Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gaz do 100NX GTi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Kwi 2007 10:05     Temat postu:

To teraz ode mnie kilka aktualizacji co do użytkowania LPG w GTI:

1) od ostatniego czasu zmieniło się to, że BRC II generacji zostało zmodifikowane pod blosa- efekty:
a) myślałem że na mikserze mam i tak fajne stabilne obroty i nie najgorszą (jak na gaz) moc, jednak po zastosowaniu blosa efekt piorunujący, przykład - dane z hamowni:
- jeszcze na mikserze BRC II generacja: 124KM na Pb i 121KM na LPG
- na blosie: 147KM z haczkiem na PB (tak tak wyszło więcej niż fabryka hehe) i 139,5KM na LPG (wykresy z hamowni i może filmiki zapodam już niedługo w dziale "BLOS BLOS BLOS")
- w przyszłości dojdzie CAI

Co mogę polecić przyszłym użytkownikom LPG:
kupić używaną lub nową instalkę II generacji np. BRC, ale bez miksera - pieniążki z miksera przeznaczyć na blosa (ok. 310zł allegro) - powyższe wyniki mówią same za siebie

2) Co do V max.: od ostatniego czasu skądinąd wiem, że liczniki nysek robią takie przekłamania (do tego jak się nałoży jeszcze temat niestandardowego ogumienia itp.), że szkoda nawet porównywać osiągi na podstawie zegara na tablicy rozdzielczej

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 17 Kwi 2007 11:08     Temat postu:

red_shogun napisał:
2) Co do V max.: od ostatniego czasu skądinąd wiem, że liczniki nysek robią takie przekłamania (do tego jak się nałoży jeszcze temat niestandardowego ogumienia itp.), że szkoda nawet porównywać osiągi na podstawie zegara na tablicy rozdzielczej

U mnie wręcz przeciwnie - na 195/50R15 przekłamania w granicach błędu statystycznego. Kiedyś o tym pisałem na forum, ale powtórzę:
Testy na A4 - Gliwice-Wrocław, w lecie zeszłego roku:
- przy licznikowym 120km/h - 1km (między słupkami kilometrowymi) w 30,1s
- przy licznikowym 180km/h - 1km w 20,1s.
Oczywiście mierzone bez GPS, tylko ręcznym stoperem, ale IMO wyniki są dość wiarygodne (powtórzone parokrotnie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 17 Kwi 2007 12:42     Temat postu:

cwane z słupkami trzeba by kiedyś zobaczyc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 17 Kwi 2007 20:23     Temat postu:

"kupić używaną lub nową instalkę II generacji np. BRC, ale bez miksera - pieniążki z miksera przeznaczyć na blosa (ok. 310zł allegro) - powyższe wyniki mówią same za siebie Smile "

Jaki jest mniej więcej koszt takiej instalacji? Nie orientuje sie zupelnie w cenach. Poszperalem troche w internecie i znalazlem ze:
Montaż z wtryskiem wielopunktowym 1.200, - 1.600 zł
Jednak czy jest to cena całej instalacji czy do tej ceny nalezy dodac cene dodatkowych czesci?

Link do strony z cennikiem:
http://www.autogaz.auto.pl/cennik.html
Powrót do góry
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 17 Kwi 2007 21:25     Temat postu:

red_shogun napisał:
...
- na blosie: 147KM z haczkiem na PB (tak tak wyszło więcej niż fabryka hehe) i 139,5KM na LPG (wykresy z hamowni i może filmiki zapodam już niedługo w dziale "BLOS BLOS BLOS")


Shocked o kurde! Takie "in your face" dla przeciwników gazu... Red - proszę rozpisz się w temacie BLOS BLOS BLOS, muszę coś takiego u siebie zapodać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Kwi 2007 23:21     Temat postu:

damianos napisał:
red_shogun napisał:
...
- na blosie: 147KM z haczkiem na PB (tak tak wyszło więcej niż fabryka hehe) i 139,5KM na LPG (wykresy z hamowni i może filmiki zapodam już niedługo w dziale "BLOS BLOS BLOS")


Shocked o kurde! Takie "in your face" dla przeciwników gazu... Red - proszę rozpisz się w temacie BLOS BLOS BLOS, muszę coś takiego u siebie zapodać


fotki z opisem mojego blosa są już na "BLOS BLOS BLOS" pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 17 Kwi 2007 23:25 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Kwi 2007 23:25     Temat postu:

Ronald napisał:
"kupić używaną lub nową instalkę II generacji np. BRC, ale bez miksera - pieniążki z miksera przeznaczyć na blosa (ok. 310zł allegro) - powyższe wyniki mówią same za siebie Smile "

Jaki jest mniej więcej koszt takiej instalacji? Nie orientuje sie zupelnie w cenach. Poszperalem troche w internecie i znalazlem ze:
Montaż z wtryskiem wielopunktowym 1.200, - 1.600 zł
Jednak czy jest to cena całej instalacji czy do tej ceny nalezy dodac cene dodatkowych czesci?

Link do strony z cennikiem:
http://www.autogaz.auto.pl/cennik.html


Nie mam pojęcia jaki jest obecnie koszt instalki II generacji (moja jeździ od 2004r.). Masz neta więc wyszukanie info na ten temat nie powinno być problemem, zresztą patrząc na powyższy link widzę że dobrze Ci idzie, jeszcze tylko uważne czytanie i niedługo sam sobie odpowiesz na zadane przez siebie pytanie Laughing pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Kwi 2007 0:04     Temat postu:

marthen napisał:
red_shogun napisał:
2) Co do V max.: od ostatniego czasu skądinąd wiem, że liczniki nysek robią takie przekłamania (do tego jak się nałoży jeszcze temat niestandardowego ogumienia itp.), że szkoda nawet porównywać osiągi na podstawie zegara na tablicy rozdzielczej

U mnie wręcz przeciwnie - na 195/50R15 przekłamania w granicach błędu statystycznego. Kiedyś o tym pisałem na forum, ale powtórzę:
Testy na A4 - Gliwice-Wrocław, w lecie zeszłego roku:
- przy licznikowym 120km/h - 1km (między słupkami kilometrowymi) w 30,1s
- przy licznikowym 180km/h - 1km w 20,1s.
Oczywiście mierzone bez GPS, tylko ręcznym stoperem, ale IMO wyniki są dość wiarygodne (powtórzone parokrotnie).


OK Ty w 1.6 na 195/50/R15 masz nie najgorzej ("błąd statystyczny"), choć i tak masz różnicę w średnicy względem oryginału (175/65R14) wynoszącą +1,2% (+7,1mm)
http://www.opony-alufelgi.pl/index.php?cont=enc&sub=opt&nom=175/65R14

Jednak u mnie w 2.0 gdy jeżdżę na 185/55/R15 różnica w średnicy względem oryginału (195/55/R14) to już -2,5% (-14,4mm) więc licznik już sporo przekłamuje. Porównując auta między nami różnica wzrasta jeszcze bardziej. Do tego dochodzą przekłamania związane stricte z samym "leciwym" licznikiem (na linkę) - o co mi głównie chodziło pisząc powyższy tekst

pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 18 Kwi 2007 0:29 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 18 Kwi 2007 7:08     Temat postu:

red_shogun napisał:
marthen napisał:
red_shogun napisał:
2) Co do V max.: od ostatniego czasu skądinąd wiem, że liczniki nysek robią takie przekłamania (do tego jak się nałoży jeszcze temat niestandardowego ogumienia itp.), że szkoda nawet porównywać osiągi na podstawie zegara na tablicy rozdzielczej

U mnie wręcz przeciwnie - na 195/50R15 przekłamania w granicach błędu statystycznego. Kiedyś o tym pisałem na forum, ale powtórzę:
Testy na A4 - Gliwice-Wrocław, w lecie zeszłego roku:
- przy licznikowym 120km/h - 1km (między słupkami kilometrowymi) w 30,1s
- przy licznikowym 180km/h - 1km w 20,1s.
Oczywiście mierzone bez GPS, tylko ręcznym stoperem, ale IMO wyniki są dość wiarygodne (powtórzone parokrotnie).

Jednak u mnie w 2.0 gdy jeżdżę na 185/55/R15 różnica w średnicy względem oryginału (195/55/R14) to już -2,5% (-14,4mm) więc licznik już sporo przekłamuje. Porównując auta między nami różnica wzrasta jeszcze bardziej. Do tego dochodzą przekłamania związane stricte z samym "leciwym" licznikiem (na linkę) - o co mi głównie chodziło pisząc powyższy tekst

Wniosek - założ normalne opony Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 498
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18 Kwi 2007 13:47     Temat postu:

red_shogun napisał:

2) Co do V max.: od ostatniego czasu skądinąd wiem, że liczniki nysek robią takie przekłamania (do tego jak się nałoży jeszcze temat niestandardowego ogumienia itp.), że szkoda nawet porównywać osiągi na podstawie zegara na tablicy rozdzielczej

Opony mam 175/65R14 czyli standardowe od NX. Tyle że ja jeżdżę 2.0 i w tym momencie nie są standardowe Wink
Co do przekłamań: nie miałem jak zmierzyć inaczej. Dlatego bez cwaniaczenia że "wyciągam 205" napisałem że tyle mi licznik pokazuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Kwi 2007 14:58     Temat postu:

kpi napisał:
red_shogun napisał:

2) Co do V max.: od ostatniego czasu skądinąd wiem, że liczniki nysek robią takie przekłamania (do tego jak się nałoży jeszcze temat niestandardowego ogumienia itp.), że szkoda nawet porównywać osiągi na podstawie zegara na tablicy rozdzielczej

Opony mam 175/65R14 czyli standardowe od NX. Tyle że ja jeżdżę 2.0 i w tym momencie nie są standardowe Wink
Co do przekłamań: nie miałem jak zmierzyć inaczej. Dlatego bez cwaniaczenia że "wyciągam 205" napisałem że tyle mi licznik pokazuje.


Czekaj to czy ja dobrze rozumiem to masz juz zagazowane to gti czy nie? a jak tak to czy te 205km/h to było na gazie?

co do Twoich kapci to wg mnie 175 to ciut za wąsko na moc gti - pewnie lubisz non stop startować z pichami spod świateł Laughing Poza tym masz przekłamanie względem wyjściowych kapci (195/55/R14) ok 13mm tj. 2,2% na średnicy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 498
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19 Kwi 2007 0:33     Temat postu:

red_shogun napisał:
Czekaj to czy ja dobrze rozumiem to masz juz zagazowane to gti czy nie? a jak tak to czy te 205km/h to było na gazie?

Mam zagazowane. Instalacja z sekwencyjnym wtryskiem czy coś. Te 205 km/h to było na gazie. Może by poszedł jeszcze kilka kresek, ale już nie było na to czasu ani ochoty. Do tego zawsze wożę antenę na dachu i ona też daje swój opór. Na wspomnianych oponach przy takich prędkościach też nie czuję się za pewnie. Na benzynie raczej nie jeżdżę. No chyba że jest "krótkie wyprzedzanie".
red_shogun napisał:

co do Twoich kapci to wg mnie 175 to ciut za wąsko na moc gti - pewnie lubisz non stop startować z pichami spod świateł Laughing Poza tym masz przekłamanie względem wyjściowych kapci (195/55/R14) ok 13mm tj. 2,2% na średnicy

Może tak: ani razu nie wystartowałem jeszcze z piskiem ze świateł. Przy wyjeździe z bocznej uliczki (na szybko i skręt) to się kilka razy zdarzyło zamielić, ale sądzę że na 205/50 też by zamielił. Co do przekłamania to wiem że tak jest, ale oryginalne opony są kosmicznie drogie. Teraz planuję zmienić na jakieś 15", ale dam 195/50 R15. Czyli też będzie przekłamanie. Swoje kapcie + oryginalne alumy od GTi pewnie pogonię komuś. Chciałem jeszcze dodać, że jak miałem 1.6 gaźnikowe to ciągnęło mi 195 km/h na gazie. Przynajmniej na początku. Potem(po ok 5000 km) max 180 km/h. Po regulacji znów 190 km/h i tak w kółko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Kwi 2007 9:19     Temat postu:

kpi napisał:
red_shogun napisał:
Czekaj to czy ja dobrze rozumiem to masz juz zagazowane to gti czy nie? a jak tak to czy te 205km/h to było na gazie?

Mam zagazowane. Instalacja z sekwencyjnym wtryskiem czy coś. Te 205 km/h to było na gazie. Może by poszedł jeszcze kilka kresek, ale już nie było na to czasu ani ochoty. Do tego zawsze wożę antenę na dachu i ona też daje swój opór. Na wspomnianych oponach przy takich prędkościach też nie czuję się za pewnie. Na benzynie raczej nie jeżdżę. No chyba że jest "krótkie wyprzedzanie".
red_shogun napisał:

co do Twoich kapci to wg mnie 175 to ciut za wąsko na moc gti - pewnie lubisz non stop startować z pichami spod świateł Laughing Poza tym masz przekłamanie względem wyjściowych kapci (195/55/R14) ok 13mm tj. 2,2% na średnicy

Może tak: ani razu nie wystartowałem jeszcze z piskiem ze świateł. Przy wyjeździe z bocznej uliczki (na szybko i skręt) to się kilka razy zdarzyło zamielić, ale sądzę że na 205/50 też by zamielił. Co do przekłamania to wiem że tak jest, ale oryginalne opony są kosmicznie drogie. Teraz planuję zmienić na jakieś 15", ale dam 195/50 R15. Czyli też będzie przekłamanie. Swoje kapcie + oryginalne alumy od GTi pewnie pogonię komuś. Chciałem jeszcze dodać, że jak miałem 1.6 gaźnikowe to ciągnęło mi 195 km/h na gazie. Przynajmniej na początku. Potem(po ok 5000 km) max 180 km/h. Po regulacji znów 190 km/h i tak w kółko.


No tak co sekwencja to sekwencja, ja dopiero przymierzam się do przetestowania V max. na blosie, ale też nie mam w pełni zaufania do przednich kapci Laughing
Ja mam na tyle: 195/50/15 a na przodzie: 185/55/15 - ze względu na obniżone podwozie i zbyt częste bolączki z rysowaniem "spodu silnika" Laughing

p.s. a wie ktoś ile ma V max. 100NX 1.6 wg fabryki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 19 Kwi 2007 10:33     Temat postu:

red_shogun napisał:
p.s. a wie ktoś ile ma V max. 100NX 1.6 wg fabryki?

Mój kiedyś poszedł 187km/h (podczas testów na A4, więc podejrzewam że to w miarę realna wartość).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Kwi 2007 11:25     Temat postu:

marthen napisał:
red_shogun napisał:
p.s. a wie ktoś ile ma V max. 100NX 1.6 wg fabryki?

Mój kiedyś poszedł 187km/h (podczas testów na A4, więc podejrzewam że to w miarę realna wartość).


No już mam: fabryczne GA16DS ma V max. katalogowo 190km/h (dla manuala)
i przyspieszenie 10,7s do 100 - przypominam dane dla "czystego silnika" i jazda na Pb.

Tak więc Marthen być może twoje 187km/h na gazie jest realne (choć dochodzą do tego latka auta, sam gaz i spadek mocy itp., no i pewnie delikatne przekłamanie licznika), ale ok 187

Natomiast co do słów kolegi KPI:
"Chciałem jeszcze dodać, że jak miałem 1.6 gaźnikowe to ciągnęło mi 195 km/h na gazie. Przynajmniej na początku. Potem(po ok 5000 km) max 180 km/h. Po regulacji znów 190 km/h i tak w kółko" -
- dowodzą że ta regulacja na gazie (domyślam się że instalka ze "zwężką") dająca 195km/h była chyba zrobiona przez cudotwórce hehe, no albo wytłumaczenie jest proste i błahe: musiało być mocno z górki lub "wyczyn" ten bezpośrednio wiąże się z naszymi dywagacjami na temat przekłamań licznika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin