Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gaz do 100NX GTi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 19 Kwi 2007 17:06     Temat postu:

red_shogun napisał:
Tak więc Marthen być może twoje 187km/h na gazie jest realne (choć dochodzą do tego latka auta, sam gaz i spadek mocy itp., no i pewnie delikatne przekłamanie licznika), ale ok 187

Małą red, małą... Bo mnie zęby bolą jak widzę mojego nicka pisanego z dużej litery


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 498
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19 Kwi 2007 17:55     Temat postu:

red_shogun napisał:
Natomiast co do słów kolegi KPI:
"Chciałem jeszcze dodać, że jak miałem 1.6 gaźnikowe to ciągnęło mi 195 km/h na gazie. Przynajmniej na początku. Potem(po ok 5000 km) max 180 km/h. Po regulacji znów 190 km/h i tak w kółko" -
- dowodzą że ta regulacja na gazie (domyślam się że instalka ze "zwężką") dająca 195km/h była chyba zrobiona przez cudotwórce hehe, no albo wytłumaczenie jest proste i błahe: musiało być mocno z górki lub "wyczyn" ten bezpośrednio wiąże się z naszymi dywagacjami na temat przekłamań licznika

Kiedyś słyszałem że liczniki aut niemieckich są tak robione, że jadąc ok 180 km/h pokazują 200 km/h. Taki "efekt psychologiczny" coby ludzie nie przeginali. Całkiem możliwe że jest coś podobnego w innych autach. Co do osiągów mojej nyski 1.6: gdy ją kupowałem w Warszawie była jeszcze na niemieckich blachach. Podczas jazdy próbnej gość rozbujał przy mnie to auto do ponad 190 km/h. Po mieście... Dalej nie bujał bo go poprosiłem żeby zwolnił. Oczywiście to było na Pb, ale nie cisnął tego auto jakoś na max. Nie wiem, może coś w nim było robione? A może licznik tak przekłamywał. Tego już się nie dowiem bo zostało skradzione Sad
Generalnie osiągi i "zbieranie się" mocno zależało od tego jaki gazownik wziął je w obroty. Oczywiście zmieniało się też spalanie Wink
Nie mierzyłem szybkości poruszania się w żaden inny MIARODAJNY sposób niż licznikowy. Kiedyś też mierzyłem czas między słupkami, ale tam przecież też są różnice w odległości, czasie wciśnięcia stopera itp., a więc też są błędy. Te pomiary jednak wykonywałem nie sunąc z max szybkością.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
iro




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 19 Kwi 2007 18:40     Temat postu:

a moze miales inne kola i dlatego szybciej jechales??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Kwi 2007 20:32     Temat postu:

marthen napisał:
Małą red, małą... Bo mnie zęby bolą jak widzę mojego nicka pisanego z dużej litery


a co Ty kp taki gość jak Ty zasługuje na dużą Laughing

kpi napisał:
...Kiedyś słyszałem że liczniki aut niemieckich są tak robione, że jadąc ok 180 km/h pokazują 200 km/h. Taki "efekt psychologiczny" coby ludzie nie przeginali. Całkiem możliwe że jest coś podobnego w innych autach. Co do osiągów mojej nyski 1.6: gdy ją kupowałem w Warszawie była jeszcze na niemieckich blachach. Podczas jazdy próbnej gość rozbujał przy mnie to auto do ponad 190 km/h. Po mieście... Dalej nie bujał bo go poprosiłem żeby zwolnił. Oczywiście to było na Pb, ale nie cisnął tego auto jakoś na max. Nie wiem, może coś w nim było robione? A może licznik tak przekłamywał....


No fakt to może być to - zawyżone wskazania prędkościomierza i to o zgrozo zrobione jeszcze w fabryce , ale kurcze znając dokładność skośnookich nie sądzę żeby bawili sie w takie numery jak szwabenżaben. Więc może przekłamanie licznika japończyki nabywają z wiekiem, tak jak człeku nabywa z wiekiem reumatyzm lub prostatę hehe. Do tego wystarczy dorzucić temat niestandardowych kapci i efekt gotowy.

kpi napisał:
Nie mierzyłem szybkości poruszania się w żaden inny MIARODAJNY sposób niż licznikowy. Kiedyś też mierzyłem czas między słupkami, ale tam przecież też są różnice w odległości, czasie wciśnięcia stopera itp., a więc też są błędy. Te pomiary jednak wykonywałem nie sunąc z max szybkością.


Kurde muszę dorwać jakiegoś dokładnego GPSa i nawigacje bo temat mnie nurtuje

iro napisał:
a moze miałes inne kola i dlatego szybciej jechales??


iro my rozmawiając o przekłamaniach licznika, bierzemy pod uwagę również fakt niestandardowego ogumienia, dość oczywistym jest że nieseryjne koła/kapcie mają na to spory wpływ

Chodziło raczej o to, jakim cudem 13-15 letnie auto jadące na LPG (nie blos i nie sekwencja) miało o 5 km/h więcej niż mu fabryka dała (nota bene furka z Twoim silnikiem Razz). Sam gaz w tej formie zabiera 10-20KM co łatwo przeliczyć na utratę V max, a gdzie straty ze względu na wiek auta itp., a tu nagle...........jakimś cudem 195km/h Tylko proszę bez wstawek typu: może miał magnetyzer, wydech z dwururką, albo że jechał na V-power - bo nie chcę się denerwować Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 19 Kwi 2007 20:39     Temat postu:

kpi napisał:
Kiedyś słyszałem że liczniki aut niemieckich są tak robione, że jadąc ok 180 km/h pokazują 200 km/h. Taki "efekt psychologiczny" coby ludzie nie przeginali. .

To prawda. Istnieje (istniała?) norma, która to precyzowała. Znalazłem takie coś:
"Samochody zarejestrowane przed 1.1.91 obowiazywala zasada, ze w gornych 2/3 licznika maksymalne odchylenie moze wynosic do 7% najwyzszej wartosci (w przypadku 250 km/h sa to 17,5 km/h).
Norma ta zostala zlagodzona i od 1991 licznik moze wskazywac do 10% + 4 km/h wiecej niz w rzeczywistosci. I tak przy 130 km/h moze to byc wskazanie 147 km/h."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Kwi 2007 14:34     Temat postu:

marthen napisał:
kpi napisał:
Kiedyś słyszałem że liczniki aut niemieckich są tak robione, że jadąc ok 180 km/h pokazują 200 km/h. Taki "efekt psychologiczny" coby ludzie nie przeginali. .

To prawda. Istnieje (istniała?) norma, która to precyzowała. Znalazłem takie coś:
"Samochody zarejestrowane przed 1.1.91 obowiazywala zasada, ze w gornych 2/3 licznika maksymalne odchylenie moze wynosic do 7% najwyzszej wartosci (w przypadku 250 km/h sa to 17,5 km/h).
Norma ta zostala zlagodzona i od 1991 licznik moze wskazywac do 10% + 4 km/h wiecej niz w rzeczywistosci. I tak przy 130 km/h moze to byc wskazanie 147 km/h."


No i wszystko jasne Panowie z silnikami 1.6 przekraczający 200km/h Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin