem dla poznańskich spawaczy ktorzy niechcieli pomoc w sytuacji podbramkowej(dzis przeglad rejestracyjny)!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Paź 2010 19:39     Temat postu:

Też jakiś czas temu męczyłem się z wykręcaniem oryginalnej sondy. U mnie całe szczęście poszło bez problemów. Trochę płynu penetrującego i rozgrzanie kolektora pomaga, całość pod wpływem ciepła się rozpręża i ułatwia odkręcenie.
Ja za NGK zapłaciłem 71zł (nowa, DS).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Paź 2010 21:44     Temat postu:

tez szukalem uniwersalnej NGK i w jednym sklepie to nawet niechcieli mi sprzedac bo cos tam w ich katalogu sie nie zgadzalo,ze niby ma miec 1przewod a ja chcialem z 3. byli lepsi ktorzy twierdzili ze 100nx niema sondy.ostatecznie kupilem za 150zl w innym miejscu niewiadomej firmy ale dedykowana do 100nxa. U mnie wd40 i palnik niewiele pomoglo.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 12 Paź 2010 21:47 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Paź 2010 22:39     Temat postu:

Były NXy bez lambdy też.
U mnie w DSie jeden kabelek od sondy, w DE sondy są z jednym i trzema kabelkami. Te z trzema kosztują horrendalne pieniądze (z tego co popytałem w sklepach), po kilkaset złotych od Boscha czy NGK-NTN więc jeśli działa ta co kupiłeś to nie masz co narzekać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Paź 2010 23:08     Temat postu:

ale wszystkie DE mialy sonde. ta co kupilem to dziala spalanie z 16-20 spadlo znow do 8-10 Very Happy
zgadza sie ze boscha sa bardzo drogie,ale ngk-ntk w normalnych cenach;ja chcialem kupic za 140zl. w sumie liczba kabli nie gra istotnej roli:
-jednoprzewodowa-czarny sygnalowy
-trojprzewodowa-czarny sygnalowy+2biale na podgrzewanie sondy
-czteroprzewodowe-czarny sygnalowy+2biale na podgrzew+szary na mase
stwierdzono ze masa na zardzewialej obudowie sondy jest inna niz na biegunie ujemnym aku wiec postanowiono doprowadzic mase bezposrednio przewodem.a podgrzewanie sondy ma charakyer pomocniczy,chodzi by szybciej sie rozgrzala i wysylala sygnal do kompa.czyli od biedy jednoprzewodowa z powodzeniem zdalaby egzamin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
q_nerk
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Gru 2010 22:10     Temat postu:

PAcjent SR20DE - objawy - trasa 850km (w tym ok 150-200 po mieście) i spalanie wyszło ok 11,4/100km jadąc średnio ok 3tys obr czyli dziebka za dużo. Okazało się że jeden kabelek przy sondzie się uwalił (Rezystancyjna,tytanowa). Mam już drugą sondę (używka) i tylko kostkę muszę zmienić, ale do rzeczy - spalanie mimo sondy wydaje mi się zbyt duże. Przepływka jest ok, tps ustawiony wg serwisówki, lewego powietrza nie ma. Gdzie jeszcze jaj mam szukać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Gru 2010 18:31     Temat postu:

hmmm...co prawda nie mam SR'ki,ale w dzisiejszych warunkach 11,4l w meiscie to chyba nie az tak odbiegajace od normy? dla mnie osobiscie ekonomiczna jazda to so 2,5 tys. obrotow i wciskajac gaz powoli Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
q_nerk
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Gru 2010 20:07     Temat postu:

heh to wyszło na trasie 850 km, gdzie tylko 150-200 było po mieście, reszta trasa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin