Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

WYDECH
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Kwi 2008 8:53     Temat postu:

red, z przyjemnością włożyłbym walkera od 2.0, ale nigdzie nie mogę takowego znaleźć i nawet nie wiem ile to to kosztuje, wiec zaczynam szukać środków zastępczych ;/.
Znasz może w swojej okolicy sklep wysyłkowy, który mógłby mi wysłac ten tłumik??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Kwi 2008 9:58     Temat postu:

gem napisał:
red, z przyjemnością włożyłbym walkera od 2.0, ale nigdzie nie mogę takowego znaleźć i nawet nie wiem ile to to kosztuje, wiec zaczynam szukać środków zastępczych ;/.
Znasz może w swojej okolicy sklep wysyłkowy, który mógłby mi wysłac ten tłumik??


Skontaktuj się z nimi: [link widoczny dla zalogowanych] to przedstawiciele Walkera na Polskę.
Powinni Ci powiedzieć gdzie we Wrocku możesz dostać wyroby Walkera.

Numer katalogowy tłumika środkowego i tylnego od Walkera do 100NX SR20DE to: 16583 i 16584:
[link widoczny dla zalogowanych]

Przy okazji zapodaję produkty od Walkera dla GA16DS: [link widoczny dla zalogowanych]
i dla GA16DE: [link widoczny dla zalogowanych]

p.s.
Jak widać z tych schematów wydech środkowy oprócz średnicy przekroju różni się troszkę zagięciem rury, więc proponuję Ci odszukać tu na forum tego jegomościa co wrzucał ten środkowy od 2.0 do swojego 1.6 (ja na śmierć nie pamiętam kto to był - nie wiem czy przypadkiem nie ktoś z szeroko pojętej ekipy warszawskiej) i dopytać go czy przypadkiem nie było troszkę "rzeźbienia" od spodu. Ale raczej nie sądzę żeby to było potrzebne, bo mimo że rurka zgina się w ciut innym miejscu niż w 1.6 to trzymaki będą raczej w tym samym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Kwi 2008 10:07     Temat postu:

Dzięki red... jutro będę dzwonił do nich.... Cool
Pamiętasz może ile kosztował środkowy, jak wymieniałeś u siebie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gem dnia 20 Kwi 2008 10:12 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Kwi 2008 10:26     Temat postu:

gem napisał:
Dzięki red... jutro będę dzwonił do nich.... Cool
Pamiętasz może ile kosztował środkowy, jak wymieniałeś u siebie?


Ha dobre pytanie, ostał mi się jeszcze papierek z gwarancją (niestety już minęły 24 miesiące od zakupu Razz) ale rachunku nie mogę znaleźć. Zresztą mogła by to być mało obiektywna informacja co do ceny bo kupowałem to w 2006r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 21 Kwi 2008 18:30     Temat postu:

Najbliższy dystrybutor Walkera, mający ten tłumik na stanie znajduje się w Zielonej Górze, koszt to około 250 pln, Gość sie zgodził sprzedać mi ten tłumik na zasadzie sprzedaży wysyłkowej. Więc z kurierosem powinno mnie to wynieść około 280 pln.

Jeszcze raz dzięki red za namiary Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zwoli




Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kowalewo Pomorskie k.Torunia

PostWysłany: 21 Kwi 2008 19:48     Temat postu:

A ja moge polecić wam tłumik ten ponizej, taki w miarę tani, dobrze wykonany, lecz końcówka mogłaby być lepsza, bo ta na zdjeciu jest inna ;p, na zywo jest cieńsza, , ale nie narzekać, jak ktoś będzie zainteresowany to wstawię fotke, aa dźwięk malinka ;] Zamówiłem delikatny basik i jestem bardzo zadowolony. Ja mam u siebię taki zamontowany. Tak jak gostek napisał bas nie męczy w czasie jazdy, tylko gdy dodaję sie gaz lub schodzi z biegu.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zwoli dnia 21 Kwi 2008 19:50 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Kwi 2008 16:12     Temat postu: kolektor 2.0

Tak przy okazji wydechu... jakiej marki uszczelkę polecicie na kolektor wydechowy? Porting szykuję i nie chciałbym dwa razy składać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Cze 2008 11:22     Temat postu:

Ja tylko chcialem zameldowac, ze dorobilem sie koncowego przelotowego tlumika od Forda Fiesty 1.8D, kwestia bylo tylko odpowiednie pospawanie rur dochodzacych i odchodzacych.



A - tak na marginesie jestem zdecydowanym przeciwnikiem wkladania golej rury w miejsce kata...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Cze 2008 11:49     Temat postu:

Quattro napisał:

A - tak na marginesie jestem zdecydowanym przeciwnikiem wkladania golej rury w miejsce kata...


Oprócz tego że szybciej się posypie tłumik końcowy to są jeszcze jakieś dodatkowe minusy?
Bo ja zauważam same plusy, w tym najważniejszy odczuwalny wzrost mocy.
p.s.
nie wiem też jak to jest możliwe ale po wycince kata spalanie spadło mi w porywach o 1/4 - jestem w ciężkim szoku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 30 Cze 2008 11:58 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arkady




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Cze 2008 12:27     Temat postu:

teraz moje pytanie w dowodzie rej nie mam zaznaczone ze autko ma KAT to jak wytne kata to bedzie legal?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Cze 2008 12:44     Temat postu:

arkady napisał:
teraz moje pytanie w dowodzie rej nie mam zaznaczone ze autko ma KAT to jak wytne kata to bedzie legal?


Hehe jasne że nie będzie Laughing dlatego ja dla nadgorliwych "przeglądaczy" mam rurkę wstawioną w ori obudowę od kata - więc z zewnątrz wsio gra i bucy, a jak na analizatorze spalin (o ile sprawdzą mnie na benie bo raczej robią to tylko na gazie) wyjdzie coś nie teges zawsze można powiedzieć że auto ma 16lat i założę się że 90% łebków na przeglądzie puści furę Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Challenger




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Cze 2008 15:47     Temat postu:

Mam takie pytanko. Ma ktos moze schemat wydechu? Chodzi mi o rozrysowane z podanymi wymiaramai jak co i gdzie zgiac?

pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Cze 2008 20:21     Temat postu:

red_shogun napisał:
Quattro napisał:

A - tak na marginesie jestem zdecydowanym przeciwnikiem wkladania golej rury w miejsce kata...


Oprócz tego że szybciej się posypie tłumik końcowy to są jeszcze jakieś dodatkowe minusy?
Bo ja zauważam same plusy, w tym najważniejszy odczuwalny wzrost mocy.
p.s.
nie wiem też jak to jest możliwe ale po wycince kata spalanie spadło mi w porywach o 1/4 - jestem w ciężkim szoku.


Przede wszystkim smiertelnosc srodkowego poniewaz rozprezenie gazow nastepuje w nim a nie w katalizatorze jak fabrycznie, dodatkowo w niektorych silnikach uchlastanie kata prowadzi do szybszego wyrobienia sie gniazd zaworowych i na takie problemy cierpi czesc Hond oraz Toyot (nie spotkalem sie jeszcze z tym w przypadku Nissana, ale naleze do tych co dmuchaja na zimne). W tym przypadku strumienica (dobrej jakosci) dziala jak katalizator. Nie powodujac przy tym oporow w ukladzie wydechowym.

Taka jeszcze mala ciekawostka - nie mowie ze nalezy tym sie kierowac jak biblia, ale przeczytac wg mnie warto:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 30 Cze 2008 22:01     Temat postu:

To fakt, wycinka kata niektórym autą szkodzi ale nie w przypadku nissanów... tutaj raczej sprawdza się 100% znanych mi przypadków więc jeśli ktoś nie ma problemów z przeglądami (typu że np autko nie jest niezbędne na przeglądzie) to szczerze polecam
Powrót do góry
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Lip 2008 0:28     Temat postu:

Quattro napisał:
red_shogun napisał:
Quattro napisał:

A - tak na marginesie jestem zdecydowanym przeciwnikiem wkladania golej rury w miejsce kata...


Oprócz tego że szybciej się posypie tłumik końcowy to są jeszcze jakieś dodatkowe minusy?
Bo ja zauważam same plusy, w tym najważniejszy odczuwalny wzrost mocy.
p.s.
nie wiem też jak to jest możliwe ale po wycince kata spalanie spadło mi w porywach o 1/4 - jestem w ciężkim szoku.


Przede wszystkim smiertelnosc srodkowego poniewaz rozprezenie gazow nastepuje w nim a nie w katalizatorze jak fabrycznie, dodatkowo w niektorych silnikach uchlastanie kata prowadzi do szybszego wyrobienia sie gniazd zaworowych i na takie problemy cierpi czesc Hond oraz Toyot (nie spotkalem sie jeszcze z tym w przypadku Nissana, ale naleze do tych co dmuchaja na zimne). W tym przypadku strumienica (dobrej jakosci) dziala jak katalizator. Nie powodujac przy tym oporow w ukladzie wydechowym.

Taka jeszcze mala ciekawostka - nie mowie ze nalezy tym sie kierowac jak biblia, ale przeczytac wg mnie warto:
[link widoczny dla zalogowanych]


Zdecydowanie końcowy, jeśli środkowy jest przelotowy, a na tyle masz tak jak ja ori wydeszek z puchą Powiem Ci tylko tyle, że nie bez przyczyny wziąłem się za wycinkę kata dopiero teraz (po prawie 3 latach użytkowania setki), gdyż miałem cały czas takie same jak Ty obiekcje co do ewentualnych ubocznych skutków jego wycinki. Oczywiście że one są (i to nawet w Nissanie), tylko że plusy jakie to działanie niesie w zdecydowanej mierze przewyższają minusy. Piszesz tu o strumienicach - dobry sprzęt tego typu musi kosztować i to słono (od 400 do 800zł i lepiej) - pytanie zatem po co wydawać na to kasę jak za taką kwotę możesz mieć tzw. katalizator sportowy (jest kat a osiągi lepsze). Zresztą o czym my mówimy nikt z poważnych osób siedzących głębiej w temacie tuningu mechanicznego nie stosuje strumienicy w miejscu kata, stosują czasami i owszem profesjonalne strumienice wydechowe za katem, w miejscu tłumika środkowego. Do tego zestawiku aby wszystko współgrało stosują dodatkowo strumienice dolotowe jak sama nazwa wskazuje w dolocie, działające w wolnossakach jak dodatkowe "pompy powietrza". Ale jak wiadomo wszystko to kosztuje, a efekt bywa różny jak różne są charakterystyki silników występujących w przyrodzie.
Sama kwestia przeróbki związanej z wycinką kata i wstawienia w jego miejsce (rurki, pozostawienia samej obudowy po kacie, czy wspawania rurki w obudowę kata) polega na tym że jest ona prosta w wykonaniu i co najważniejsze tania!, a w związku z tym przynosi niewspółmiernie duże efekty, względem poczynionych nakładów finansowych. Nie dłubię może w samochodach tak jak Ty, obce są mi inne marki, ale ogrniam troszkę temat Nissanów i wierz mi tam gdzie jest jedna lambda przed katem wycinka jego odbywa się zupełnie bezboleśnie, dając przy tym wzrost mocy (zapraszam np. na NKP są wykresy z hamowni). Tam gdzie jest druga lambda za katem też w zasadzie nic straconego, trzeba jedynie pójsć w dodatkowe koszta i zastosować emulator lambdy. A jeśli nadal tak bardzo Cię pasjonuje temat strumienic zamiast kata (o których zresztą już było na tym forum) to proponuję poczytać choćby to:
[link widoczny dla zalogowanych]
a tu http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/strumienica,1501.html masz obraz jak ewoluowała moja droga w temacie wydechu (w tym strumienicy zamiast kata), od zagorzałego zwolennika strumienicy w miejscu kata, po obecnie sceptycznego acz umiarkowanego przeciwnika. Obecnie uważam że w Nissanach za kata powinna wskakiwać zwykła rurka (rozwiązanie dla centusiów Razz), tłumik przelotowy np. taki imitujący z wyglądu kata (dla bardziej rozrzutnych), lub nowy katalizator sportowy (dla tych co nie liczą grosza), a jak już ma być strumienica to tylko renomowanej firmy i wstawiana wyłącznie na odcinku za katalizatorem np. w miejscu tłumika środkowego (ogólnie to jak najdalej od kolektora).

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 7 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin