Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Marian - SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Paź 2011 7:16     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Ile za niego dałeś?

Ja też mam w tej chwili coś taniego jeszcze zainstalowane i u mnie też słychać przy odpalaniu na zimno jak coś brzęczy, trze i stuka przez sekundę, może czasem dwie. Postanowiłem zaaplikować coś droższego pod maskę. Ten filtr K&N to wydatek około 2.5 - 3.0 razy większy niż budżetowe odpowiedniki - dałem za niego aż 58 PLN bodajże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Lis 2011 14:27     Temat postu:

Wracam po długim czasie nieobecności z dobrymi wieściami...


Przód "setki" został zgodnie z planem pospawany i zabezpieczony. Myślę, że nawet nieźle to wyszło. Sądziłem, że efekt końcowy będzie gorszy.

Silnik został wymyty. Pomalowałem niektóre jego elementy na czarno i pokrywę zaworów na złoto. Wymieniłem olej silnikowy, filtr oleju, paski wieloklinowe, osłony przegubów, płyn chłodniczy, olej wspomagania. Przerobiłem miejscami wiązkę elektryczną pod maską - skróciłem nieco niektóre kable, wywaliłem część okablowania ABS. Przeniosłem akumulator do bagażnika, co wymusiło na mnie montaż grubszych kabli rozruchowych - wylądowały kable od spawarki 70mm2.

Samochód na razie nie jest w stanie ruszyć z miejsca, bo nie ma zamontowanych półosi. Przydałoby się też zamontować układ wydechowy, gdyż póki co wydech kończy się tuż przy misce olejowej (zainstalowany sam kolektor wydechowy) - niezły ma teraz wygar, aż stodołą trzęsie (może jeszcze dziś wrzucę filmik pokazowy).

PS. Kolejny GA16DS przerobiony na SR20DE Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Lis 2011 18:49     Temat postu:

WOW! I to przez bardzo duże W! Przyznam że ja osobiście nie byłbym w stanie porwać się na tak skomplikowaną operację; tym bardziej gratuluję samozaparcia i odwagi!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 821
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Lis 2011 19:52     Temat postu:

Fajnie wyszło, moje gratulacje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BeNeK
stary wyjadacz



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Lis 2011 19:59     Temat postu:

co tu duzo gadać ... profi robota !! Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Lis 2011 20:34     Temat postu:

nie chcesz mojego przerobić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Lis 2011 22:39     Temat postu:

extra robota! powodzenia w realizacji kolejnych planów! pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Lis 2011 21:44     Temat postu:

Dzięki wszystkim za wsparcie!

Zgodnie z obietnicą zamieszczam filmik, który pokazuje jak chodzi moja "setka" po przeszczepie silnika bez wydechu:


Dzisiaj za wiele nie zdziałałem, ale zawsze pchnąłem projekt do przodu. Zamontowałem przeguby, postawiłem setkę na stalówkach, wstawiłem reflektory, wpiąłem wiązkę Xenon HID z żarnikami 5000K i wykonałem wstępną przymiarkę błotników, maski i zderzaka.

Wszystko jest na dobrej drodze, ale niestety wymaga czasu... Jutro wypada mi służba 24h, więc wracam do pracy dopiero w piątek w południe. Niech "setka" stoi i czeka...

PS. lewy, wystarczy mi pracy przy moim samochodzie, he he.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Lis 2011 22:41     Temat postu:

Chodzi elegancko. Tak Trzymaj:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Gru 2011 11:30     Temat postu:

"Setka" już ubrana w blachy

Jeśli chodzi o nadwozie to jest prawie kompletne - brakuje jedynie paru plastikowych zaślepek (nadkola) tu i tam, chroniących silnik i skrzynię przed syfem spod kół. Nareszcie można zostawić auto na zewnątrz bez plandeki bądź folii. Autko stoi póki co na stalowych 13" z oponami wielosezonowymi Nexen 175/70R13. Pewnie będzie brakować trakcji i będzie pływał na zakrętach przy szybszej jeździe, ale idzie zima i nie mam zamiaru szaleć.

Jeśli chodzi o wnętrze, no to tutaj już gorzej - po prostu zero tapicerki i brak kanapy, ale wszystko działa w 100%.

Nie zamontowałem wydechu, gdyż po stłuczce mam dziurę przy mocowaniu tłumika końcowego z resztą wydechu i muszę to zaspawać. Niestety nie dostrzegłem tego wcześniej, myślałem że wszystko gra - zawsze coś i znowu zwlekanie z projektem, ehh...

A poniżej zamieszczam dla ciekawostki zdjęcie mojego wraku, bo inaczej to teraz tego nie można nazwać, he he...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Teoś




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 974
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełmno/Bydgoszcz
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Gru 2011 13:58     Temat postu:

Najgorszą robote masz juz za sobą Very Happy Fajne te złote fele byly ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BeNeK
stary wyjadacz



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Gru 2011 14:01     Temat postu:

Teoś napisał:
Najgorszą robote masz juz za sobą Very Happy Fajne te złote fele byly ;/


czemu były ? :p jedna jest tylko połamana ;D
Marcin pisałem już wcześniej ale nie zaszkodzi powtórzyć ... Tyle ile ty wkładasz $erca w tego nissana to jest po prostu rzecz nie do opisania . Powodzenia !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BeNeK dnia 04 Gru 2011 14:02 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Gru 2011 14:51     Temat postu:

BeNeK napisał:
Teoś napisał:
Najgorszą robote masz juz za sobą Very Happy Fajne te złote fele byly ;/

czemu były ? :p jedna jest tylko połamana ;D

Miałem sporo czasu na obserwację, jeśli chodzi o koła. Dwie felgi są w porządku, zaś dwie mają pokrzywione ranty na tyle, że uchodzi z opon powietrze po dniu. Nadają się do naprostowania i należałoby je po tym polakierować ponownie. Trzy opony są w bardzo dobrym stanie, zaś czwarta jest do wywalenia - przetarta od wewnątrz do drutów niestety. Podsumowując, moja inwestycja w koła to będzie prostowanie dwóch felg i zakup jednej opony. Myślałem, że będzie gorzej.

BeNeK napisał:

Marcin pisałem już wcześniej ale nie zaszkodzi powtórzyć ... Tyle ile ty wkładasz $erca w tego nissana to jest po prostu rzecz nie do opisania . Powodzenia !

Na szczęście wszystkie prace wykonałem samemu przy współpracy ekstra pary rąk (od czasu do czasu). Jedynie spawanie podłużnicy zleciłem fachowcowi. Tak to cały projekt wykonałem samemu i był to mój pierwszy raz jeśli chodzi o elektronikę, mechanikę itp... Dlatego to tak długo trwa w moim przypadku, bo w między czasie mam pracę, szkołę i po prostu życie... Na szczęście większość pieniędzy wydałem po prostu w przedwczesną rewitalizację osprzętu silnika (olej, filtry, płyny, farby, paski, kable, cybanty, taśmy...). Tysiak poszedł na nową budę, która z resztą już mi się zwróciła na sprzedaży samych części i te dosłownie parę złotych na spawanie. Reasumując, nie wyszło tak źle. Byłoby gorzej jakbym miał całość komuś zlecić - wtedy, Benek, wcale by mi się nie opłacało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 06 Gru 2011 20:52 , w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Gru 2011 21:07     Temat postu:

Do tej pory nie zamieściłem zdjęcia "setki" sprzed moich prac w całej okazałości z kompletnymi blachami, podczas kupna we Wrocławiu, tak więc wrzucam poniżej. Przyjechałem nią pewną sierpniową nocą z Wrocławia do Łodzi. Silnik jeździł dobrze, choć na jałowym biegu potrafił złapać czasem na światłach 2 tysiące obrotów. Prawe przednie łożysko rozwalone. Mimo tego jechał prościutko, tylko trochę szumiało podczas jazdy. Jedna lampa świeciła na drogę, druga w kosmos (ta uszkodzona). Maska całą drogę była otwarta, na szybko związana paskiem parcianym o elementy zderzaka, tak aby podczas jazdy jej nie podniosło i nie urwało. Cały czas jechałem w pozycji "na babunię/dziadunia", z brodą nad kierownicą i zerkałem jak maska delikatnie na centymetr może unosi się i opada... W takim stanie, powolutku, 70-80 km/h doczłapałem się do domu. Na szczęście policja mnie nie zatrzymała, bo pewnie zabraliby dokumenty i wezwali lawetę... miałem cykora.

A wracając do projektu... Wydech zamontowany, choć nie dało się go ładnie spasować. Do tego ma mały przedmuch na łączeniu tłumika środkowego z końcowym. Myślę, że zimę wytrzyma, więc dam sobie z tym teraz spokój. Pod maskę wpadł alternator z GA16DS 12V/65A, bo poprzedni z SR20DE 12V/80A nie ładował dobrze i do tego miał mocno spękaną obudowę. Przez przypadek jakiś czas temu go zalałem i tak zostawiłem. Nie wyschnął dostatecznie i gdzieś się przepalił po odpaleniu auta - no cóż, zdarza się.

"Setka" zalana płynami. Układy odpowietrzone. Tablice rejestracyjne założone. Można śmigać nareszcie Twisted Evil

Teraz czas zająć się tapicerką i wnętrzem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 17 Gru 2011 15:36 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Gru 2011 15:59     Temat postu:

Naprawioną "setką" zrobiłem już przeszło 250km. Tapicerka na swoim miejscu. Pojawiło się parę niedociągnięć, których nie było widać podczas montażu no i pojawiły się nowe mankamenty. Padła tylna wycieraczka. Nawiew zaczął pracować tylko na 4-tym biegu, przepaliło się parę żarówek (a może były przepalone, tylko wcześniej nie zwracało się uwagi), szlag trafił łożysko przednie prawe (od stłuczonej strony samochodu) i coś tam jeszcze, ale nie pamiętam w tej chwili... Na szczęście silnik i napęd chodzi bez zarzutu.

Dziś ogarnąłem nawiew wymieniając płytkę-rezystor na inną. Wskrzesiłem wycieraczkę tylną czyszcząc przekaźnik nieopodal skrzynki bezpieczników. Powymieniałem żarówki odpowiedzialne za oświetlenie kabiny, tablicę rejestracyjną i postojowe. Trochę wyregulowałem klapę bagażnika, aby pełniej się domykała niż dotychczas. Dolałem płynu wspomagania chyba ze 300ml i około 200ml płynu chłodniczego - teraz mogę śmiało powiedzieć, że są porządnie odpowietrzone. Zamontowałem jakiś radioodtwarzacz CD Pioneer z głośnikami 165mm (moje pierwsze jako takie car-audio od 8 lat). Niestety nie mogę póki co pozwolić sobie na otwarcie szyb bardziej niż 50%, bo nie mam dystansów w drzwiach, ale mamy aktualnie zimę, więc nie będzie przeszkadzało. Do wiosny coś zdążę wykombinować i zamontować.

Jutro czeka mnie wymiana łożyska, montaż nadkoli plastikowych, zbiornika spryskiwaczy, wymiana kół na stalówki 14" z dobrymi oponami na zimę i pewnie coś tam jeszcze...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 17 Gru 2011 16:01 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 8 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin