Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Paź 2012 16:25 Temat postu: |
|
|
Dziś piękny dzień, więc postanowiłem powalczyć z zaciskami Brembo i zrobić przymiarkę na zwrotnice 100NX. Poszukałem w internecie wymiarów tarczy z Fiata Coupe 2.0 20V Turbo (tarcze 305x28mm rozstaw 4x98 otwór centrujący 59mm), porównałem je do tarczy z GTI i doszedłem do wniosku, że dam radę to spasować, choć nie obędzie się bez szlifowania przylgni zwrotnica-zacisk i powiększeniu dziur przelotowych na zacisk w zwrotnicy. Do tego dochodzi niewielki dystans między zwrotnicą a tarczą i trochę większy dystans między tarczą a felgą no i dłuższe szpilki. Wszystko zmieści się pod moimi felgami Drag Wheels 16", więc miodzio. Tak więc zestaw Brembo czeka do wiosny, kiedy to planuje dopiero większe zmiany w Nismo. Tak to prezentuje się z "kartonową tarczą" 305mm, he he... (mam tarcze 305mm, ale rozstaw Alfy Romeo 5x100, więc idą na sprzedaż).
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji posiadania zdjętej felgi, postanowiłem zrobić małe porównanie wagowe posiadanych przez siebie kół do setki i tak:
- felga aluminiowa 7Jx16" Drag Wheels DR-9 + opona 205/45R16 Toyo Proxes T1R - 15.9kg
- felga aluminiowa 6Jx14" Aluett + opona 175/65R14 Goodyear Vector 5+ - 12.5kg
- ORI stalówka 14" + opona 175/65R14 Pirelli P2500 - 14.5kg
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 21 Paź 2012 18:52 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Paź 2012 22:24 Temat postu: |
|
|
A wejdzie Ci tarcza 320 pod te koło ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 23 Paź 2012 19:55 Temat postu: |
|
|
podj napisał: | A wejdzie Ci tarcza 320 pod te koło ?? |
Tarcza wejdzie, ale zacisku już na to raczej nie założysz... Nie ma miejsca "wewnątrz felgi" aby za pomocą jakiegokolwiek adaptera odsunąć zacisk na tyle, aby nie stykał się z wewnętrzną krawędzią felgi i zarazem nie kolidował z krawędzią tarczy. Po przemyśleniach odnośnie tarcz z Fiata, zamierzam jednak moje zaciski Brembo skompletować z tarczami 300x24 z Renault Scenic II. Otwór centrujący tarczy ten sam co w 100NX (przyp. 61mm, nie mylić z otworem centrującym felgi 59mm), rozstaw śrub też identyczny (przyp. 4x100).
A propos, przybyło trochę nowych fantów do regeneracji hamulca ręcznego (komplet linek), kopułka i palec rozdzielacza oraz dwa simeringi silnika (aby wykluczyć drobne wycieki do zera).
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaczynam powoli zbierać fruty do uturbienia Nismo. Nareszcie jestem w posiadaniu długo oczekiwanego sprzęgła Exedy Stage 2 Racing, które udało mi się wyrwać od kolegi podj. Zakupiłem też za niewielkie pieniądze kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej dedykowany do Nissana Pulsara GTI-R sygnowany logiem Japspeed. Z elektroniki dorwałem używany komputer typu piggyback jakim jest Ecumaster DET3.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W nowym roku planuję też zainwestować w hamulce. Na montaż czeka już pompa hamulcowa BM57 17/16 cala z Nissana 350Z, która wpadnie na wiosnę wraz z zaciskami Brembo na przednią oś. Tarcze hamulcowe w które mierzę to Mikoda nacinana 300x24 z przodu i 258x9 z tyłu, a trzeć o nie mają klocki hamulcowe EBC Red Stuff.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 05 Gru 2012 23:45 , w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Sty 2013 15:43 Temat postu: |
|
|
jak tam co tam ? Dzieje się coś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Sty 2013 4:06 Temat postu: |
|
|
BeNeK napisał: | jak tam co tam ? Dzieje się coś ?  |
Setka ma się dobrze. Z nowych gratów dostałem od nismojoe klocki hamulcowe EBC RedStuff na przód pod zaciski Brembo. Jednakże żadnych modyfikacji nie przybyło i nie przybędzie przynajmniej do kwietnia.
Zastanawiam się poważnie nad dalszym rozwojem Nismo. Myślę o VE lub uturbieniu obecnego DE, jednak najprawdopodobniej zdecyduję się na przekładkę na SR20DET z Pulsara GTI-R. Jak podejmę ostateczną decyzję to bankowo dam znać. Tym samym zrezygnuję wtedy ze zbierania fantów do uturbienia obecnego DE i na sprzedaż pójdzie parę uciułanych frutów, między innymi: komplet sprzęgła Exedy Stage 2 R-Type (gdyż w DET siedzi większe sprzęgło o średnicy 240mm), komputer ECU z P10 EGT 150KM, kompletny wydech z nierdzewki (muszę wrzucić zdjęcia, bo zapomniałem pochwalić się nowych tłumikiem końcowym) i być może coś tam się jeszcze znajdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Sty 2013 8:29 Temat postu: |
|
|
Jaka cena za sprzęgło??napisz na PW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Lut 2013 19:48 Temat postu: |
|
|
Decyzja zapadła - w kwietniu zaczynam przeszczep SR20DET z Nissana Pulsara GTI-R. Osprzęt zarezerwowany, aczkolwiek jeszcze niezakupiony. Wszystko oczywiście mam zamiar ogarnąć samemu.
Abym nie dostał zbyt mocno po kieszeni w kwietniu, postanowiłem że powrócę mechanicznie w stronę serii i sprzedam fanty, które nie przydadzą mi się po nowym przeszczepie. Jakoś w przyszłym tygodniu, po zakończeniu demontażu z setki, wystawię części w odpowiednim dziale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dragon_GTI
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Lut 2013 15:09 Temat postu: |
|
|
Czyli bedziesz szybszy gratulacje bo to chyba najlepszy pomysl napewno bede sledzil watek bo tez mam to w planach jakbym mogl prosic o wszelkie info jak Ci to bedzie szlo bede bardzo wdzieczny i jesli jakis czesci bys potrzebowal to moge pomoc poniewaz na stale mieszkam w uk a jak wiadomo tu pulsarow jest dosc sporo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Lut 2013 19:26 Temat postu: |
|
|
dragon_GTI napisał: | Czyli bedziesz szybszy gratulacje bo to chyba najlepszy pomysl napewno bede sledzil watek bo tez mam to w planach jakbym mogl prosic o wszelkie info jak Ci to bedzie szlo bede bardzo wdzieczny i jesli jakis czesci bys potrzebowal to moge pomoc poniewaz na stale mieszkam w uk a jak wiadomo tu pulsarow jest dosc sporo. |
za ile idzie wyrwać pulsara
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Lut 2013 20:24 Temat postu: |
|
|
@Marian
No i super! Bardzo fajna droga rozwoju, trzymam kciuki!
@lewy
Stary, na off top'a to masz od tego PW, googla, ebay, allegro itd. ... troszkę szacunku dla autora wątku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jacek100nx
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PSK Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Lut 2013 21:43 Temat postu: |
|
|
4x4 też będzie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Lut 2013 22:07 Temat postu: |
|
|
Masz rację,pakuj DET z gti-r !! Będzie moc. Trzymam kciuki.
Marian napisał: |
Na montaż czeka już pompa hamulcowa BM57 17/16 cala z Nissana 350Z, która wpadnie na wiosnę wraz z zaciskami Brembo na przednią oś.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
Ta pompa podejdzie pod serwo z GTI ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dragon_GTI
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Lut 2013 9:26 Temat postu: |
|
|
lewy napisał: | dragon_GTI napisał: | Czyli bedziesz szybszy gratulacje bo to chyba najlepszy pomysl napewno bede sledzil watek bo tez mam to w planach jakbym mogl prosic o wszelkie info jak Ci to bedzie szlo bede bardzo wdzieczny i jesli jakis czesci bys potrzebowal to moge pomoc poniewaz na stale mieszkam w uk a jak wiadomo tu pulsarow jest dosc sporo. |
za ile idzie wyrwać pulsara |
Zalezy czy calego zdrowego czy po dzwonie ze zdrowym serduchem ale za 5 tysi idzie juz cos znalesc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Lut 2013 16:43 Temat postu: |
|
|
dragon_GTI napisał: | jakbym mogl prosic o wszelkie info jak Ci to bedzie szlo bede bardzo wdzieczny i jesli jakis czesci bys potrzebowal to moge pomoc poniewaz na stale mieszkam w uk a jak wiadomo tu pulsarow jest dosc sporo. |
Będę dawał znać z postępów prac tutaj na forum, jak zwykle z resztą. Jak wspomniałem wyżej, zacznę nie prędzej jak w kwietniu, więc spokojnie. Co do propozycji pomocy w sprowadzeniu części z UK z góry dzięki za pomoc. Być może przyda się.
jacek100nx napisał: | 4x4 też będzie ?? |
Myślałem raczej o spięciu DET z ori skrzynią z GTI plus FMIC, czyli standardowo napęd na przednią oś i intercooler z przodu.
Już przy takim rozwiązaniu będzie trochę kombinowania, bo o ile przednia poduszka silnika będzie P&P do naszych sanek z setki oraz prawa poduszka silnika i lewa skrzyni również będzie P&P do naszego nadwozia, to już tylna poduszka nie bardzo będzie pasować no i w bloku silnika DET z tyłu brak jest otworów na mocowanie prawego wału napędowego (tej łapy z krótkim wałkiem) - po prostu jest inne rozmieszczenie otworów gwintowanych. Do tego dochodzi jeszcze żmudne poprowadzenie długiego dolotu dla FMIC (rezygnuję z TMIC, bo nie podoba mi się żadna setka z wlotem na masce).
Za to przy opcji przeszczepu napędu AWD dochodzi dodatkowo praktycznie kompletne przespawanie podłogi z GTI-R. Szczerze, to nie uśmiecha mi się to za bardzo, ale pomyślimy ostatecznie w kwietniu, he he... Tutaj jest bardzo ciekawy projekt przeszczepu DET wraz z napędem [link widoczny dla zalogowanych] dla zainteresowanych.
podj napisał: |
Marian napisał: |
Na montaż czeka już pompa hamulcowa BM57 17/16 cala z Nissana 350Z, która wpadnie na wiosnę wraz z zaciskami Brembo na przednią oś.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
Ta pompa podejdzie pod serwo z GTI ? |
Pompa pasuje do serwa ze 100NX 1.6 i pod większe serwo z Altimy, które siedzi u mnie. Tak więc śmiało stwierdzam, że pod GTI również podejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lut 2013 17:06 Temat postu: |
|
|
jakiś czas temu obserwowałem ten projekt który podałeś w linku. wg. mnie lepiej przełożyć gtir niż przeszczepiać cały naped do setki... moim zdaniem nigdy by to nie miało takich właściwości jezdnych jak coś co wyjedzie z fabryki... ale mimo to projekt byłby mega zajebiaszczy.
nie ma większych problemów z przeszczepem silnika z gti ra? może lepszym rozwiązaniem jest poszukać silnik z avenira? albo iśc po całości i importować japońską wersję sr20vet z x-traila...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|