Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Filtr stożkowy / który wybrać / Jak zamontowac ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Sty 2008 12:56     Temat postu:

Ja z świecącej jak psu .... rury nierdzewki zrezygnowałem. Jasne że to ślicznie wygląda, ale ja na pokazy z moją nysa nie jeżdzę. Dolot ma spełniać swoją rolę, a wszystko co metalowe nagrzewa się przy silniku o wiele bardziej niż pcv, silikon, guma, tektura czy inne usrojstwo, a jak wiadomo im cieplejsze powietrze w dolocie tym gorzej. Więc ja mimo że już zakupiłem taka "power rurę" zrezygnowałem z jej montażu i gdybym nie miał blosa to pewnie na tym odcinku ciągnięta była by zwykła rura pcv.

Sykul pisałeś że czytałeś o moim projekcie, a przecież tam był dokładny opis co i jak: [link widoczny dla zalogowanych]
Weź tylko korektę na blosa tzn uznaj że go tam nie ma i na tym odcinku ciągnij ww. rurę pcv, reszta zmian z puchą i stożkiem jak u mnie. Dodam że ja mam filtr na odmie fi 18mm. Jest szkoła która uznaje stożek schowany tylko w nadkolu (zimne powietrze, stożek nie nagrzewa się od silnika). Ja wolałem jednak dociągnąć sobie zimne z nadkola, a stożek pozostawiłem w miejscu dawnej puchy. Może z czasem nabędę jakąś osłonkę termiczną na stożka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Sty 2008 13:29     Temat postu:

red_shogun napisał:
...


Czyli filtr na odme 18mm.
Czujnik masz zostawiony, więc muszę dorobić adapter jeśli chciałbym mieć podobnie. Do tego o ile pamiętam 2 kolanka 120 stopni i kawałek prostego przewodu (zamiast Twojego blosa) ile???

Co zrobiłeś z pozostałymi przewodami z dolotu??? wszystkie zaślepione???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 27 Sty 2008 13:29 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Sty 2008 14:24     Temat postu:

sykul napisał:
red_shogun napisał:
...


Czyli filtr na odme 18mm.

Czujnik masz zostawiony, więc muszę dorobić adapter jeśli chciałbym mieć podobnie. Do tego o ile pamiętam 2 kolanka 120 stopni i kawałek prostego przewodu (zamiast Twojego blosa) ile???

Co zrobiłeś z pozostałymi przewodami z dolotu??? wszystkie zaślepione???


No chyba po fotkach i na chlopski rozum latwo zgadnać że tyle aby pasowało hehe, nie chce Cię tu w błąd wprowadzać bo jak wiesz ja mialem dolot pod blosa robiony ale to będzie dość krótki odcinek rurki pcv (na pewnoe nie takie długości jak w 1.6 choćby u Abartha). Myślę że 30-40cm rurki ci styknie (zawsze można uciąć) no i do tego dwa kolanka jak u mnie.

Z jakimi "pozostałymi przewodami"?
Wężyk z odmy wyj.... jak widać i dałem tam ww. filterek, a na odcinku gdzie mam blosa musisz wrzucic w rurkę wężyk od wolnych obrotów i z tego co mi wiadomo to chyba tyle.

P.S.
Zresztą zastanawiam się czy ruszanie ori dolotu za przepływomierzem w twoim przypadku w ogóle ma sens skoro i tak nie zakładasz tam blosa <myśli>


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 27 Sty 2008 14:28 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Sty 2008 16:42     Temat postu:

red_shogun napisał:
...Z jakimi "pozostałymi przewodami"?...


Z tymi dwoma przewodami zaraz za tym aluminiowym korpusem z czujnikiem co są połączone od strony przedniej szyby.
Widoczne na tym foto:
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]


Poniżej zdjęcia mojej komory silnika:
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli chodzi o przewód dolotowy, to myślałem ewentualnie o czymś takim:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 27 Sty 2008 16:51 , w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Sty 2008 11:40     Temat postu:

sykul napisał:
red_shogun napisał:
...Z jakimi "pozostałymi przewodami"?...


Z tymi dwoma przewodami zaraz za tym aluminiowym korpusem z czujnikiem co są połączone od strony przedniej szyby.
Widoczne na tym foto:
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]


Jeśli chodzi o przewód dolotowy, to myślałem ewentualnie o czymś takim:
[link widoczny dla zalogowanych]


Nadal niestety nie wiem o jakie przewody Ci chodzi (może weź tą fotkę ze swoją komorą silnika otwórz w paincie zakreśl jaskrawym kolorem miejsce gdzie wg ciebie te przewody się znajdują i wtedy zapodaj do wglądu, to może tak do tego dojdziemy).

Ja w nawiązaniu do tego o czym pisałem w moim poprzednim poscie, podaję ci tutaj przerobioną twoją fotkę z zaznaczonym odcinkiem na dolocie którego bym nie ruszał (jeśli nie wrzucasz w to miejsce np. blosa).
Ewentualnie ten wężyk od odmy możesz zaślepić i dać na odmę ten mały filterek o którym rozmawialiśmy wyżej.
[link widoczny dla zalogowanych]

Wychodzi na to że cały dolot w gti sprowadzi się do przeróbki mocowania stożka do przepływomierza i teoretycznie finito, chyba że lecisz ze stożkiem w nadkole to wtedy trzeba od przepływomierza ciągnąć rurkę (pcv, czy alu czy inną) i dalej jechać po kolankach w to nadkole.

Co do tych "przewodów dolotowych" (power alu rury Razz) [link widoczny dla zalogowanych]
to ja osobiście wypowiedziałem się już na ten temat kilka postów wyżej, a wybór należy do Ciebie czy użyjesz ślicznej rury alu przewodzącej ciepło, czy polecisz z mniej okazałą rurą (np. pcv) ale będącą izolatorem dla gorąca buchającego od silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Sty 2008 16:18     Temat postu:

red_shogun napisał:
....Nadal niestety nie wiem o jakie przewody Ci chodzi...


Chodzi mi o te 2 przewody od powietrza zaznaczone na poniższym foto zielonymi strzałkami

[link widoczny dla zalogowanych]

A ten element aluminiowy z czujnikiem (chyba przepływomierz)(zaznaczony u mnie na czerwono) też zostawić???

A co inni użytkownicy z pomysłem zostawienia tej części dolotu Confused:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 28 Sty 2008 16:20 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Sty 2008 16:57     Temat postu:

sykul napisał:
red_shogun napisał:
....Nadal niestety nie wiem o jakie przewody Ci chodzi...


Chodzi mi o te 2 przewody od powietrza zaznaczone na poniższym foto zielonymi strzałkami

[link widoczny dla zalogowanych]

A ten element aluminiowy z czujnikiem (chyba przepływomierz)(zaznaczony u mnie na czerwono) też zostawić???

A co inni użytkownicy z pomysłem zostawienia tej części dolotu Confused:


Wiesz co, zastanawiam się czy ty mnie w ogóle czytasz
Ale ok nieważne to jeszcze raz:
1) Jak wiesz ja na tym odcinku dolotu mam wstawionego blosa, przez co musiałem wyj.... ten cały czarny, gumowy ori element. Z tych wężyków które zaznaczyłeś najważniejszy jest ten od wolnych obrotów jego musisz zostawić, ten od odmy jak już 3 razy pisałem możesz zaślepić.
Teraz tylko jeszcze raz zadam ci pewne dość ważne pytanie: po co chcesz wywalać ten gumowy, czarny element ori dolotu skoro nie wrzucasz w to miejsce np. blosa?
2) Inna sprawa: nie wyobrażam sobie żeby nasze gti hulało bez przepływomierza, więc ten jak to nazywasz "aluminiowy element" jak najbardziej powinieneś zostawić w spokoju.
3) Inną kwestią jest to jak połączyć stożek z przepływomierzem, z tym że odpowiedź na to masz m.in. na fotkach z mojego projektu, do których linka też już ci zapodawałem kilka postów wyżej.
Osobiście nie lubię się powtarzać, więc błagam miej litość i czytaj to co już napisałem.

p.s.
Jak chcesz się więcej dowiedzieć o przeróbkach dolotu w nissankach (w tym w silniku SR20DE) to odsyłam cię na forum nissana (NKP) - tam ta tematyka była maglowana na wszelkie strony i ja również swego czasu czerpałem wiedzę stamtąd.

p.s.2
już idę ci na rękę i wynalazłem na NKP taką fotkę (SR20DE w sunnym gti):
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widzisz gumowy ori element dolotu pozostał, przerobione zostało tylko mocowanie stożka do przepływomierza (u mnie dokupiłem i przerobiłem taki "adapterek"). Stożek leży jak i u mnie w miejscu dawnej puchy z filtrem, ale można od razu z nim lecieć w nadkole - wtedy robi się prawdziwy "zimny dolot".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 28 Sty 2008 17:10 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Sty 2008 17:12     Temat postu:

red_shogun napisał:
... po co chcesz wywalać ten gumowy, czarny element ori dolotu skoro nie wrzucasz w to miejsce np. blosa? ...


Wydawało mi się że powinno się zmieniać cały przewód dolotowy, bo wtedy jest szczelniejszy - w porównaniu do ori dolotu.

Ale jeśli ten element nie ma wpływu na jakość pracy stożka to go zostawię, wtedy mogę więcej finansów przeznaczyć na sam stożek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 28 Sty 2008 17:13 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Sty 2008 22:34     Temat postu:

I jeszcze do powyższego: lepszy jest filtr bawełniany, czy popularne ostatnio w tech. SSM (stalowy)????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Sty 2008 22:53     Temat postu:

red_shogun napisał:
... wynalazłem na NKP taką fotkę (SR20DE w sunnym gti):
[link widoczny dla zalogowanych]
....



Dzięki za pomoc i za fotke - jakbym patrzył na swój pojazd po przeróbce.


P.S.
Jeszcze raz w sprawie rodzaju materiału filtrującego: Lepsza jest sprawdzona bawełna, czy nowatorskie SSM???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Abarth
Gość






PostWysłany: 30 Sty 2008 1:13     Temat postu:

sykul napisał:


P.S.
Jeszcze raz w sprawie rodzaju materiału filtrującego: Lepsza jest sprawdzona bawełna, czy nowatorskie SSM???


Moim zdaniem zdecydowanie bawełna Za tego kingdragona dałem 230zł i jak słysze jak ta setka chodzi to nie żałuje ani złotówki Cool
Powrót do góry
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Sty 2008 10:38     Temat postu:

Abarth napisał:
...Moim zdaniem zdecydowanie bawełna ...



Dzięki jeszcze tylko to chciałem wiedzieć.

Teraz zostało mi tylko skompletować elementy i biorę się za montaż. Confused:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 30 Sty 2008 12:13     Temat postu:

A jakis czas temu stworzylem z nudow i jakis pierdol w warsztacie taki dolot, jest to wersja beta :

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gościu dnia 30 Sty 2008 12:14 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 30 Sty 2008 13:44     Temat postu:

Gościu napisał:
A jakis czas temu stworzylem z nudow i jakis pierdol w warsztacie taki dolot, jest to wersja beta :

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

Czyli wariacja nt. dolotu, o której rozmawialiśmy u Ciebie w Warsztacie.
Daje to coś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 30 Sty 2008 14:12     Temat postu:

Powiem ci tak wczesniej mialem dziure 5-6 tys teraz dziury brak , niema uczucia ze jak silnik sie nagrzeje to fura slabnie , czy chlodny czy goracy idze tak samo, a powyzej 100km\h na 3 biegu pieknie dokreca gore przy nastepnym takowaniu wymienie gwizdek w blosie na typ A

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 8 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin