Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Juzek198720
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Wrz 2011 12:01 Temat postu: |
|
|
ta pewna puszka to wytczka jeśli o to dokładnie chodzi,tak? (prawy słupek pasażera przy nogach) to wtyk od komputera ABS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2011 18:56 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi w sprawie zaślepek i tej tajemniczej dużej wtyczki w prawym słupku pasażera przy nogach.
Zgodnie z planem wymontowałem oba silniki. Z braku miejsca powędrowały na dwór. Poniżej zamieszczam fotki.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Na pierwszym zdjęciu jest buda po GA16DS, po mocnej stłuczce w prawy bok. Widać solidne wgniecenie i ten element właśnie będę wspawał z drugiej budy. Ponadto przemontuje jeszcze przedni pas dolny, górny i środkowy (jak je zwał tak je zwał, grunt, że się rozumiemy). To właśnie w tej budzie niedługo zagości SR20DE
Na drugim zdjęciu jest buda po SR20DE. Wydaje się być ogólnie w lepszym stanie niż ta z pierwszego zdjęcia, ale to tylko takie złudzenie. Dzieje się tak za sprawą tego, że była porządnie czyszczona Kärcherem jakoś na początku lata.
Trzecie zdjęcie to osłonięte silniki po demontażu - niestety zaczął padać deszcz i musiałem je szybko przykryć folią i jakoś zabezpieczyć. Jak będzie lepsza pogoda i znajdę chwilę czasu to wrzucę jakieś zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2011 19:19 Temat postu: |
|
|
Ten gti dawca to widzę koło oryginału to stał... też jakaś swapowydumka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2011 19:34 Temat postu: |
|
|
foo napisał: | Ten gti dawca to widzę koło oryginału to stał... też jakaś swapowydumka |
Tak, ten "GTI dawca" to mój rozbity poprzedni 100NX, rocznik 1990, który z fabryki wyjechał z GA16DS pod maską i zaserwowałem mu jakiś czas temu przekładkę na SR20DE HighPort 150KM z Infinity G20... (wszystko na ten temat jest w tym wątku, tylko parę stron wcześniej)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Menago
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2011 19:44 Temat postu: |
|
|
masz zacięcie chłopaku i dobrze oby tak dalej to może zagości więcej śmocy pod machą czy cuś takiego pzdr i powodzonka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2011 19:49 Temat postu: |
|
|
No właśnie bo widzę, że każde z innej parafii
Oki, jak się sprawował magiel z 1.6 z przegubami z 2.0? Nie zauważyłeś jakiś negatywnych skutków? Bo stoję właśnie przed dylematem czy tiptop i z gti do 5d, czy zostawić... troszkę się obawiam o życie nowych przegubów przy mocy 200+ jakby nie było do większego skrętu nie były one projektowane. Dodo z nz zostawił serię o ile pamięć mnie nie myli i nie narzeka, ale zawsze to kolejna opinia w temacie
Pozdro i wytrwałości,
foo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Wrz 2011 9:16 Temat postu: |
|
|
foo napisał: | Oki, jak się sprawował magiel z 1.6 z przegubami z 2.0? Nie zauważyłeś jakiś negatywnych skutków? |
Nie zauważyłem jakichkolwiek problemów ze sterowaniem, ani jakiejkolwiek zauważalnej zmiany u siebie.
A propos maglownicy w "Setkach"... Wczytałem się w manuala "Nissan B13 and N14 Service Vol 2" w sekcję ST (Steering System) i znalazłem tam informacje na temat tylko trzech typów maglownic: dwie bez wspomagania (R24S i R24N) oraz tylko jedna ze wspomaganiem (PR24SC). Z tego wniosek, że w naszych "Setkach" ze wspomaganiem są montowane te same maglownice niezależnie czy mamy pod maską GA16DS, GA16DE czy SR20DE - może dlatego kolega Dodo z NZ, o którym wspomniałeś nie odczuł różnicy w działaniu. Jedyne różnice jakie znalazłem w tym dziale na temat maglownicy PR24SC dotycząca naszych "Setek" to minimalna różnica w skręcie kierownicy na poziomie tylko 0.04 obrotu między modelem z SR20DE a innymi modelami (większy skręt dotyczy silników GA16DS i GA16DE).
Jeżeli się mylę to bardzo proszę sprostujcie moją wypowiedź
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 28 Wrz 2011 9:19 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Wrz 2011 13:48 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info Czyli wygląda na to, że 1.6 i 2.0 są maglami bardzo zbliżone, natomiast największą różnicę czuć w charakterystyce pompy, jak dla mnie na korzyść 2.0. No nic, wyjdzie w praniu, jak zawsze - bo bankowo n15 z 1.4 to odstaje od gti i 1.6 promieniem skrętu/charakterystyką i to sporo, albo ten ori kierat rodem z PKS'u i lżejsza motorownia takie odczucia powoduje
Ok, to powodzenia w przeszczepie i szerokości
Pozdro,
foo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Wrz 2011 17:22 Temat postu: |
|
|
Poprawiła się u mnie pogoda i mam aktualne zdjęcia wyjętych silników.
Poniżej zdjęcia GA16DS, z którego osprzęt i okablowanie mam na sprzedaż. Rozregulowany jest gaźniki, więc tej części nikomu nie polecam. Cała reszta jak najbardziej w porządku i godna polecenia. Do tego oczywiście wszelakie linki (gazu, sprzęgła, hamulcowa), zaciski hamulcowe, półosie, przeguby, licznik, okablowanie, wtyczki, przekaźniki itp, itd...
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Poniżej zdjęcia silnika SR20DE, który wszczepiam w nową budę.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Przy SR20DE mam parę rzeczy do zrobienia i ogarnięcia niestety... Na pierwszy rzut idzie silniczek krokowy, który był strasznie zasyfiony, czego efektem były podwyższone obroty biegu jałowego, między 1100-1300 obrotów na minutę. Silniczek stoi otworami ku górze i moczy się w WD40. Mam nadzieję, że to da jakiś efekt. Druga rzecz to paski klinowe, które są porządnie zużyte - oba do wymiany. Przy skrzyni biegów mam do podłączenia jakiś solenoid, który wcześniej wisiał jak głupi - trzeba wynaleźć jakąś wtyczkę i znaleźć w manualu gdzie to podpiąć pod wiązkę ECU. Do wymiany nadaje się puszka na froncie silnika, przez którą przeł\pływa olej - szpeci silnik, a gumowy przewód znajdujący się poniżej jej jest mocno wygięty i przepływ oleju jest na pewno przez to ograniczony. Korpus alternatora na mocowaniu jednej śruby jest spękany - na pewno jest to efekt przejeżdżania po kałużach - da się na nim pożyć jeszcze jakiś czas, he he. Mocowanie wału do silnika (prawej jego strony) trzyma się na dwóch z trzech śrub - trzeba wynaleźć skądś trzecią i porządnie to przykręcić jak powinno być. Przeguby zewnętrzne, wewnętrze i półosie w nienagannym stanie. Co innego tyczy się osłonek przegubów - osłonki wewnętrznych dziurawe (przez to właśnie silnik i skrzynia są upaprane na zdjęciach) a osłonki zewnętrznych porządnie sparciałe - tak więc osłonki, zaciski i smar do wymiany. Ponadto silnik i skrzynię czeka porządne mycie zewnętrzne i malowanie na srebrno bądź czarno, a pokrywa silnika idzie w złoto z napisami na czarno bądź czerwono (wszystko pod kolor felg oczywiście). Na koniec mam w planach zalać silnik i skrzynię świeżutkim olejem (oczywiście zmienić przy tym filtr).
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 03 Paź 2011 20:20 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Wrz 2011 18:31 Temat postu: |
|
|
ty to masz natchnienie i cierpliwość hehe ale jak bym mnial takie możliwości jak ty z garażem tez bym się zabrał za furkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Paź 2011 18:23 Temat postu: |
|
|
Wiele nowych gratów zostało zamówionych. Oto część z nich, która dotarła już do mnie:
[link widoczny dla zalogowanych]
- płyn chłodniczy Dynagel 2000 - koncentrat 5l
- olej silnikowy Shell Helix Ultra Racing 10W60 - syntetyczny 4l
- olej wspomagania Mobil ATF 320 - 1l
- filtr oleju K&N HP-1003
- osłony przegubów Maruichi - 4x
- paski wieloklinowe Continental Contitech 4PK845 i 4PK830
- taśmy izolacyjne
Reszta gratów, na które czekam, to peszle na wiązki elektryczne, cybanty nierdzewne, duże końcówki oczkowe, długi gruby kabel spawalniczy, klemy do aku, oil separator, woda demineralizowana, farba srebrna i złota... i coś tam chyba jeszcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Paź 2011 18:52 Temat postu: |
|
|
robi wrażenie:) powdzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2095
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Paź 2011 19:20 Temat postu: |
|
|
Ten K&N jest z zaworkiem zwrotnym? Bo Bosch ani MANN nie mają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Paź 2011 19:25 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z opisem na stronie K&N ma zaworek zwrotny - [link widoczny dla zalogowanych].
(...) Anti Drain Back Valve: Yes (...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2095
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Paź 2011 21:26 Temat postu: |
|
|
Ile za niego dałeś? Ja zawsze brałem po taniości Knecht, Bosch lub MANN i żaden nie miał zaworka. Z rana zawsze słuchałem jak przez sekundę zawory ładnie sobie klepią bez oliwy :-/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|