Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Tico! Micra! Lanos! Tigra! Leganza! Laguna! 323F! Matiz! 3!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2016
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Mar 2016 22:43     Temat postu:

Matiz dalej jeździ. Znaczy... no teraz to akurat jeździ. Wsiadasz, kręcisz kluczykiem, pali z pierwszego (na widok kluczyka!), wrzucasz 1EDEN i jazda. Ale jak to Matiz - nie zawsze jest 'pyk i jazda'. Jakiś czas temu tak nie było. Było "pyk, jedziesz.... jedziesz.... okurrr okurrr... stoisz". Ot, tak. Matiz normalnie sobie odpalał, jechał kilka lub kilkanaście minut, po czym kompletnie kapitulował i zakańczał jazdę na poboczu/krawężniku. I nie ma przebacz, nie chciał, dziad jeden, za Ruskie Chiny odpalić (przymiotnik, ale napisałem z Dużej Litery, żeby uzmysłowić jak przerąbane to było).
W pierwszej kolejności wykonałem... DIAGNOSTYKĘ SYSTEMU KĄPUTEROWEGO MATIZA. Zero błędów. No, był jeden - "klima nie działa". I to się tak w sumie to zgadzało, bo klimy nie mam w Matizie. (tutaj uśmieszki zgaszę - matiz TOP miał klimę i np. automatyczną skrzynię biegów od GM, która lądowała np w Corsie). Auto ewidentnie nie chciało odpalić "na zawołanie". Na początku pomyślałem że padła cewka wysokiego napięcia; że auto odpalało, ale w trakcie jazdy się nagrzało i zaliczało zgon. A że w Krakowie nie mam nawet czym odkręcić świec żeby sprawdzić, czy jest iskra, to musiałem sposiłkować się forum Matiza. Wyszło że bardzo możliwe że spsuł się aparat zapłonowy. A tak dokładnie to jego część. Widzicie, Daewoo sobie wymyśliło, że nie będzie robić normalnego czujnika położenia wału, tylko zaoszczędzi i zrobi optyczny czujnik znajdujący się wewnątrz aparatu. Działa to to dokładnie tak samo jak dioda w myszce komputerowej, ale mniejsza o to. Dalsza lektura uzmysłowiła mi że są dwa rodzaje aparatów zapłonowych do bandyty - słaby DAC i MANDO. Ja oczywiście mam DAC, który jak się zepsuje to nawet nie zgłosi diagnostyce. Tak czy inaczej, wystarczyło aparat rozłożyć, wyczyścić diody i.... noż kurrde, nie dało się. Ukręciłem wkręt trzymający całość do kupy i musiałem się poddać. Zakupiłem inny aparat zapłonowy (żeby nie napisać że 'nowy' czy 'sprawny'). Po jego wymianie + totalnym przekręceniu zapłonu i przestawieniu przewodów na apracie zapłonowym Matiz powrócił do życia. Jakiś beznadziejny zamiennik kupiłem, jak się okazało, ale sprawny.

Złączka a'la Cytryn&Gumiak:


Silnik Matiza:


Dioda optyczna + tarcza, która wskazuje że cośtam się kręci w aparacie zapłonowym (to ponoć się brudzi i trzeba wyczyścić, albo wymienić za 400zł)


Śrubokręt z Tesco


To musiałem wylutować, bo ktoś nie pomyślał jak projektował. To jest dioda, która świeci przez te przerwy w tej okrągłej tarczy, a pod spodem jest czujnik któremu jak to mruga - to on pozwala Matizowi na jazdę. Ostrą jazdę.


Pod spodem są DJODY Z ChRL


A to jest aparat, który kosztuje tyle co cały silnik lub np. kilometr sznurka do snopowiązałki lub koło zębate pasa transmisyjnego kombajnu ziemniaczanego "Anna"


Wspomniany kombajn ziemniaczany. TO JEST POLSKA MOTORYZACJA!


Koreański dowcip:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 822
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Mar 2016 16:34     Temat postu:

Ten aparat i tarczka to powszechnie stosowane rozwiązanie, w 100nxsie masz tak samo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2016
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 26 Mar 2016 13:41     Temat postu:

Pierwszy raz takie coś spotkałem. Pewnie nigdzie indziej się nie psuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2055
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 26 Mar 2016 14:06     Temat postu:

o koleje powiązanie matiza i setki.. ciekwe co jeszcze podczas projektowania tego pudelka zeżneli z nissana Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2016
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Maj 2016 17:43     Temat postu:

No. I części tanie. Z racji zbliżającego się terminu badania technicznego w Matizie rozleciał się układ wydechowy. Tak w połowie rury wydechowej wieszaki, na których wydech trzyma się do podłogi, postanowiły sobie odpaść. Skutkowało to "wiszeniem" rury wydechowej i szybkim jej przełamaniem w pół. Pomógł drut stalowy, którym przyczepiłem resztki rury (tzw. "druciarstwo"). W poniedziałek umówiłem ekskluzywny pojazd ze spawaczem.
Ponadto chyba podejmę walkę z wyciekami. Część pierwsza: najtańsze na Allegro uszczelki pokrywy zaworów i miski olejowej.



Co może pójść nie tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2016
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Sie 2016 14:06     Temat postu:

Uszczelek nie wymieniłem, nie chciało mi się. Pojechałem zrobić badanie techniczne i dostałem FAIL. W końcu znudziły mnie już te kłopoty z Matizem więc pojechałem nim na lubelszczyznę, gdzie badanie techniczne przeszedł bez problemu. W ten sam dzień zamieniłem nowiutkie opony na oryginalne łachy, wyczyściłem dziada, wywiesiłem kartkę i sprzedałem... w 25 minut. Serio. Z kartką pojechałem na pocztę, postałem w kolejce, a jak wychodziłem to mnie zaczepił gościu żebym mu sprzedał.
Niby miałem w bagażniku jeszcze praktycznie pół przedniego zawieszenia do zmiany, ale Pan chciał tak jak jest.



Generalnie przygodę z Matizem za pół wypłaty kończę po półtorej roku. Wymieniono klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, łożyska kół przednich, zbiornik paliwa, aparat zapłonowy, kopułkę i palec aparatu, opony zimowe 2 szt, końcówki kierownicze, katalizator, pół rury wydechowej, wahacze przód, sworznie przód, łączniki stabilizatora, żarówki podświetlenia tablicy rozdzielczej, regenerowano tłoczek hamulcowy.

Co następne będzie to nie wiem. Na razie będzie pewnie przerwa. Miałem ochotę na Daihatsu Sirion 1.0 4x4 '98, bo jest tak brzydki, że aż mi się podoba.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2055
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Sie 2016 14:09     Temat postu:

Taki wynalazek idzie w ogole kupic na rynku wtórnym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2016
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Sie 2016 17:43     Temat postu:

500+ sprawił że całkiem sporo tego się zrobiło. Za 3-4 tysie masz auto ze spoko silnikiem 1.0 albo 1.3 (podobno taki jak w yarisie), AC i ewentualnym 4x4 jeśli komuś zależy. To kei-car, więc ewentualne naprawy są tanie jak barszcz z powodu prostej budowy - np. cały przód z silnikiem i zawieszeniem ściągasz na ramie pomocniczej. Podobno swapa 1.0 do 1.3 robi się w 4 godziny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2016
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Sty 2017 13:25     Temat postu:

Chciałem zobaczyć co te Janusze widzą w tym żelazie. Poza tym auta niemieckiego jeszcze nie miałem. Co prawda na razie tylko pojazd testuję, ale pewnie kupię.

MODEL: Volkswagen Passat, B5, rocznik 2000 (ostatni przed liftem)
SILNIK: 1.9 TDI na pompie rozdzielaczowej, oznaczenie podobno AHH
UKŁAD DOLOTOWY: nie wiem
UKŁAD WYDECHOWY: nie wiem
ELEKTRONIKA: standard
UKŁAD NAPĘDOWY: skrzynia 5, bez dwumasu
ZAWIESZENIE: standard, przód wielowahacz, tył chyba belka skrętna
UKŁAD HAMULCOWY: standard z ABS
BODY KIT: wersja Long Beach, czyli ma alukółka 16 cali
ŚRODEK: cała popielniczka petów, syf i kiła, czyli standard w kupowanych przeze mnie autach; poza tym dużo rzeczy poobrywanych, połamanych itp
CAR AUDIO: Pioneer + jakieś dobre głośniki ze zwrotnicami
DODATKOWE: nic
MOC: 90 kunia
PLANY: doszorować w środku, bo żaden WunderBaum nie da rady na 7 lat palenia w aucie; wymienić ukręconą świecę żarową nr 4; naprawić podnośnik szyby tył prawy; naprawić el. lusterka bo ruszają się oba jak się wciska coś; dolać oleju bo się świeci że mało; naprawić urwany czujnik zużycia klocków
ZDJĘCIA:






Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 24 Sty 2017 13:25 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 883
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Sty 2017 19:07     Temat postu:

"Piękny" Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2055
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Sty 2017 18:25     Temat postu:

Kazdy chlopak z polskiej wsi chce paaaassssata w TDI!
90 bedzie smigac, z drugie tyle pewnie ma co na budziku ale to i tak nie duzo. Najgorzej przedni zawias oraz pierdoly typu wyświetlacz zegrow, i inne rozne takie..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2016
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 26 Sty 2017 7:05     Temat postu:

Właśnie się zastanawiam trochę. Silnik wyszło że to AHH na turbo ze zmienną geometrią. Pędzony ostanie 200 tyś km na 10W40 i trochę go wciąga (z 200 ml na 5000km), ale wiem że kolega nim jeździ tak 170 kmh na autostradach i 130 po mieście. Zawias nic nie puka nie stuka ani przód ani tył. W środku za to syf jak cholera. Wali fajami i mnówstwo pierdółek pourywanych, wszystko drży i telepie się. Ale niby nie porozbijane auto mocno, ma wgniotkę na masce, na tylnych błotnikach jeszcze nawet te naklejki bezbarwne są. Opony zdrowe, zimówki 2 sztuki trzeba wymienić, ale letnie mają 2 lata na alusach vw. Sam nie wiem. Dać z 5500?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2055
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 26 Sty 2017 9:30     Temat postu:

Cena chyba znosna jak mechanicznie ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2016
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Lut 2017 22:01     Temat postu:

Olałem Passata. Były prośby żeby wziąć za 4800, ale i tak olałem. Łojtam. Jak ktoś chce to jeszcze jest do wzięcia w Krakowie. Git maszyna, technicznie lux, z wyglądu "ma jeździć a nie wyglądać".

Pomyślałem że już dość tej zimy i poczyniłem pierwszy zakup. Kierownica. Zakup załatwia mi dwie sprawy: wymiana wymęczonej, wytartej, spalonej słońcem kierownicy, która jest obecnie zamontowana oraz ma przyciski do tempomatu, który planuję dołożyć. Z tempomatem będzie trochę ryzyk-fizyk, bo w przedliftowym 1.6D nikt nie sprawdził czy tempomat da się w ogóle włączyć. Niby warunki konieczne są spełnione:
- przy pedale hamulca są dwa czujniki jeden od włączania świateł stop, a drugi niby od tempomatu; w poliftach był jeden z 4 kablami, u mnie 2x 2-kablowe. Co ciekawe - drugi czujnik jest tylko i wyłącznie od wyłączania tempomatu, którego... nie ma.
- przepustnica jest sterowana elektronicznie. Nie ma linki od gazu, która wymagałaby fizycznego podtrzymywania otwarcia przepustnicy na załączonym tempomacie
Z problemów to podczas wykonywania testu zegarów nie zaświeca się w ogóle kontrolka CRUISE. Być może jest nieaktywna, bo tempomat trzeba jeszcze włączyć w ECU (właściwie to w PCM) za pomocą np. ELMconfig. Co prawda niby np. kontrolka od niskiej ilości płynu do spryskiwaczy też się nie zaświeciła, ale każda Mazda 3 ją ma. Tyle że nieaktywną, bo brak czujnika który pasuje od każdego auta i zamierzam także ten czujnik u siebie uzupełnić. No i kierownica jest od Mazdy 6, a nie 3 i kostka jest nieco inaczej podłączana i trzeba będzie ją uzupełnić. Brakuje na którymś pinie (chyba 6 lub 5) połączenia do masy, i tyle. Więc bez tragi.
Rozglądam się też za OEMowymi owiewkami. Są kompletnie różne od tych marketowych a'la TeamHEKO. Takie HEKO są wsadzane na wcisk pod uszczelkę, a OEMowe są "nakładane" na ramki od drzwi. W Prelude miałem takie OEMy, które się trzymały całkowicie na zewnątrz auta. Poniżej zamieszczam dwie fotki, na których widać różnicę o co mi chodzi.
Chciałem też dołożyć światło wewnętrzne z takim patentem do trzymania okularów, ale zamiana nie jest plug&play i trzeba kombinować i dorabiać z np. schowkiem od Almery N16 za 20zł.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 14 Lut 2017 22:03 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Strona 8 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin