Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Marian - SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Sie 2012 19:40     Temat postu:

Pięknie Co tu dużo pisać, jak nie cierpię czerwonego na nx, tak nowy czerwony, po całości, z listwami - taaaaaaak.

Spoko, ja mam ten komfort z fotami, że cygar i aparat, tak, że co jakieś 2 godzinki ja coś pomodzę to i pstryk się zrobi.

Przydałoby się posadzić ją niżej, ale to wiesz, tak to w sumie bomba setka! Graty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Sie 2012 20:45     Temat postu:

nooooo kolego mega gratulacje!! świetnie wygląda, zapewne równie dobrze jeździ! piękne auto:)
licznik działa jak należy?Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Sie 2012 21:08     Temat postu:

wsadziłeś masę pracy, gratulejszyns

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Sie 2012 21:16     Temat postu:

Odwaliłeś kawał dobrej roboty.Mam jedno pytanie i jedną sugestie. Po co tam mocne sprzęgło chcesz zakładać ?? Proponuje owinąć kolektor bandażem, wyjdzie na plus!! Wygląda naprawdę zacnie !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz1




Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 21 Sie 2012 8:45     Temat postu:

szok! gratulacje!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BeNeK
stary wyjadacz



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Sie 2012 10:57     Temat postu:

Podejście do nissana po prostu mnie zadziwia.
Gratulacje !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Sie 2012 1:15     Temat postu:

Dzięki wszystkim za docenienie i ocenę pracy!

foo napisał:
Przydałoby się posadzić ją niżej...

Zgadzam się z Tobą jak najbardziej. W zawieszenie zamierzam zainwestować na wiosnę, tak aby w nowy sezon wejść niżej. Myślę o sprężynach H&R z kompletem amortyzatorów Kayaba Ultra SR na okres bez śniegu (na zimę wraz z oponami zimowymi będzie wpadać wtedy ORI zestaw amortyzatorów i sprężyn).

majchrzok napisał:
świetnie wygląda, zapewne równie dobrze jeździ! ... licznik działa jak należy?

Jeździ fajnie, choć ma swoje mankamenty, które utrudniają jazdę i za które muszę czym prędzej zabrać się do roboty - regulacja niskich obrotów, wymienić tłumik końcowy (za głośny), zmienić sprzęgło (starta tarcza sprzęgłowa, bardzo mocno wytarty docisk od łożyska sprzęgła). Za to licznik digital działa poprawnie - pokazuje pełną prędkość jak należy, kontrolki działają.

podj napisał:
Mam jedno pytanie i jedną sugestie. Po co tam mocne sprzęgło chcesz zakładać ?? Proponuje owinąć kolektor bandażem, wyjdzie na plus!!

Muszę zmienić sprzęgło, bo na tym co mam obecnie niepewnie mi się jeździ. Jak brałbym sprzęgło w tej chwili do tego setupu to wziąłbym standardowy zestaw Exedy - na 100% byłbym zadowolony a i sprzęgło byłoby w zupełności wystarczające. Jednakże z racji tego, że nie zamierzam poprzestać w modyfikacjach na tym co mam, to decyduję się na coś mocniejszego już w tej chwili. Szacuję, że sprzęgło będzie miało za zadanie współpracować z uturbionym silnikiem mniej więcej na jesień przyszłego roku i w związku z tym moja decyzja o mocniejszym sprzęgle. A nad bandażem muszę pomyśleć rzeczywiście...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Sie 2012 16:10     Temat postu:

jak potrzebujesz konkret sprzęgło jestem w stanie załatwić coś w dobrych pieniądzach z usa lub irlandii jak coś PW

Kayaba Ultra SR - niestety w dalszym ciągu ciężko je dostać,
jeśli chcesz auto tylko posadzić to kup same sprężyny , jeśli zamierzasz ostro jeździć to warto by sprężyny dobrze dopasować do sztywniejszych amorków,
ten komplet h&r i kayaba gdzieś widziałeś czy samemu tak w głowie skompletowałeś? bo jeśli te dwie rzeczy będą źle dobrane to może sie okazać, że w pełni nie wykorzystasz zalet sportowych amortyzatorów

co tu duzo gadać polecam lekturę http://www.sr20-forum.com/information-library/1801-b13-b14-b15-suspension-information.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BeNeK
stary wyjadacz



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Sie 2012 17:12     Temat postu:

Kolega żywy ma swoim NX'ie taki zestaw

Link do topicu
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=8421&postdays=0&postorder=asc&start=0
ja jako posiadacz tak owych sprężyn , z czystym sumieniem mogę polecić . z moich pomiarów wynika ze przód siadł trochę więcej niż to co podaje producent(-35mm) u mnie przód usiadł ok 45mm a tył ok 40mm . A morki można oddać do utwardzenia i skrócenia skoku . W rajdówce kolegi Tyskiego taki zestaw daję radę a użytkuje bardzo intensywnie na torze i tak owy zestaw sobie chwali Very Happy więc myślę że do jazdy na co dzień i okazyjnego TD taki zestaw w zupełności starczy.
Pozdro !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tocdajmiluz




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Sie 2012 17:40     Temat postu:

auto piękne! Gratuluje efektu! Pozazdrościć, zwłaszcza komora silnika Razz
Jakiej farby użyłeś do malowania silnika i czy długo się farba dogrzewa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 207
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Sie 2012 21:17     Temat postu:

Wspaniała praca. Kolektor wydechowy należy owinąć bandażem, jak pisał Podj - nie chcę sie wymądrzać, ale o ile kojarzę to w obecnej postaci robi dużo niepotrzebnego ciepła w komorze silnika, nie ma nawet seryjnej osłony. Silnik wciąga cieplejsze powietrze a gazy wylotowe niepotrzebnie się chłodzą, coś w ten deseń a to niedobrze, ale guru nie jestem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Sie 2012 23:26     Temat postu:

nismojoe napisał:
jak potrzebujesz konkret sprzęgło jestem w stanie załatwić coś w dobrych pieniądzach z usa lub irlandii jak coś PW

Sprzęgło już zamówione, więc nie będę kombinował. Jakbym jednak w przyszłości potrzebował czegoś z zagranicy to podskoczę z tematem do Ciebie.

nismojoe napisał:
jeśli chcesz auto tylko posadzić to kup same sprężyny , jeśli zamierzasz ostro jeździć to warto by sprężyny dobrze dopasować do sztywniejszych amorków, ten komplet h&r i kayaba gdzieś widziałeś czy samemu tak w głowie skompletowałeś? bo jeśli te dwie rzeczy będą źle dobrane to może sie okazać, że w pełni nie wykorzystasz zalet sportowych amortyzatorów

Zamysł jest taki, że chcę zregenerować całe zawieszenie na wiosnę przy okazji obniżając auto. Nie zależy mi tylko na obniżeniu setki, a z drugiej strony nie zamierzam ścigać się wyczynowo. Chcę osiągnąć jakiś kompromis. Padło wstępnie na sprężyny H&R i amortyzatory Kayaba Ultra SR, choć nie jest decyzja ostateczna (mam na przemyślenie sprawy pół roku w końcu).

nismojoe napisał:
co tu duzo gadać polecam lekturę http://www.sr20-forum.com/information-library/1801-b13-b14-b15-suspension-information.html

Ta lektura sugeruje nam, posiadaczom 100NX, że w zasadzie żadne z dostępnych u nas na rynku rozwiązań typu "sportowa sprężyna - jakikolwiek zamiennik amortyzatora" nie nadaje się do jazdy. Trochę może za ostro to wyraziłem, napisałem... mimo wszystko artykuł nie zniechęcił mnie do zaproponowanego przeze mnie zestawu.

BeNeK napisał:
A morki można oddać do utwardzenia i skrócenia skoku . W rajdówce kolegi Tyskiego taki zestaw daję radę a użytkuje bardzo intensywnie na torze i tak owy zestaw sobie chwali Very Happy więc myślę że do jazdy na co dzień i okazyjnego TD taki zestaw w zupełności starczy.

Jakieś rozwiązanie jednak istnieje, więc nie ma się co przejmować (to coś a'la CSK z artykułu zacytowanego przez nismojoe)

tocdajmiluz napisał:
Jakiej farby użyłeś do malowania silnika i czy długo się farba dogrzewa?

Tu Was pewnie zaskoczę, otóż nie użyłem żadnych profesjonalnych lakierów czy farb dedykowanych do silników bądź też wynalazków przystosowanych do prac w wysokich temperaturach, tylko użyłem... farby Hammerite z połyskiem (czarny, srebrny, złoty). Na razie nie zapeszając, wszystko jest w należytym porządku i na miejscu i wygląda bardzo dobrze.

Miskowski napisał:
Kolektor wydechowy należy owinąć bandażem, jak pisał Podj - nie chcę sie wymądrzać, ale o ile kojarzę to w obecnej postaci robi dużo niepotrzebnego ciepła w komorze silnika, nie ma nawet seryjnej osłony. Silnik wciąga cieplejsze powietrze a gazy wylotowe niepotrzebnie się chłodzą, coś w ten deseń a to niedobrze, ale guru nie jestem.

Macie rację, zgadzam się z Wami jak najbardziej. Powoli zaczynam polować na bandaż...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Wrz 2012 14:15     Temat postu:

Jak tam furaczi? Jakieś kolejne mody doszły?

Pozdr,
foo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Paź 2012 17:24     Temat postu:

foo napisał:
Jak tam furaczi? Jakieś kolejne mody doszły?

Zagościł bandaż termoizolacyjny na kolektor wydechowy aż do plecionki, co by choć trochę odizolować układ chłodzenia i olejowy od gorąca spalin oraz nie marnować energii uciekających spalin w niepotrzebne dogrzewanie komory grodziowej silnika. Nareszcie wrzuciłem dawno obiecane zdjęcia wszystkich trzech rozpórek od foo.

Zapłon został wyprzedzony metodą prób i błędów, na zasadzie "trochę przyspieszyć i testować" i tak w kółko. Mam dziwne wrażenie, że po kręceniu wałkiem ssącym mogę w tej chwili dać zapłon na maxa i nie będę odczuwał skutków spalania stukowego... Pożyjemy, zobaczymy. Szkoda, że nie mam możliwości pobawić się zapłonem i wałkiem na hamownii... No cóż, może kiedyś los się do mnie uśmiechnie. Nismo oczywiście zalewane po tym modzie już tylko benzyną bezołowiową 98.

Jakimś trafem stałem się szczęśliwym właścicielem kompletu zacisków przednich czterotłoczkowych Brembo z Alfy Romeo o rozstawie śrub zwrotnicy 130mm na tarcze 305mm. Powoli je regeneruje, odmalowuje i niebawem zrobi się przymiarkę pod moje felgi 16". Jeżeli będzie pasować, bądź wymagać tylko jakiegoś dystansu, to na wiosnę zagości z przodu "mięsisty" zestaw na przednią oś, he he... A jak nie to się sprzeda dalej Alfaholikom.

Z ciekawości zrobiłem porównanie zestawów hamulców z setki 1.6, 2.0 i czterotłoczkowych Brembo z Alfy:
- GA16xx: tarcze 240mm, ~7.2kg na stronę, tłoczek 48mm
- SR20DE: tarcze 257mm, ~10.0kg na stronę, tłoczek 54mm
- Brembo: tarcze 305mm, ~11,5kg na stronę, tłoczki 2x38mm + 2x42mm

Z ciekawych rzeczy wleciały jeszcze do auta żarówki białe LED HP 1W w światła postojowe oraz podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej. Z racji braku ORI spryskiwaczy na masce (zaspawane miejsca, bo miało być "na gładko") wpadły spryskiwacze montowane bezpośrednio na ramię wycieraczki z czterema dyszami.

A teraz coś z mniej radosnych nowinek, otóż parę rzeczy w "setce" zaczyna się odzywać i prosić powoli o wymianę... Simering koła pasowego zaczyna puszczać powoli, prawa linka hamulcowa ma luz i koło prawe łapie później na ręcznym, styki kopułki rozdzielacza mocno powycierane, jedna lampa wyładowcza zestawu HID zaczyna chyba padać... Niby duperele z którymi można jeździć, ale nie dają spokoju.

Do tego niestety nie doczekam się jednak sprzęgła Exedy Stage 2 Racing. Dystrybutor Exedy na Polskę tak długo kombinował zestaw, że wkurzyłem się i dałem sobie spokój. Zobaczymy ile pożyje mój wychłostany już zestaw Luk - trochę grzechocze przy puszczaniu sprzęgła (wina startego słoneczka docisku), ale tarcza sprzęga niby jeszcze warstwę ścierną ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Paź 2012 18:24     Temat postu:

Very Happy Jak zawsze pro! Dzięki za foty, lądują w kolekcji Mody na plus, fajne porównanie masy z tymi hebelkami. Zapłon to lampię w dłoń i upewnij się na 100% czy nie wypada/nie gubi się, chociażby przez źle ustawiony tps i krokowy jak całość rozkręcałeś Wink

Pozdr,
foo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 13 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin