Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

MAJCHRZOK- GA16DS+ LPG z blosem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Lis 2013 11:36     Temat postu:

bartik, ten w DS jest inny. sprawdzałem i z zewnątrz się różni+ kostka inna. rozbierać nie rozbierałem, bo setka ostatnio cały czas w ruchu i po prostu nie ma kiedy.
podjade dzisiaj do sąsiedniej miejscowości, tam ktoś sprzedaje aparat zapłonowy, wezme go i wsadze w mojego SR,a zobacze czy tu leży przyczyna, czy to jednak wiązka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22 Lis 2013 12:21     Temat postu:

Quatrro miał Ga16De więc może miedzy nimi są wymienne :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lis 2013 10:58     Temat postu:

i dupa blada. aparat zapłonowy podmieniony na inny, błąd wyświetla nadal ten sam- auto nie zapala.
czyli brak komunikacji pomiędzy kompem a aparatem zapłonowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Lis 2013 11:13     Temat postu:

A tam dupa blada, to chyba jedno z lepszych info dla dłubiącego bo masz gdzie dalej kopać... no kaman Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez foo dnia 23 Lis 2013 11:13 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lis 2013 12:01     Temat postu:

hehe dzięki ale moge robić wszystko oprócz lutowania i bawienia się w kabelki. nie dość że nie mam podstaw z elektryki samochodowej to do tego i cierpliwości brak.

każda sugestia jak rozwiązać powyższy problem mile widziana...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 23 Lis 2013 12:06 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Lis 2013 13:47     Temat postu:

Hmm, to, że tam lutować nie umiesz to luzik, metr kabla potnij co 4 cm i polutuj ze sobą, po godzinie będziesz śmigał z wdziękiem. Problem natomiast widzę w cierpliwości, bo nie da się ukryć, trzeba ją mieć jak się zaczyna grzebać przy multicorach.

Nie masz tam jakiegoś znajomka z forum, albo elektryka amatora? Typowy zakład to skroi zacnie za takie grzebanie w kabelkology :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lis 2013 13:56     Temat postu:

hehe lutować już się nauczyłem, spokojna głowa, aż sam jestem w szoku jakie piękne spoiny mi wychodzą.

elektryk będzie chyba niezbędny bo...

temat (kopia z NZ)...
W manualu serwisowym znalazłem schemat, który pokazuje mi, który pin kostki ecu odpowiedzialny jest za co w kostce aparatu zapłonowego. W 2 ("bezpośrednich") ciągłość wiązki jest, w dwóch pozostałych ciągłości brak.
Niestety elektryk ze mnie żaden i tu w tym momencie rozkładam bezradnie ręce.



Powyższy schemat dotyczy komunikacji między aparatem zapłonowym a komputerem.

Teraz pytanie, czy ktoś z Was, może podpowiedzieć mi, np czy przekaźnik "E.C.C.S." odpowiedzialny jest za komunikację pomiędzy aparatem a ecu? Gdzie się on znajduje?
Może miał ktoś z Was podobny problem i wie jak go rozwiązać?
Każda sugestia w rozwiązaniu tego problemu jest mile widziana!
Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-11-23, 13:41 ]
Nie daje mi to spokoju więc zagłębiam się dalej w temat.
Już wiem który to przekaźnik ECCS- to ten zielony przy samym komputerze. Jest on sprawny na 100%, bo jest on identyczny jak ten od pompy paliwa ( zamieniłem i pompa nadal działa)
Szukając dalej natknąłem się na: procedura sprawdzania czujnika położenia wału.




z tego co rozumiem i udało mi się sprawdzić to:

PKT A.
Włączyć stacyjke, wyciągnąć kabel od aparatu zapłonowego i sprawdzić napięcie w pinie A.- sprawdziłem- wynosi równe 12,45V.

PKT B.
na wyłączonej stacyjce sprawdzić pin D- sprawdziłem - jest opór 0,03 x 2000- wartość z mulitmetru.

PKT C.
silnik nie odpala- więc pierwsza pozycja odpada, natomiast druga:
sprawdzić ciągłość wiązki- sprawdzone- jest ciągłość.
dalej również wszystko niby gra tzn piny są proste, wtyk włożony i dokręcony śrubą.

to ja sie pytam. o co tu kuźwa chodzi?
czy sprawdzam coś źle czy np- komputer zdechł? czy może nowy-używany aparat zapłonowy też jest niedziałający?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lis 2013 18:11     Temat postu:

jeszcze jak by tego było mało, zrobiło mi się zwarcie w instalacji podczas próby sprawdzenia samego aparatu ;| skutkiem jest:
przełączne stacyjke na zapłon- kontrolki sie zapalają. cofne kluczyk na pozycje off- kontrolki nadal świecą. odłączenie akumulatora bądź ECU skutkuje dopiero zgaśnięcie kontrolek.
czy czerwona dioda w samym komputerze powinna sie palić po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu? wnioskuje po tym co napisałem wyżej, że przy okazji będę musiał zaopatrzyć się w nowego kompa... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Lis 2013 15:34     Temat postu:

Hmm, pasie mi się taki komp, ale ja dalej nie stawiam na niego...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Lis 2013 16:46     Temat postu:

w srode jestem ustawiony z kolega smigajacym sunny gti i zrobie podmianki kompa i aparatow i wtedy bedzie wiadomo mam nadzieje na czym stoje..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Lis 2013 17:01     Temat postu:

Rzuć okiem na takie coś w jakim jest stanie, jak masz podejrzenie, że na zapłonie coś gmerałeś. Spuchło/spaliło się/lekko spalenizną trąci - to bez tego też nie odpali i ten sam błąd będzie wywalać... A najlepiej to by było miernikiem pomierzyć, czy trzyma pojemność i opór.




Pozdr!


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Lis 2013 17:12     Temat postu:

o zobacz, tego nie sprawdzalem pod żadnym kątem. dzieki foo za fotki, sprawdze ten element napewno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 27 Lis 2013 16:09     Temat postu:

wlasnie bylem sprawdzic kompa i moj stary aparat zaplonowy. dzieki uprzejmosci kolegi Krukon za co my dziekuje jeszcze raz dowiedzialem sie, ze moj stary aparat jest sprawny. jego auto na moim aparacie odpala od strzalu. na drugi ogien poszedl komp. tu bylo bez niespodzianek- po podlaczeniu kontrolki zalalily sie jak swiateczna choinka. dodatkowo na moim kompie silnika juz nie uruchomilismy. tak wiec zmuszony jestem kupic nowego kompa. dodatkowo moze uda ki sie zalatwic sprawny element o ktorym pisze foo. oby po tych zabiegach gablota zagadala...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Gru 2013 15:19     Temat postu:

komp wymieniony, przekaźnik pokazany przez foo również, a micra nadal nie chce zapalić.
dodam iż teraz check engin nie wyświetla żadnych błędów... jakieś sugestie co moge sprawdzić aby silnik wkońcu odpalił?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek100nx




Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PSK
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Gru 2013 22:54     Temat postu:

W sumie podstawowe sprawy musisz sprawdzić
czy jest iskra na wszystkich garach ?
czy dostaje paliwo?
czy nie pomieszałeś przewodów paliwowych do wtrysków i powrót??
czy świece są zalane czy suche??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 20 z 27

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin