Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Marian - SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Gru 2011 11:36     Temat postu:

gratuluje że udało sie wskrzesić ponownie NXa. kawał świetnej roboty:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Excallibur




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Gru 2011 11:45     Temat postu:

Kawał dobrej roboty.
Posiadam jakies dystansy plastikowe od jakiegos opla.
jak cos to PW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Gru 2011 17:56     Temat postu:

Prace nad przeszczepem SR20DE oraz naprawę powypadkową uznaję za oficjalnie zakończoną. Wszystko dobrze dokręcone, części na swoim miejscu. Silnik, napęd i elektronika działa bez zarzutu.

Wnętrze złożone z dwóch aut i nareszcie jest kompletne jeśli chodzi o plastiki i inne duperelki. Akumulator z tyłu. Kanapy brak.

Na pewno oglądając zdjęcia nadwozia dostrzegliście, że jest w tragicznym stanie. To prawda, nie ukrywam. Ogrom pracy czeka mnie jeszcze przy tym aucie, ale dam radę. Aby tylko powoli, bez pośpiechu i dokładnie. Poniżej zamieszczam zdjęcia newralgicznych punktów:

Podsumowując delikatnie... lewy przedni błotnik z wgnieceniem przy mocowaniu zderzaka (muśnięcie lampy), krzywy przedni zderzak (pamiątka po właścicielu z Niemiec), uszkodzenie w zderzaku na wysokości migacza (zderzenie w rant blaszanej reklamy), nadkola tylne z bąblami po całej szerokości (do tego poprzedni właściciel spryskał źle dobraną czerwienią i razi po oczach), tylna maska przeżarta, poharatana blacha wokół wlewu paliwa (poprzedni właściciel urwał linkę i zamiast ją naprawić to otwierał śrubokrętem na chama), zrujnowane, dziurawe i spękane progi.

Tak więc oficjalnie zaczynam kolejny etap renowacji - pod młotek idzie nadwozie, czyli będzie blacharka i lakierowanie. Mam z tym czas do kwietnia, gdyż wtedy kończy się przegląd, a w takim stanie blacharskim to naprawdę czarno to widzę...

Progi już mam. Zapał też, he he... Brakuje przedniego zderzaka, lewego przedniego błotnika i klapy bagażnika w bardzo dobrym stanie bez rdzy i w kolorze czerwonym oraz kompletu reperaturek nadkoli tylnych. Ehh... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Lut 2012 20:14     Temat postu:

Zima powoli zbliża się ku końcowi. Póki co, u mnie nadal spokój i przestój w modyfikacjach. Zbieram elementy nadwozia i kasę na blacharkę i lakier na wiosnę...

W miedzy czasie zawitał w setce komplet używanych aluminiowych felg Aluett 14" na zimę. Na razie są w kiepskim stanie za sprawą odprysków i powycierancyh rantów, ale w lecie postaram się doprowadzić je do porządku. Dzięki założeniu alufelg, mogłem wrzucić nareszcie zestaw hamulców AD22VF - czyli ori przód z GTI. Przed montażem odrdzewiłem zaciski i jarzma przy pomocy elektrolizy, pomalowałem na czarny mat. Powymieniałem również wszystkie gumki, uszczelniacze i blaczki motażowe klocków. Na tylnej osi pozostały jeszcze bębny, które potraktowałem z zewnątrz ostro druciakiem i też pomalowałem na czarny mat, co by nie raziły rdzą z daleka.

Od dawna w zaciszu domowym zbierałem elementy zestawu hamulców CL9HA - czyli ori tył z GTI. Mogę śmiało pochwalić się, że mam już cały komplet na SWAP z bębnów. Trochę tego jest, co z resztą widać poniżej. Nie obędzie się bez wymiany zwrotnic, piast, linek hamulcowych. Wszystko odrdzewione elektrolizą i pomalowane farbą żaroodporną na czarny mat. Zaciski zregenerowane - ręczny pięknie odbija. Do tego zakupione nowe gumki, uszczelniacze, blaczki montażowe i... dwie tulejki poliuretanowe StrongFlex Sport do wstawienia w zwrotnice (taki smaczek i zarazem pierwszy krok w wymianie wszystkich gumek na poliuretany). Planuje zmontowanie zestawu na początku marca...

W tej chwili moja setka na pompie hamulcowej i serwie z GA16DS (średnica tłoczka pompy 13/16 cala) hamuje dobrze, ale pedał wchodzi dużo głębiej niż seryjnie (hamulce porządnie odpowietrzone, żeby nie było). Do tego zaczęły piszczeć z tyłu bębny (pewnie większe parcie szczęki o bęben). Kompletnie odradzam montażu w setkach 1.6 hamulców z GTI i większych bez wymiany pompy hamulcowej! Dlatego mając na uwadze bezpieczeństwo, chęć montażu z tyłu tarcz z GTI zdobyłem pompę hamulcową z serwem z Nissana Altimy 2.5 rocznik 2003. Powinno to być lepsze rozwiązanie niż montaż pompy z GTI. W GTI mamy tłoczek 14/16 cala a w Altimach był 15/16 cala, jak nie więcej w niektórych wersjach (jako ciekawostka dodam, że tłoczek 15/16 jest też seryjnie w N14 GTI-R). Do tego serwo zdaje się być dużo większe niż w GA16DS a nawet w GTI. Zestaw zagości pod maską razem z kitem CL9HA.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 24 Lut 2012 20:26 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Lut 2012 20:39     Temat postu:

Super tak jak lubię, piękny up

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Lut 2012 21:35     Temat postu:

Bardzo podoba mi się twoje podejście do tematu. 15/16 cala czyli mb-44 masz w almerze n15. Ciekawa sprawa z tym serwem. Masz serwo z GTI ?? Możesz to dokładnie porównać ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Lut 2012 2:49     Temat postu:

Ten post do usunięcia (dwa razy wysłałem to samo przypadkiem...)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 25 Lut 2012 9:14 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Lut 2012 9:11     Temat postu:

podj napisał:
15/16 cala czyli mb-44 masz w almerze n15

U mnie też wygrawerowane na pompie BM44 - czyli 15/16 cala. Wyższy model wydajnościowy pompy to dopiero BM50 - czyli 1 cal.

podj napisał:
Ciekawa sprawa z tym serwem. Masz serwo z GTI ?? Możesz to dokładnie porównać ??

Zmierzyłem obwód (tym samym średnicę) obu komór (membran?) serwa widocznych od zewnątrz z GA16DS i Altimy. Do tego porównałem moje pomiary serwa z GA16DS z tym co jest napisane w manualu w sekcji Brake System (dokładnie BR-101).

B13 silnik GA16:
- serwo model M165
- średnica membran 7" i 6" (mój pomiar zewnętrzny to 7.5" i 6.4")

B13 silnik SR20:
- serwo model M195
- średnica membran 8" i 7" (brak pomiaru z racji braku takiego serwa)

Altima:
- serwo model ?
- średnica membran ? i ? (mój pomiar zewnętrzny to 9.5" i 8.4")

Pomiary wskazują, że w Altimie jest serwo o membranach 9" i 8", co daje o 2" więcej niż w GA16 i o 1" więcej niż w SR20. Wniosek? Jeszcze mocniejsze wspomaganie układu hamulcowego i ogólnie czas reakcji Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 25 Lut 2012 15:04 , w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Mar 2012 19:16     Temat postu:

Mały update w temacie mojej setki. Troszkę pozmieniało się, ale nic nie widać na pierwszy rzut oka - jaki grat był z zewnątrz, taki nadal jest...

W celu poprawienia siły hamowania, zamontowałem pompę hamulcową i serwo z Nissana Altimy 2.5 rocznik 2003 Automat. Pompa w wersji do konfiguracji bez ABSu o modelu BM-44 (średnica tłoczka 15/16 cala, cztery wyjścia). Pompa jest większa niż ta montowana seryjnie w 100NX GTI i taka sama pod względem średnicy co Almera N15 i Pulsar GTI-R N14. Serwo również większe niż seryjne z GTI. Nie mieściło się pod maską bez interwencji w blachę (trzebabyło wypukać niewielkie "nadkole" dla serwa). Większej sztuki już nie da się wstawić do naszej setki, bo ta z Altimy prawie dotyka podłużnicy. Na zdjęciach poniżej zamieszczam porównanie pompy BM-33 z BM-44, oraz serwa z GA16DS i Altimy zarówno na aucie jak i poza.


W moje ręcę wpadł ECU z Nissana Primery P10 2.0 eGT. Nie będąc do końca pewnym przeszłości i pochodzenia komputera w mojej setce po przekładce, postanowiłem zamontować owe ECU zmapowane seryjnie pod 150KM. Na zdjęciach po lewej stronie ECU z P10 (płytka drukowana A12-001 C66[N]), a po prawej mój dotychczasowy komputer (płytka drukowana A12-001 C65[4]).

Zabrałem się nareszcie za podświetlenie wnętrza. Jadąc nocą dręczył mnie bardzo brak podświetlenia panelu nawiewu. Decydując się na grzebanie w plastikach, postanowiłem powymieniać wszystkie żarówki, które nie świeciły. Trochę tego było - gniazdo zapalniczki, popielniczka, przełączniki świateł awaryjnych, przeciwmgielnych, podgrzewania szyby, panel nawiewu, uff... chyba tyle. Do wskrzeszenia mam jeszcze podświetlenie potencjometru luminacji deski - tam niestety jest w środku coś czego nie ma w sklepach i trzeba będzie coś wymyślić.

SWAP hamulców tylnich z bębnów na tarcze odkładam póki co w czasie z racji braku całego dnia wolnego. Czas na grzebanie mam dopiero po południu, a setka zawsze rano musi być na chodzie i gotowa do jazdy. Niestety obawiam się, że pojawią się jakieś komplikacje ze śrubami/zawieszeniem. Nie chcę ryzykować i zabierać się za to późnym popołudniem i kończyć koło północy jak się poszczęści, he he... Chciałbym przed świętami to skończyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Kwi 2012 18:15     Temat postu:

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem cyfrowych zegarów USDM od NX1600. Z tego co wiem, to u nas na forum tylko dawidkrakow montował takowe u siebie w setce z GA16DE. Ja chciałem być pierwszym na forum, który podepnie takowe pod SR20DE. Niestety nie jest to modyfikacja P&P i wymagała ona poprzepinania około 30 kabelków we wtyczkach do zegarów, poprowadzenia okablowania do impulsatora w skrzyni no i oczywiście znalezienie owego impulsatora pod skrzynię manualną SR20. Na szczęście okablowanie pod SR20 jest już jako tako rozpracowane na zagranicznych forach anglojęzycznych. Również manual i zagmatwane schematy jakoś mnie nie przerażają, więc wszystko bez problemów udało się spiąć w całość. Wielkie podziękowania dla Foo, od którego dostałem impulsator pod skrzynię SR20. Co prawda nie jest to impulsator do końca przeznaczony pod zegary cyfrowe z NX1600, czego efektem jest wyświetlanie połowy realnej prędkości na wyświetlaczu, ale lepsze to niż ciągłe wyświetlanie zera i jazda na obroty silnika, he he... Sęk w tym, że pod zegary cyfrowe potrzebny jest impulsator, który daje 16 impulsów na cykl, a mam taki co daje 8 impulsów. Mam jednak w planie zlutować jakiś prosty podwajacz sygnałów i wpiąć go w wiązkę między impulsator a zegary. Tak więc zegary już w desce rozdzielczej, wszystko ładnie prądzi i cieszy oko... Czyżby pierwszy 100NX SR20 z Digitalem? Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Kwi 2012 20:00     Temat postu:

Miałem większy rarytas bo przebieg w km Very Happy Gratki za szybkie ogarnięcie sprawy Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek100nx




Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PSK
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Kwi 2012 20:49     Temat postu:

Miałem być ja szczęśliwym posiadaczem tych zegarów . NO ale cóż wyszło jak wyszło.
Powodzenia w ogarnięciu .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Kwi 2012 21:06     Temat postu:

Marian napisał:

Super Yeahh, polecam się i w zasadzie to chyba masz rarytas w skali europejskiej, bo masz, co należy podkreślić, na bazie DS'a swap sr20 linkowego z upgradem do digitala Tak, że pro, jak z tym dałeś radę, to reszta już pikuś. Ważne by poznać charakter impulsów (dorwać jakiś bardziej zaawansowany miernik, lub oscyloskop i zbadać impulsator co faktycznie generuje, a jak reagują zegary, na zbocze, poziom), może się okazać, że łatwiej dzielić z opóźnieniem impulsu na dwa coś co znamy, niż mnożyć tendencję zmian.

Oki, to pozdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marian




Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stryków k/Łodzi
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Kwi 2012 21:16     Temat postu:

dawidkrakow napisał:
Miałem większy rarytas bo przebieg w km

No to Ci się trafiła niezła sztuka. Niestety jest to towar unikatowy i decydując się na niego wcale nie wybrzydzałem. Mnie jakoś nie przeszkadza przebieg w milach. Ponadto przebieg sam w sobie nijak ma się do rzeczywistego przebiegu mojej setki. Co ciekawe, są to trzecie zegary w tej setce, więc już nawet nie wiem ile ma przejechane tak na prawdę, he he...

jacek100nx napisał:
Miałem być ja szczęśliwym posiadaczem tych zegarów.

Najwyraźniej byłem bardziej zdecydowanym kupującym dla sprzedającego, bez urazy oczywiście. Tym nie mniej na pewno nie raz będą owe zegary do kupienia w Polsce czy jakoś blisko za granicą, więc tylko bacznie obserwować odpowiednie portale, serwisy ogłoszeniowe i aukcyjne itp. Na te zegary polowałem bezustannie pełne dwa miesiące. Jak widać udało się.

foo napisał:
w zasadzie to chyba masz rarytas w skali europejskiej, bo masz, co należy podkreślić, na bazie DS'a swap sr20 linkowego z upgradem do digitala Tak, że pro, jak z tym dałeś radę, to reszta już pikuś.

To fakt, trochę mam nadłubane już w swojej setce.

foo napisał:
Ważne by poznać charakter impulsów (dorwać jakiś bardziej zaawansowany miernik, lub oscyloskop i zbadać impulsator co faktycznie generuje, a jak reagują zegary, na zbocze, poziom), może się okazać, że łatwiej dzielić z opóźnieniem impulsu na dwa coś co znamy, niż mnożyć tendencję zmian.

Pomeczę ten temat po świętach. Na pewno podzielę się spostrzeżeniami i dam tutaj czym prędzej znać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Kwi 2012 23:36     Temat postu:

nic innego mi nie pozostaje jak Ci pogratulować! super robota!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 9 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin