Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Tico! Micra! Lanos! Tigra! Leganza! Laguna! 323F! Matiz! 3!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Sie 2014 16:08     Temat postu:

Już wiem jakie będzie następne auto
Kei-car a'la EU, czyli trzy gary i litr pod maską. Nie chcę wydać więcej niż 3500 zł, żeby odsprzedać z zyskiem.
Kto zgadnie jaki to japończyk?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
delus8307
stary wyjadacz



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz City
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Sie 2014 16:27     Temat postu:

Suzuki? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Sie 2014 21:11     Temat postu:

nie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Sie 2014 12:41     Temat postu:

Dajamahatsu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Sie 2014 6:00     Temat postu:

no

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Wrz 2014 15:19     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
no
"
"No", że noł, czy, że tak? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Wrz 2014 17:35     Temat postu:

Kupiłem półoś. Okazała się nie taka jak trzeba. Kupiłem drugą. Znowu to samo. Wyszło, że jedna z półosi to jakiś ulepek, chyba z przedliftu (razem z piastą koła). Kłopot, ale w końcu udało mi się złożyć dobrą półoś z wykorzystaniem części zamiennych z Megane 1. Potrzebowałem dzwonu przegubu wewnętrzego (tego na krzyżak). Udało się złożyć, półoś nawet nie miała luzów... ale auto dalej szarpało jak oszalałe. Po wykluczeniu półosi następnym podejrzanym był mechanizm różnicowy skrzyni biegów :-/ Kiepska sprawa. Auto za 4 tysiące, nie bardzo chce mi się ładować z 1000 zł w naprawę skrzyni. Wykorzystałem inną opcję - zakup drugiej skrzyni biegów. Ceny po 200-300 zł zachęcały do wykonania zabiegu, ale... do 2.0 16v wchodzi skrzynia której praktycznie nie idzie dostać. Cena: 900 zł bez gwarancji, 1500 z gwarancją. Szoker trochę. Można wsadzić skrzynię z 1.8 16v albo 1.6 16v, ale ceny podobne, a do tego dojdzie zmiana przełożenia głównego i "dziwne" zestopniowanie biegów. Pewnie 140-konne 2.0 rwałoby papę z dachu z taką skrzynią, ale nie bardzo uśmiechało mi się wydawać 1000 zł. Jeszcze plus do tego koszt przełożenia i 100 innych rzeczy, które pewnie by wyszły po drodze (sprzęgła, uszczelnienia i co tam jeszcze innego).
Dzisiaj sprzedałem auto. Z uszkodzoną skrzynią biegów. Zaznaczyłem to wyraźnie w ogłoszeniu i dałem cenę adekwatną do stanu i... telefon się urywał. Chyba łatwiej sprzedać zepsutą, niż sprawną Lagunę Wink Koniec końców miałem dwóch kupców, którzy zaczęli się licytować. Wygrała najwyższa oferta. Kupiec odjechał autem o własnych siłach, a ja generalnie jestem zadowolony, że mam kłopot z głowy. Szczególnie, że w Krakowie nie bardzo mam możliwości żeby się bawić w takie rzeczy.

Teraz chyba zapoluję na coś japońskiego i niewielkiego. Może Dahajałatsu, może coś innego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Wrz 2014 8:00     Temat postu:

Kupiłem se dyszla. Chodzi jak traktor.

MODEL: Mazda 323F (oznaczenie BJ), rocznik 2000
SILNIK: 2.0 DiTD, 1998 cm³, diesel z bezpośrednim wtryskiem, oznaczenie RF2A
UKŁAD DOLOTOWY: standard
UKŁAD WYDECHOWY: standard
ELEKTRONIKA: standard
UKŁAD NAPĘDOWY: standard
ZAWIESZENIE: chyba standard (jakiś sztywniejszy niż inne 323f)
UKŁAD HAMULCOWY: tarcze wentylowane przód + bębny tył, ABS
BODY KIT: bootlid spoiler
ŚRODEK: alu-ringi na zegarach, madafakerski przycisk START do rozruchu traktor-engine
CAR AUDIO: jakieś 4 głośniki + Blaupunkt Buenos Aires 200 (4x50W)
DODATKOWE: kółka 15 cali jakieś, gumy 195/60/15 i zimówki fabryczne
MOC: 90 KM @ 4000 rpm, 220 Nm @ 1800
PLANY: wywalić okleinę klamek, usunąć bród z cudzych tyłków z siedzeń, nabić klimę, poprawić wygląd kół, wymienić deskę rozdzielczą
ZDJĘCIA:













Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
icek




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Wrz 2014 16:57     Temat postu:

czytałem że te mazdy z tym silnikiem są strasznie do kitu Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Wrz 2014 19:36     Temat postu:

No, zależy tylko do czego się porównuje. Od C-330 chodzi nieco lepiej Wink
Jest głośny, telepie się i generalnie kultura pracy tego silnika jest zerowa. Ale ma też plusy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Wrz 2014 19:41     Temat postu:

na tej desce to chyba komuś palce odcinali O_O

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Wrz 2014 8:35     Temat postu:

Dobre.
Wraz z 323 otrzymałem komplet kół zimowych z 2013 rocznika i... deskę rozdzielczą.

Poza tym wczoraj posprawdzałem kilka rzeczy. Muszę powywalać diodowe żaróweczki, które sportowiec zamontował przede mną. Podświetlenie kabiny - oczojebny blue vision led madafaka, światła pozycyjne to samo, tylko że białe. I nie działają. Poza tym dolałem wody demineralizowanej do akumulatora, bo w każdej z cel było zbyt mało (płyty wystawały ponad wodę). Ogólnie wlałem ponad pół litra wody, a do jednej z cel jeszcze się nie mogłem dostać. Może będzie kręcić rozrusznikiem trochę lepiej, bo jakoś tak słabawo.
Ponadto wyczaiłem, że paski klinowe są już chyba w średnim stanie.

Obstawiam, że to samo jest z rozrządem. Nie wiadomo kiedy był wymieniany. Poprzedni właściciel auto miał od pół roku, i też nie wymieniał. Ja muszę się zastanowić, czy chcę tym dłużej jakoś pojeździć. Jeśli tak, to raczej rozrząd wymienię. W tym silniku rozrząd jest z napinaczem hydraulicznym, i swoje kosztuje. Aktualnie zestawy z Mazdowskich pasków i napinaczy + nieoryginalna pompa wody to jakieś 600-650 zł. Do tego dochodzi robocizna. Dużo, chociaż jak patrzę z perspektywy lat, to kiedy mój brat miał 626 z tym samym silnikiem, to za rozrząd zapłacił prawie 2000zł. A było to jakieś 3-4 lata temu, więc ceny poszły znacząco w dół. Muszę też skontrolować stan gumowych węży łączących intercooler z turbo, bo wiem że DiTD lubią się one rozlecieć, i ciśnienie doładowania leci w dół. Standardowo jest chyba 0.85 bar. Zauważyłem, że ludzie coś kombinują z tymi silnikami, wstawiają jakieś rezystory, podkładki i można te ciśnienie podnieść pod 1.0-1.1 bar i przy okazji podlać paliwa, żeby afr był na rozsądnym poziomie. Wszystko za kilkadziesiąt złociszy, więc gra warta świeczki. Chyba zamówię z chin jakiś wskaźnik ciśnienia doładowania. Z przesyłką wychodzą po 30-35 zł.





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Paź 2014 10:41     Temat postu:

Odpaliłem klimatyzację. Ciśnienie w układzie wynosiło zero. Ilość czynnika pozostałego to ok. 180 gram. Do 323 BJ wchodzi 600 gram do klimatyzacji, czynnik 134a. Niby na podciśnieniu wyszło, że nie ma w układzie nieszczelności. Po nabiciu poszukaliśmy jeszcze czujnikiem hallonowym, który też wykazał że przy złączkach też nie ma nieszczelności. Na razie lodówka działa Rzuciliśmy też okiem na pasek rozrządu. Niby wygląda na wymieniony jakiś czas temu. Nie jest sparciały ani popękany. Troszkę było tam oleju z nieszczelności jakiejś, pewnie z hydronapinacza paska. Na razie olewam temat wymiany rozrządu. Dobrze Kuba podsumował - jak masz jeździć lata to wymień, a jak do wiosny to olewka. Szkoda 600zł na komplet + robota potem. Pasek w 323 wymienia się co 90 tyś km. Niby na liczniku jest 226 tyś km. Możliwe, że ktoś wymienił go gdzieś koło 180 tyś i teraz wygląda jak wygląda. Nie nowy, nie stary. Pasek olewam, może rzeczywiście znowu mi się coś odmieni i sprzedam auto.
Ponadto korzystając z ładnej pogody nawoskowałem karoserię i trochę poprawiłem zabezpieczenie antykorozyjne. Z przodu wyglądało jeszcze OK, ale z tyłu już zaczyna robić się lekka masakracja. Rudo. Szczota druciana w dłoń i dwie puszki Autobit-100, po 17 zeta każda. Może i kiepsko to zrobiłem (najlepiej rudą wydrzeć do gołej blachy), ale na pewno nie jest gorzej niż było.




Na przedzie rude były przede wszystkim wahacze, ale tylko powierzchownie. W realu nie wyglądało to tak hardkorowo, jak na zdjęciu.



Pobawiłem się też hakiem. Oryginalny, zdejmowany, Mazdy. Ta wtyczka, to jest standardowa? Bo chyba w Polsce, to się używa wtyczek które mają z 6 bolców i tyle. Będzie to pasować, czy trzeba zmienić terminal?





Podziękowania dla Kuby Bodia [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Paź 2014 19:44     Temat postu:

Do tej wtyczki możesz kupić adapter za parenaście złotych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Paź 2014 21:50     Temat postu:

Tak właśnie zrobiłem, jak zacząłem szukać o co biega dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin