|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Gru 2011 11:36 Temat postu: |
|
|
gratuluje że udało sie wskrzesić ponownie NXa. kawał świetnej roboty:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Excallibur
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Gru 2011 11:45 Temat postu: |
|
|
Kawał dobrej roboty.
Posiadam jakies dystansy plastikowe od jakiegos opla.
jak cos to PW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Gru 2011 17:56 Temat postu: |
|
|
Prace nad przeszczepem SR20DE oraz naprawę powypadkową uznaję za oficjalnie zakończoną. Wszystko dobrze dokręcone, części na swoim miejscu. Silnik, napęd i elektronika działa bez zarzutu.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Wnętrze złożone z dwóch aut i nareszcie jest kompletne jeśli chodzi o plastiki i inne duperelki. Akumulator z tyłu. Kanapy brak.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Na pewno oglądając zdjęcia nadwozia dostrzegliście, że jest w tragicznym stanie. To prawda, nie ukrywam. Ogrom pracy czeka mnie jeszcze przy tym aucie, ale dam radę. Aby tylko powoli, bez pośpiechu i dokładnie. Poniżej zamieszczam zdjęcia newralgicznych punktów:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Podsumowując delikatnie... lewy przedni błotnik z wgnieceniem przy mocowaniu zderzaka (muśnięcie lampy), krzywy przedni zderzak (pamiątka po właścicielu z Niemiec), uszkodzenie w zderzaku na wysokości migacza (zderzenie w rant blaszanej reklamy), nadkola tylne z bąblami po całej szerokości (do tego poprzedni właściciel spryskał źle dobraną czerwienią i razi po oczach), tylna maska przeżarta, poharatana blacha wokół wlewu paliwa (poprzedni właściciel urwał linkę i zamiast ją naprawić to otwierał śrubokrętem na chama), zrujnowane, dziurawe i spękane progi.
Tak więc oficjalnie zaczynam kolejny etap renowacji - pod młotek idzie nadwozie, czyli będzie blacharka i lakierowanie. Mam z tym czas do kwietnia, gdyż wtedy kończy się przegląd, a w takim stanie blacharskim to naprawdę czarno to widzę...
Progi już mam. Zapał też, he he... Brakuje przedniego zderzaka, lewego przedniego błotnika i klapy bagażnika w bardzo dobrym stanie bez rdzy i w kolorze czerwonym oraz kompletu reperaturek nadkoli tylnych. Ehh...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Lut 2012 20:14 Temat postu: |
|
|
Zima powoli zbliża się ku końcowi. Póki co, u mnie nadal spokój i przestój w modyfikacjach. Zbieram elementy nadwozia i kasę na blacharkę i lakier na wiosnę...
W miedzy czasie zawitał w setce komplet używanych aluminiowych felg Aluett 14" na zimę. Na razie są w kiepskim stanie za sprawą odprysków i powycierancyh rantów, ale w lecie postaram się doprowadzić je do porządku. Dzięki założeniu alufelg, mogłem wrzucić nareszcie zestaw hamulców AD22VF - czyli ori przód z GTI. Przed montażem odrdzewiłem zaciski i jarzma przy pomocy elektrolizy, pomalowałem na czarny mat. Powymieniałem również wszystkie gumki, uszczelniacze i blaczki motażowe klocków. Na tylnej osi pozostały jeszcze bębny, które potraktowałem z zewnątrz ostro druciakiem i też pomalowałem na czarny mat, co by nie raziły rdzą z daleka.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Od dawna w zaciszu domowym zbierałem elementy zestawu hamulców CL9HA - czyli ori tył z GTI. Mogę śmiało pochwalić się, że mam już cały komplet na SWAP z bębnów. Trochę tego jest, co z resztą widać poniżej. Nie obędzie się bez wymiany zwrotnic, piast, linek hamulcowych. Wszystko odrdzewione elektrolizą i pomalowane farbą żaroodporną na czarny mat. Zaciski zregenerowane - ręczny pięknie odbija. Do tego zakupione nowe gumki, uszczelniacze, blaczki montażowe i... dwie tulejki poliuretanowe StrongFlex Sport do wstawienia w zwrotnice (taki smaczek i zarazem pierwszy krok w wymianie wszystkich gumek na poliuretany). Planuje zmontowanie zestawu na początku marca...
[link widoczny dla zalogowanych]
W tej chwili moja setka na pompie hamulcowej i serwie z GA16DS (średnica tłoczka pompy 13/16 cala) hamuje dobrze, ale pedał wchodzi dużo głębiej niż seryjnie (hamulce porządnie odpowietrzone, żeby nie było). Do tego zaczęły piszczeć z tyłu bębny (pewnie większe parcie szczęki o bęben). Kompletnie odradzam montażu w setkach 1.6 hamulców z GTI i większych bez wymiany pompy hamulcowej! Dlatego mając na uwadze bezpieczeństwo, chęć montażu z tyłu tarcz z GTI zdobyłem pompę hamulcową z serwem z Nissana Altimy 2.5 rocznik 2003. Powinno to być lepsze rozwiązanie niż montaż pompy z GTI. W GTI mamy tłoczek 14/16 cala a w Altimach był 15/16 cala, jak nie więcej w niektórych wersjach (jako ciekawostka dodam, że tłoczek 15/16 jest też seryjnie w N14 GTI-R). Do tego serwo zdaje się być dużo większe niż w GA16DS a nawet w GTI. Zestaw zagości pod maską razem z kitem CL9HA.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 24 Lut 2012 20:26 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Lut 2012 20:39 Temat postu: |
|
|
tak jak lubię, piękny up
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Lut 2012 21:35 Temat postu: |
|
|
Bardzo podoba mi się twoje podejście do tematu. 15/16 cala czyli mb-44 masz w almerze n15. Ciekawa sprawa z tym serwem. Masz serwo z GTI ?? Możesz to dokładnie porównać ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Lut 2012 2:49 Temat postu: |
|
|
Ten post do usunięcia (dwa razy wysłałem to samo przypadkiem...)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 25 Lut 2012 9:14 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Lut 2012 9:11 Temat postu: |
|
|
podj napisał: | 15/16 cala czyli mb-44 masz w almerze n15 |
U mnie też wygrawerowane na pompie BM44 - czyli 15/16 cala. Wyższy model wydajnościowy pompy to dopiero BM50 - czyli 1 cal.
podj napisał: | Ciekawa sprawa z tym serwem. Masz serwo z GTI ?? Możesz to dokładnie porównać ?? |
Zmierzyłem obwód (tym samym średnicę) obu komór (membran?) serwa widocznych od zewnątrz z GA16DS i Altimy. Do tego porównałem moje pomiary serwa z GA16DS z tym co jest napisane w manualu w sekcji Brake System (dokładnie BR-101).
B13 silnik GA16:
- serwo model M165
- średnica membran 7" i 6" (mój pomiar zewnętrzny to 7.5" i 6.4")
B13 silnik SR20:
- serwo model M195
- średnica membran 8" i 7" (brak pomiaru z racji braku takiego serwa)
Altima:
- serwo model ?
- średnica membran ? i ? (mój pomiar zewnętrzny to 9.5" i 8.4")
Pomiary wskazują, że w Altimie jest serwo o membranach 9" i 8", co daje o 2" więcej niż w GA16 i o 1" więcej niż w SR20. Wniosek? Jeszcze mocniejsze wspomaganie układu hamulcowego i ogólnie czas reakcji
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 25 Lut 2012 15:04 , w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Mar 2012 19:16 Temat postu: |
|
|
Mały update w temacie mojej setki. Troszkę pozmieniało się, ale nic nie widać na pierwszy rzut oka - jaki grat był z zewnątrz, taki nadal jest...
W celu poprawienia siły hamowania, zamontowałem pompę hamulcową i serwo z Nissana Altimy 2.5 rocznik 2003 Automat. Pompa w wersji do konfiguracji bez ABSu o modelu BM-44 (średnica tłoczka 15/16 cala, cztery wyjścia). Pompa jest większa niż ta montowana seryjnie w 100NX GTI i taka sama pod względem średnicy co Almera N15 i Pulsar GTI-R N14. Serwo również większe niż seryjne z GTI. Nie mieściło się pod maską bez interwencji w blachę (trzebabyło wypukać niewielkie "nadkole" dla serwa). Większej sztuki już nie da się wstawić do naszej setki, bo ta z Altimy prawie dotyka podłużnicy. Na zdjęciach poniżej zamieszczam porównanie pompy BM-33 z BM-44, oraz serwa z GA16DS i Altimy zarówno na aucie jak i poza.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W moje ręcę wpadł ECU z Nissana Primery P10 2.0 eGT. Nie będąc do końca pewnym przeszłości i pochodzenia komputera w mojej setce po przekładce, postanowiłem zamontować owe ECU zmapowane seryjnie pod 150KM. Na zdjęciach po lewej stronie ECU z P10 (płytka drukowana A12-001 C66[N]), a po prawej mój dotychczasowy komputer (płytka drukowana A12-001 C65[4]).
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Zabrałem się nareszcie za podświetlenie wnętrza. Jadąc nocą dręczył mnie bardzo brak podświetlenia panelu nawiewu. Decydując się na grzebanie w plastikach, postanowiłem powymieniać wszystkie żarówki, które nie świeciły. Trochę tego było - gniazdo zapalniczki, popielniczka, przełączniki świateł awaryjnych, przeciwmgielnych, podgrzewania szyby, panel nawiewu, uff... chyba tyle. Do wskrzeszenia mam jeszcze podświetlenie potencjometru luminacji deski - tam niestety jest w środku coś czego nie ma w sklepach i trzeba będzie coś wymyślić.
SWAP hamulców tylnich z bębnów na tarcze odkładam póki co w czasie z racji braku całego dnia wolnego. Czas na grzebanie mam dopiero po południu, a setka zawsze rano musi być na chodzie i gotowa do jazdy. Niestety obawiam się, że pojawią się jakieś komplikacje ze śrubami/zawieszeniem. Nie chcę ryzykować i zabierać się za to późnym popołudniem i kończyć koło północy jak się poszczęści, he he... Chciałbym przed świętami to skończyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Kwi 2012 18:15 Temat postu: |
|
|
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem cyfrowych zegarów USDM od NX1600. Z tego co wiem, to u nas na forum tylko dawidkrakow montował takowe u siebie w setce z GA16DE. Ja chciałem być pierwszym na forum, który podepnie takowe pod SR20DE. Niestety nie jest to modyfikacja P&P i wymagała ona poprzepinania około 30 kabelków we wtyczkach do zegarów, poprowadzenia okablowania do impulsatora w skrzyni no i oczywiście znalezienie owego impulsatora pod skrzynię manualną SR20. Na szczęście okablowanie pod SR20 jest już jako tako rozpracowane na zagranicznych forach anglojęzycznych. Również manual i zagmatwane schematy jakoś mnie nie przerażają, więc wszystko bez problemów udało się spiąć w całość. Wielkie podziękowania dla Foo, od którego dostałem impulsator pod skrzynię SR20. Co prawda nie jest to impulsator do końca przeznaczony pod zegary cyfrowe z NX1600, czego efektem jest wyświetlanie połowy realnej prędkości na wyświetlaczu, ale lepsze to niż ciągłe wyświetlanie zera i jazda na obroty silnika, he he... Sęk w tym, że pod zegary cyfrowe potrzebny jest impulsator, który daje 16 impulsów na cykl, a mam taki co daje 8 impulsów. Mam jednak w planie zlutować jakiś prosty podwajacz sygnałów i wpiąć go w wiązkę między impulsator a zegary. Tak więc zegary już w desce rozdzielczej, wszystko ładnie prądzi i cieszy oko... Czyżby pierwszy 100NX SR20 z Digitalem?
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawidkrakow
moderator
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Kwi 2012 20:00 Temat postu: |
|
|
Miałem większy rarytas bo przebieg w km Gratki za szybkie ogarnięcie sprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek100nx
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PSK Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Kwi 2012 20:49 Temat postu: |
|
|
Miałem być ja szczęśliwym posiadaczem tych zegarów . NO ale cóż wyszło jak wyszło.
Powodzenia w ogarnięciu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Kwi 2012 21:06 Temat postu: |
|
|
Marian napisał: | |
Yeahh, polecam się i w zasadzie to chyba masz rarytas w skali europejskiej, bo masz, co należy podkreślić, na bazie DS'a swap sr20 linkowego z upgradem do digitala Tak, że pro, jak z tym dałeś radę, to reszta już pikuś. Ważne by poznać charakter impulsów (dorwać jakiś bardziej zaawansowany miernik, lub oscyloskop i zbadać impulsator co faktycznie generuje, a jak reagują zegary, na zbocze, poziom), może się okazać, że łatwiej dzielić z opóźnieniem impulsu na dwa coś co znamy, niż mnożyć tendencję zmian.
Oki, to pozdr!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Kwi 2012 21:16 Temat postu: |
|
|
dawidkrakow napisał: | Miałem większy rarytas bo przebieg w km |
No to Ci się trafiła niezła sztuka. Niestety jest to towar unikatowy i decydując się na niego wcale nie wybrzydzałem. Mnie jakoś nie przeszkadza przebieg w milach. Ponadto przebieg sam w sobie nijak ma się do rzeczywistego przebiegu mojej setki. Co ciekawe, są to trzecie zegary w tej setce, więc już nawet nie wiem ile ma przejechane tak na prawdę, he he...
jacek100nx napisał: | Miałem być ja szczęśliwym posiadaczem tych zegarów. |
Najwyraźniej byłem bardziej zdecydowanym kupującym dla sprzedającego, bez urazy oczywiście. Tym nie mniej na pewno nie raz będą owe zegary do kupienia w Polsce czy jakoś blisko za granicą, więc tylko bacznie obserwować odpowiednie portale, serwisy ogłoszeniowe i aukcyjne itp. Na te zegary polowałem bezustannie pełne dwa miesiące. Jak widać udało się.
foo napisał: | w zasadzie to chyba masz rarytas w skali europejskiej, bo masz, co należy podkreślić, na bazie DS'a swap sr20 linkowego z upgradem do digitala Tak, że pro, jak z tym dałeś radę, to reszta już pikuś. |
To fakt, trochę mam nadłubane już w swojej setce.
foo napisał: | Ważne by poznać charakter impulsów (dorwać jakiś bardziej zaawansowany miernik, lub oscyloskop i zbadać impulsator co faktycznie generuje, a jak reagują zegary, na zbocze, poziom), może się okazać, że łatwiej dzielić z opóźnieniem impulsu na dwa coś co znamy, niż mnożyć tendencję zmian. |
Pomeczę ten temat po świętach. Na pewno podzielę się spostrzeżeniami i dam tutaj czym prędzej znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Kwi 2012 23:36 Temat postu: |
|
|
nic innego mi nie pozostaje jak Ci pogratulować! super robota!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|