Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Gaz do 100NX GTi
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 28 Lis 2006 10:16     Temat postu: Gaz do 100NX GTi

Witam!

Przymierzam się do założenia gazu do swojej nyski GTi. Byłem u kilku gazowników i... nie wiem co właściwie wybrać. Przedtem miałem auto w gaźniku i był spokój. Teraz sytuacja się nieco skomplikowała.
Jaką instalację założyć? Lovato? BRC?
Zwykłą czy sekwencyjną?
W jednym zakładzie zaproponowali mi instalację Lovato za 1800 pln i już. W innym do tego samego silnika powiedzieli że najbardziej pasuje sekwencyjna za 2500 pln. Z tym, że zawsze myślałem że sekwencyjna jest bardziej oszczędna. A tu koleś do mnie: "auto będzie paliło do 20% więcej niż na benzynie" więc what the fuckin' diffrence?
Do tego ludzie są jak zawsze podzieleni i jedni mówią, że BRC to syf a drudzy że Lovato. Jednak więcej ludzi klnie na BRC. Cena 2500 wydaje mi się w miarę znośna jak na sekwencję.
Ktoś ma nyskę 2.0 na gazie i zechce się podzielić wrażeniami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28 Lis 2006 10:36     Temat postu:

tylko sekwencja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 28 Lis 2006 11:18     Temat postu:

Tylko Pb98:)

BTW - auto musi wziąć więcej gazu niż benzyny - nie ma szans! Paliwo ma inne właściwości smarne/oktanowe, więc gazu musi być więcej. Znam faceta co przykręcił w swoim golfie dawkę gazu na mniejszą niż mu palił benzyny - za pół roku miał górę silnika do roboty Confused

Gdzie ta oszczędność?

To samo tyczy się tego - jeździ na Lpg, a ma 3/4 zbiornika paliwa w baku! Ja mnie stać na te 40litrów w baku (40kg balastu swoją droga) , to po cholerę montuje ten gaz za 2tysiące. A potem jeździ 12-15tyś km/rocznie(liczy na jazdę autem z lpg 3lata ) a i tak sprzeda wcześniej , bo mu się znudzi auto.

Pomijam tych,którzy reczywiście ciupią powyżej 20-25 tys km rocznie - im się to opłaca.

Ale są niektórzy ,co montują LPG , bo sąsiad ma! Smiech...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 28 Lis 2006 11:38     Temat postu:

Cytat:
To samo tyczy się tego - jeździ na Lpg, a ma 3/4 zbiornika paliwa w baku! Ja mnie stać na te 40litrów w baku (40kg balastu swoją droga) , to po cholerę montuje ten gaz za 2tysiące

to nie do końca jest tak. jazda na pustym baku benzyny jest podobno bardzo szkodliwa, gdyż nie ma smarowania jakiejś tam ważnej cześci (akurat zapomnialem sory :/ ) która smaruje się tylko benzyną, nie smarem, a do tego gdy bak jest pusty to wydziela się para wodna, osiada na ściankach zbiornika paliwa i to także jest szkodliwe. Więc rada dla wszystkich zagazowanych: mimo tego, że jeździcie na gazie powinniście mieć i tak pełny lub prawie pełny bak benzyny.


A tak poza tym to przeczytałem to w jakimś auto świat czy cos takiego jeden z ostsatnich numerów, więc nie jest to info wyssane z palca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 28 Lis 2006 11:54     Temat postu:

Tak - Cieszyn masz rację, wiem o tym.

Sam robię 16-18tys rocznie i sensu gazu nie widzę.

Poza lepszą jazdą, mniej problemów podczas ekspolatacji (zawsze to jeden strup mniej z głowy) zachowuję oryginał auta, co służy jemu z pewnością.
Poza tym lpg to balast - ok.50kg instalka i 30kg paliwo do chłodzenia pompki i wtrysków(jak są).

Jeszcze chwile a instalki na gaz ziemny CNG wyprą lpg. Ziemny lepiej służy autu, jak dopracują instalacje i będzie więcej stacji - może być ciekawie.

Broń Boże nie jestem wrogiem lpg, tylko tak to widzę z boku,jako użytkownik "etyliny"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28 Lis 2006 11:58     Temat postu:

co do AŚ to bylbym ostrozny, wg nich isteniej NX 1.4 to prawda, ze powinna byc benzyna w baku w autach z wtryskiem, gdyz pompa ciagle pracuje, i nie musi byc jej duzo wystarczy 15l zeby pompa caly czas byla chlodzona paliwem. Co do zwrotu instalacji, jesli chodzi o gaznik...mi sie zwrocila po roku a nie robilem jakis gigantycznych przebiegow. Do 1.6 gaznikowca mysle, ze spokojnie mozna zalozyc gaz, w obu NXach byl gaz i dobrze jezdzilo mi sie na nim. W obecnym aucie nie czuje roznicy pomiedzy LPG a Pb-jak jest dobrze zalozona taka instalacja to naprawde nie ma zadnych problemow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 28 Lis 2006 12:48     Temat postu:

EnDrIu napisał:
-jak jest dobrze zalozona taka instalacja to naprawde nie ma zadnych problemow.


No, z montażem to u nas bardzo różnie bywa.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bizness




Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów

PostWysłany: 28 Lis 2006 18:23     Temat postu:

Ja na twoim miejscu bym nie przerabial, auto to nie zapalniczka. Po pierwsze myslisz ze ta inwestycja ci sie zwroci?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRZECHu
Gość






PostWysłany: 28 Lis 2006 19:40     Temat postu: Re: Gaz do 100NX GTi

kpi napisał:
Witam!

Przymierzam się do założenia gazu do swojej nyski GTi. Byłem u kilku gazowników i... nie wiem co właściwie wybrać. Przedtem miałem auto w gaźniku i był spokój. Teraz sytuacja się nieco skomplikowała.
Jaką instalację założyć? Lovato? BRC?
Zwykłą czy sekwencyjną?
W jednym zakładzie zaproponowali mi instalację Lovato za 1800 pln i już. W innym do tego samego silnika powiedzieli że najbardziej pasuje sekwencyjna za 2500 pln. Z tym, że zawsze myślałem że sekwencyjna jest bardziej oszczędna. A tu koleś do mnie: "auto będzie paliło do 20% więcej niż na benzynie" więc what the fuckin' diffrence?
Do tego ludzie są jak zawsze podzieleni i jedni mówią, że BRC to syf a drudzy że Lovato. Jednak więcej ludzi klnie na BRC. Cena 2500 wydaje mi się w miarę znośna jak na sekwencję.
Ktoś ma nyskę 2.0 na gazie i zechce się podzielić wrażeniami?


Chetnie sie zamienie w zamian moj 1.6 z gazem (chodzi idealnie i pali malo -DE)
Powrót do góry
coobek




Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 195
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: 28 Lis 2006 22:48     Temat postu:

Mity uszkodzenia silnika od gazu na szczęscie idą w zapomnienie i całe szczęście bo złość mnie ogarnia jak takie opinie słysze a z praktyki i obserwacji innych widze, że tak nie jest.
Nissan jest już trzecim moim autem na gazie i każde z nich było sporo użytkowane i żadnych wad nie widze poza tym, ze byłbym bez LPG zmobilizowany do poszukiwania pracy w bliższej okolicy albo z autem firmowym Ja mam od ponad dwóch lat instalacje Landi, z której jestem bardzo zadowolony. Kolega w jednopunktowej P10 również i też żadnych problemów. Drugi kumpel 2 miesiace temu samemu montował do swojego GTi najprostszą instalacje (prawdopodobnie BRC) i tez nie ma problemów. Jedynie co mogę odradzic to instalacje z komputerkiem Autronic (taką miałem w civicu i falowały obroty) ale raczej tego juz nie montują bo to stare czasy. Instalacje wyzszych generacji do naszych metalowych kolektorów jest wg mnie zbytkiem, chyba, ze zagwarantują zużycie gazu na poziomi etyliny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Lis 2006 1:53     Temat postu:

tarsar napisał:
Tylko Pb98:)
BTW - auto musi wziąć więcej gazu niż benzyny - nie ma szans! Paliwo ma inne właściwości smarne/oktanowe, więc gazu musi być więcej. Znam faceta co przykręcił w swoim golfie dawkę gazu na mniejszą niż mu palił benzyny - za pół roku miał górę silnika do roboty Confused

Oczywiście że musi wziąć więcej, ale chodziło mi o to że zwykła instalcja bieże do 20%. Kiedyś słyszałem od "wszystkich" że sekwencyjna chodzi lepiej i mniej pali, ergo - zwróci się także różnica "nadpłaty" między instalacją zwykłą a sekwencyjną. A tu gazownik mówi, że pali tyle samo. Czyli co? Płacimy więcej i po prostu chodzi nieco równiej?
Co do kolegi od golfa... Hmmm jak ktoś jest myślący inaczej to nie ma rady...
tarsar napisał:

Gdzie ta oszczędność?

Pewnie poszła w paski od dresu żeby było do kompletu do golfa Wink To taki mało śmieśny żarcik. A tak poważnie to miałem kiedyś NX 1.6 (DS) na gaz i zamiast tankować co tydzień za 110 pln tankowałem za 55-60 pln. Tu była oszczędność. Policz sobie w skali roku czyli 52 tygodni.
tarsar napisał:

To samo tyczy się tego - jeździ na Lpg, a ma 3/4 zbiornika paliwa w baku! Ja mnie stać na te 40litrów w baku (40kg balastu swoją droga) , to po cholerę montuje ten gaz za 2tysiące. A potem jeździ 12-15tyś km/rocznie(liczy na jazdę autem z lpg 3lata ) a i tak sprzeda wcześniej , bo mu się znudzi auto.

Paliwo w baku ma smarować i chłodzić pompę paliwa. Poza tym już przy przebiegu ok 18 000 km instalacja gazowa mi się zwróciła. Potem już tylko oszczędności. Więc nie prawdą jest że trzeba robić po 50kkm rocznie.

tarsar napisał:
Ale są niektórzy ,co montują LPG , bo sąsiad ma! Smiech...

No to już przypadki patologiczne Wink

NX nie należy od oszczędnych aut i bajki w stylu "bo mi pali 7 po mieście" to tylko potomkowie braci Grimm mogą pisać Razz A już tym bardziej na tzw. "którtkich dystansach".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Lis 2006 1:56     Temat postu: Re: Gaz do 100NX GTi

GRZECHu napisał:

Chetnie sie zamienie w zamian moj 1.6 z gazem (chodzi idealnie i pali malo -DE)

Hehe - dzięki, ale miałem już 1.6 i o ile na benzynie mi stykał to na gazie nieco wymiękał na autostradach. Tak więc po tym jak mi zwinęli nyskę to specjalnie kupiłem GTi. Inna rzecz, że NX z automatem nie chciałbym za żadną kasę. Nawet 1000 pln. Biegi muszą być manual. No chyba że w autobusie miejskim Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Lis 2006 2:01     Temat postu:

tarsar napisał:

Sam robię 16-18tys rocznie i sensu gazu nie widzę.

Czyli po roku jeździłbyś na czysto...

tarsar napisał:

Poza lepszą jazdą, mniej problemów podczas ekspolatacji (zawsze to jeden strup mniej z głowy) zachowuję oryginał auta, co służy jemu z pewnością.

Jakby cena benzyny była znośna, albo spalanie NX było znośne to mógłbym sobie na to pozwolić. No sorry ale oszczędność rzędu 2000 pln rocznie przy niewielkim przebiegu wolę spożytkować nie na budowanie potęgi Kulczyka tylko na coś dla siebie.

tarsar napisał:

Poza tym lpg to balast - ok.50kg instalka i 30kg paliwo do chłodzenia pompki i wtrysków(jak są).
Jeszcze chwile a instalki na gaz ziemny CNG wyprą lpg. Ziemny lepiej służy autu, jak dopracują instalacje i będzie więcej stacji - może być ciekawie.

W czasie tej "chwili" to co zaoszczędzę na paliwie starczy na nowego NX'a.

tarsar napisał:

Broń Boże nie jestem wrogiem lpg, tylko tak to widzę z boku,jako użytkownik "etyliny"

A ja widzę to jako użytkownik etyliny oraz gazu. Sorry, ale cyfry mówią same za siebie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Lis 2006 2:06     Temat postu:

bizness napisał:
Ja na twoim miejscu bym nie przerabial, auto to nie zapalniczka. Po pierwsze myslisz ze ta inwestycja ci sie zwroci?

W poprzednim się zwróciła błyskawicznie (jakieś 9 miesięcy). Jednak tamta instalacja była sporo tańsza od sekwencyjnej. Ale auto miało też nieco mniejszy silnik, czyli oszczędności na spalaniu niby były mniejsze. Teraz silnik większy i nieco więcej spala (od 1 do 2l na każde 100km) więc i zwrot będzie większy. W poście pytałem "co założyć" a nie "czy zakładać". Jestem zdecydowany na instalację gazową. Gdybym nie był to nie kupiłbym NX'a tylko coś co pali 5 litrów na 100km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Lis 2006 2:24     Temat postu:

Koszty przedstawiają się następująco:
instalacja tradycyjna BRC - 1800
instalacja tradycyjna Lovato - 2000
instalacja sekwencyjna BRC - 2500
instalacja sekwencyjna Lovato - 2800

Obaj gazownicy stwierdzili, że do auta z takim silnikiem i o tej mocy to lepiej sekwencyjną. Zwykłą można założyć, ale mogą z nią być kłopoty.
O ile dobrze zrozumiałem to jakiś kolega coobka założył najtańszą z tych do GTi i śmiga. U mnie chyba jednak te zakłady co montują BRC są jakieś lewe bo ludzie się skarżą że im fury palą 2x więcej gazu niż benzyny Shocked Tak to ja nie chce ;P
Na razie skłaniam się w stronę sekwencji Lovato. Sprawa pilna bo chcę furą pojechać na święta i zrobię nieco km. Wolałbym już na gazie. Tak więc wszelkie konktrtne uwagi (najlepiej poprarte faktami lub conajmniej wyliczeniami) mile widziane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin